tr
door truiofer Dec 16, 2007 om 06:17
Geldzaken & recht

Afschaffing Woonkostentoeslag in gemeente Amsterdam?

wie kan mij vertellen wanneer deze toeslag die men kreeg bij recht op kwijtschelding OZB is afgeschaft en waarom in deze tijd van Armoedebesluiten. Niks geen informatie vooraf en achteraf weet men bij de callcenters niet eens van het bestaan van zo'n toeslag.

2448 5 Rapporteer

door 4711 - Dec 16, 2007 om 09:14
885 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat huurders nu niets meer hoeven te betalen en ze er vanuit gingen dat kopers geld genoeg hebben, en na 30 jaren zelfs gratis wonen is dit afgeschaft, te vinden op de website;

www.amsterdam.nl

Daar gaf de gemeente info via hun zoeksysteem! Dit was ooit bedoeld om de vele uitkerings trekkers en minima de hoge OZB te vergoeden!

Daarom is het nu gestopt!

johanpc
door johanpc - Dec 16, 2007 om 09:27
1379 Antwoorden / 2 Vragen

De ozb voor huurders is afgeschaft! En wat je niet betaald kan niet worden kwijtgescholden.

stacey
door stacey - Dec 20, 2007 om 02:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Zo te zien is het niet afgeschaft, maar wellicht voldoe je niet meer aan de gestelde eisen om hier (nog) recht op te hebben;

----Per 1 januari 2007 is de regeling Woonkostenbijdrage ingegaan. De regeling vervangt de beleidsregels woonlastenfonds 2005.            U krijgt automatisch bericht van Dienst Belastingen Amsterdam als u recht hebt op woonkostenbijdrage. Dienst Belastingen zal de komende maanden actief voorlichting geven aan de belanghebbenden. Het is niet mogelijk om zelf woonkostenbijdrage aan te vragen.  ----    Dienst Wonen (NL) - Woonkostenbijdrage

WoonkostenToeslag is overigens weer een andere regeling;

--De woonkostentoeslag is een tijdelijke, maandelijkse aanvulling op het inkomen, speciaal om de hoge kosten van de woning te betalen-Dienst Wonen (NL) - Woonkostentoeslag

Groetjes,

tr
door truiofer - Dec 20, 2007 om 03:12
3 Antwoorden / 3 Vragen

'k moet toegeven dat ik pas sinds oktober internet thuis heb en dat ik die site van de gemeente niet door en door ken maar ik heb het niet gevonden. Afvalstoffenheffing en nog enkele andere zoals waterschapsbelasting moet nog wel betaald worden.

30 jaar gratis? wonen snap ik niet zo goed. Kwijtschelding aanvragen kan nog steeds voor die bovengenoemde belastingsoorten. En neen inderdaad kwam ik er niet voor in aanmerking omdat mijn inkomen te Laag is. Dus dacht ik dat ik ook die Woonkostentoeslag niet kreeg maar ook geen afwijzing per brief vond ik niet bepaald "gemeentelijk", zeg maar. Na enkele telefoontjes bleek niemand op de hoogte van zelfs het bestaan van die toeslag.

Maar bedankt voor de reacties en de laatste moet zeker bij de afdeling voorlichting gaan werken.Goed hoor, geef nog even die link.

truiofer

stacey
door stacey - Dec 20, 2007 om 12:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

-geef nog even die link.- ??

De link staat er al, hij is Paars, als je er op klikt kom je bij de site. Groetjes,