gt
door gtd Aug 23, 2004 om 20:46
Geldzaken & recht

Agis en deuraardw

Hallo
Door wat verwarring tussen de agis en mij is er een schuld ontstaan van in het begin 50 euro
ik had al info erover gevraagd bij de agis maar geen responce.
tot ik een brief van hun incassoburo (die ook deurwaarde is ) kreeg
er kwamen iets van 12 euro kosten bij.
ik ben meteen naar een van hun winkels geweest daar heeft een mevrouw het allemaal uitgezocht en kwam er ook niet uit de conclusie was dat ik nog geld van hun ook kreeg.
Ze heeft dit doorgefaxd naar een kantoor van de agis met het verzoek om de deurwaarde te laten stoppen en dit uit te zoeken
op haar advies moest ik maar even wachten tot ze antwoord hadden gegeven
Na een maand wachten geen respons dus ben ik terug gegaan weer het hele verhaal gedaan maar nu bij een andere mevrouw deze vond het raar dat ik een maand wachten op antwoord veel vond, maargoed
We zijn er samen uitgekomen en ik heb haar meteen verteld de 50 euro over te maken dit heeft ze ook in een notitie gezet.
Toen ik thuis kwam lag er een brief van hun vriend de deurwaarde met een verhogin van rond de 40 euro
Ik heb de deurwaarde gebeld die mij vertelde dat als het bij hun ligt dat de mensen me uit de winkel me niet meer mogen helpen
Maar ze wilde wel de stukken hebben
In een brief heb ik uitleg gegeven en de bewijzen gefaxd.
Krijg ik een dag later een brief binnen dat ik als nog alles moet betalen (echter heb ik me aan me afspraak gehouden en meteen het geld over gemaakt waar mevrouw 2 een notie van heeft gemaakt okal heb ik hier geen bewijs van)

Nu is me vraag moet ik de kosten die er bovenop zijn gekomen alsnog betlaen ?
Ik bedoel ik heb een fax waarin de deurwaarde stoptgezet wordt tot verdere berichtgeving van agis en de agis geeft mij ook geen antwoord op mijn vragen waar ik op wacht .

Guido

427 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gtd,

Als je 50 euro hebt overgemaakt naar het incassoburo, wordt eerst de 40 euro kosten van de schuld afgetrokken. Daarna wordt de schuld ingelost. In dit geval dus € 90,- min € 50,- is 40 euro. Er blijft dus nog € 50,- min € 10,- is 40 euro over die je toch echt moet betalen. Anders worden er weer extra incassokosten over dat bedrag berekend. Wellicht kun je de € 40,-  terugkrijgen via Agis. Ik zou het zeker vragen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel Ton

Nee ik heb 50 euro naar de Agis overgemaakt want dat was de afspraak die ik met mevrouw 2 van de agis winkel had gemaakt

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gtd,

Ook een goede oplossing, mits je hiervan ook het incassoburo schriftelijk in kennis stelt. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet bang zijn voor de deurwaarder in ieder geval.

Ga nogmaals naar de betreffende Agis winkel, en vraag of de mevrouw in kwestie de afspraken op papier wil zetten voor je en vraag haar de datum te vermelden waarop je de afspraak met haar gemaakt hebt. Alleen op die manier kun je aantonen dat je zelf aktie hebt ondernomen op de betalingsdwang van het incassoburo.

Suc6!