sunset_1
door sunset_1 Dec 22, 2008 om 19:15
Geldzaken & recht

Alice schrijft niet af?

Sinds begin oktober maken wij gebruik van Alice Comfort, waarvoor we maandelijks ongeveer E30 betalen. De eerste factuur van Alice van totaal bijna E130 (aansluitkosten etc) staat al klaar op de site vanaf november klaar, en zou op 21-11 worden afgeschreven. Tot nu toe willen ze blijkbaar ons geld niet hebben, er wordt nl. niets afgeschreven!

Telefonische navraag bij Alice leert dat er geen facturen open staan, maar dit willen ze niet schriftelijk bevestigen. Wat toe doen?

354 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 22, 2008 om 19:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Geld lekker laten staan (en mischien nog beetje rente over vangen) tot ze gaan afschrijven.

Het verjaart voorlopig niet dus zeker niet uitgeven dat geld.

Zelf overschrijven zou ik niet aan beginnen, kans dat ze het dan ineens ook afschrijven en dan heb je 2 keer betaald en zie het dan maar weer eens op redelijke termijn terug te krijgen........

Succes,

poltol
door poltol - Dec 22, 2008 om 19:30
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Vaak kunt u op een speciaal mail adres vragen stellen over een factuur. Waag er eens een mailtje aan. En hou tevens in de gaten wat er deze maand gaat gebeuren. Voordat u het weet ligt u maanden achter met betalen omdat die slimmerikken hun computer niet op orde hebben. Controleer ook eens of bij Mijn Gegevens alles juist vermeld staat. Mn het rekeningnummer waar vanaf het geld moet verdwijnen. Misschien betaald er wel iemand anders voor u.;-))

Vr.gr. poltol

edwardus
door edwardus - Dec 22, 2008 om 19:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Eigenlijk is hier gewoon heel artikel 15 van de AV van toepassing, ik zal het niet citeren, staat gewoon online. Het lijkt erop dat er een foutje zit in de administratie, best mogelijk dat ze nu incasseren van iemand anders. Als je geen rottigheid wilt zou ik hier toch maar even achteraan gaan.

sunset_1
door sunset_1 - Dec 30, 2008 om 08:33
265 Antwoorden / 22 Vragen

Opgelost! Na op 23 december eindelijk iemand bij de klantenservice gesproken te hebben die wél mee wilde denken (Tja, ik weet eigenlijk ook niet waarom u geen betalingsherinnereing heeft ontvangen), ben ik op kerstavond terug gebeld. Vanaf december wordt alles netjes geincasseerd, de rest moet ik handmatig overschrijven. Netjes.

Feit blijft dat het jammer is dat je minimaal 3 keer moet bellen naar een 09xx nummer, terwijl je zelf ter goeder trouw een machtiging tot incasso hebt gegeven.

na
door namliam - Dec 30, 2008 om 09:47
99 Antwoorden / 7 Vragen

Zolang je niet afgesloten wordt...

Ik heb iets vergelijkbaars gehad, alleen werd er het eerste half jaar niets afgeschreven. Toen wilde ze op eens alles in een keer hebben.

Tuurlijk had ik het geld, maar ... dat hoeven hun niet te weten. Een betalings regeling om in 3 maanden tijd de achterstand in te lopen, in de tussentijd staat het geld op mijn spaarrekening :)

edwardus
door edwardus - Dec 30, 2008 om 15:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wauw!!! Hoeveel cent rente leverde dat op?