ge
door geernout17 Jan 28, 2011 om 11:18
Geldzaken & recht

Afschrijvingsprocedure bij de ING bank

Bij mijn vrouw is een bedrag van 903,63 euro afgeschreven van haar zakelijke banknummer bij de ING-bank.
De omschrijving bij het tegenrekeningnummer is: 13 AS
en op de tweede regel staat: OPDRACHT NIET UITVOERBAAR
Aangezien we nooit een opdracht voor deze betaling aan een voor ons onbekend rekeningsnummer hebben gegeven, hebben we gelijk de ING-bank gebeld maar een terugboeking bleek onmogelijk en ze konden ons ook niet vermelden wie er achter deze rekening zat. Wel zouden ze het e.e.a. uitzoeken wat ongeveer ruim een week zou duren en ons niets garandeert. Wij vinden dat een merkwaardige houding van de ING-bank in een dubieuze afschrijvingsprocedure. Inmiddels zitten we in de angstige onzekerheid of ons dat weer zou kunnen gebeuren.

Wat kunnen we doen?

4963 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

el
door eline90 - Jan 28, 2011 om 15:15
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als het een automatisch incasso betreft zou je deze toch zelf terug moeten kunnen boeken.

ge
door geernout17 - Jan 28, 2011 om 15:27
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ons is niet bekend dat we een incasso-opdracht hebben gegeven, dan zou het tegenrekeningnummer bekend voor ons moeten zijn. Wat verontrustend is dat de ING-bank ons niet direct kan melden welke persoon of organisatie achter dat banknummer zit. Het zou toch op zijn minst duidelijk moeten zijn aan wie je betalingen verricht.

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2011 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo geernout17,

Je zult toch even moeten afwachten wat de reactie is.
Er is blijkbaar ergens iets fout gegaan.
Er staat dan ook 'Opdracht niet uitvoerbaar'.
Geld zal wel op een soort 'tussenrekening' terecht gekomen zijn.
Mocht er op korte termijn - de toegezegde week - geen reactie komen dan even een formeel klachtenformulier insturen (even bij een kantoor langs gaan!).

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2011 om 18:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

U heeft waarschijnelijk een verkeerd nummer op gegeven of de persoon die dit buiten u medeweten heeft gedaan.
Mij is dus ook zoiets overkomen kreeg het na een bepaalde tijd terug gestort.

el
door eline90 - Jan 28, 2011 om 21:17
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft u wel gekeken bij de automatische incasso opdrachten via internetbankieren? Als de afschrijving daar niet tussen staat en u heeft niemand gemachtigd het bedrag af te schrijven zal het vast wel weer terug komen. ING kennende mag dat nog wel even duren!
Succes ermee!

quantas
door quantas - Jan 28, 2011 om 22:49
670 Antwoorden / 0 Vragen
0

Leuk mensen die reageren en bijgod niet weten wat ze roepen.
Automatische incasso behalve de eenmalige kan je gewoon zelf terugboeken en al helemaal bij een zakelijke rekening waar het hier ook omgaat.

Dit duurt voor het bijgeschreven is 2 werkdagen dus verkondig aub geen onzin dat dat lang duurt, ja als je zelf niks doet zal het idd lang duren ja want niemand kan ruiken dat het verkeerd is.

=eline90 schreef op vrijdag 28 jan 2011, 21:17: Heeft u wel gekeken bij de automatische incasso opdrachten via internetbankieren? Als de afschrijving daar niet tussen staat en u heeft niemand gemachtigd het bedrag af te schrijven zal het vast wel weer terug komen. ING kennende mag dat nog wel even duren!
Succes ermee!

börgemeister
door börgemeister - Jan 29, 2011 om 03:21
506 Antwoorden / 25 Vragen
0

[quote=geernout17 schreef op vrijdag 28 jan 2011, 11:18]Bij mijn vrouw is een bedrag van 903,63 euro afgeschreven van haar zakelijke banknummer bij de ING-bank.
De omschrijving bij het tegenrekeningnummer is: 13 AS
en op de tweede regel staat: OPDRACHT NIET UITVOERBAAR
Aangezien we nooit een opdracht voor deze betaling aan een voor ons onbekend rekeningsnummer hebben gegeven, hebben we gelijk de ING-bank gebeld maar een terugboeking bleek onmogelijk en ze konden ons ook niet vermelden wie er achter deze rekening zat. Wel zouden ze het e.e.a. uitzoeken wat ongeveer ruim een week zou duren en ons niets garandeert. Wij vinden dat een merkwaardige houding van de ING-bank in een dubieuze afschrijvingsprocedure. Inmiddels zitten we in de angstige onzekerheid of ons dat weer zou kunnen gebeuren.

Wat kunnen we doen?



'Opdracht niet uitvoerbaar'! Als ik dit lees: is er geen geld van haar zakelijke betaalrekening afgeboekt omdat het niet uitvoerbaar is.

el
door eline90 - Jan 29, 2011 om 10:07
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Leuk dat je zelf ook niet leest wat ik geschreven heb. Een automatisch incasso word inderdaad binnen 2 werkdagen terug geboekt. Waar ik het over heb is als het blijkt dat de afschrijving onterecht en het geld dan terug gestort moet worden. Dus misschien moet je de volgende keer zelf iets beter lezen ;)

=quantas schreef op vrijdag 28 jan 2011, 22:49: Leuk mensen die reageren en bijgod niet weten wat ze roepen.
Automatische incasso behalve de eenmalige kan je gewoon zelf terugboeken en al helemaal bij een zakelijke rekening waar het hier ook omgaat.

Dit duurt voor het bijgeschreven is 2 werkdagen dus verkondig aub geen onzin dat dat lang duurt, ja als je zelf niks doet zal het idd lang duren ja want niemand kan ruiken dat het verkeerd is.
=eline90 schreef op vrijdag 28 jan 2011, 21:17: Heeft u wel gekeken bij de automatische incasso opdrachten via internetbankieren? Als de afschrijving daar niet tussen staat en u heeft niemand gemachtigd het bedrag af te schrijven zal het vast wel weer terug komen. ING kennende mag dat nog wel even duren!
Succes ermee!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Franske1958
Franske1958 - Jul 6, 2024 om 08:24
Auto & vervoer

Verplichte rijhulp systemen?

Ik lees overal dat er een aantal nieuwe rijhulpsystemen verplicht gaan worden. Echter er zit er een bij waar ik hele grote vraagtekens bij zit, en dat is  rijstrook begeleiding.  Ik  moest gelijk denken aan dat recleme spotje uit 1992 van Centraal Beheer.   Google maar eens op op "even apeldoorn bellen egel"   en ziet zelf waarom een zelfsturende rijstrook geleiding geen goed idee is. Lees meer

Op
Opgezwolle - Jul 4, 2024 om 23:49
Geldzaken & recht

Verhuurder komt na sleuteloverdracht pas met gebreken

Verhuurder en ik hebben samen een ronde gemaakt door het appartement of alles oke was voor sleuteloverdracht door einde huurperiode. Hier heeft hij alleen aangegeven dat de plinten vastgezet moesten worden. Verder geen op of aanmerkingen gehoord.  Na onze check al de sleutels ingeleverd en achteraf komt die met een waslijst aan punten die gerenoveerd/hersteld moeten worden op mijn kosten. Zoals d ... Lees meer

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer