Al
door Alexwilts Feb 22, 2017 om 16:28
Geldzaken & recht

Alimentatie

Hallo

ik en mijn ex partner met Duits nationaliteit zijn sinds een jaar uit elkaar.
we hebben ook 3 kindertjes met elkaar met Duits nationaliteit
nu ben ik terug gegaan naar Nederland
nu luid mijn vraag!
moet ik nu naar de Duitse wet betalen of naar de ned regelgeving ?
ben in staat alimentatie te betalen maar wil weten naar welke wet

1802 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2017 om 16:48
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee, weet alleen dat, als u onder Duitse wet alimentatie moet betalen dat aanzienlijk korter is dan als het naar Nederlandse wet gaat. Komt vast wel iemand met een onderbouwd antwoord.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2017 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt in ieder geval niet zelfstandig iets wijzigen in de hoogte, dus minder gaan betalen.

Al
door Alexwilts - Feb 22, 2017 om 17:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie
zal morgen ff contact opnemen
met een advocaat .
maar mocht er nog iemand zijn met info dan hoor ik het graag

Topantwoord

sw
door swat1500 - Feb 22, 2017 om 22:19
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Is zeer afhankelijk in welk land de scheiding wordt afgehandeld.

Al
door Alexwilts - Feb 23, 2017 om 13:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Waren niet getrouwd

sw
door swat1500 - Feb 24, 2017 om 02:35
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niet gehuwd was hoeft u ook geen alimentatie te betalen. Wel dient u bij te dragen aan het levensonderhoud van uw kinderen. Als uw expartner en kinderen in Duitsland blijven wonen zal dit naar Duits recht moeten gaan geschieden.