si
door six Oct 3, 2005 om 12:24
Geldzaken & recht

Als je een offerte accepteerd ben je er dan aan gebonden?

ik wil graag weten dat als ik een offerte accepteer ik er aan gebonden ben of kan ik er nog vanaf zien zonder enige kosten.

1331 13 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 3, 2005 om 12:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat bedoelt u precies met : accepteert ?

Heeft u de offerte getekend? Zo ja, dan is die overeenkomst bindend.
Heeft u ja gezegd, dat u accoord gaat met de offerte, dan is dat ook
een overeenkomst. Heeft u alleen de offerte in ontvangst genomen en
gezegd dat u er naar zult kijken, dan is er geen overeenkomst.

Vladja

pekogi
door pekogi - Oct 5, 2005 om 09:22
143 Antwoorden / 1 Vragen

Eegenlijk ben je de pineut.Dit betekent natuurlijk dat je bij de pakken moet gaan neerzitten. Zoek even contact met het bedrijf en zeg hun dat je een foutje hebt gemaakt en er toch liever van af ziet. Als het een beetje wil laten ze die dfrerte welo vallen Succes ermee.

vladja
door vladja - Oct 5, 2005 om 09:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Pekogi,

Zo simpel is het niet. Even bellen en zeggen dat je een foutje gemaakt
hebt en dan laten ze die offerte wel vervallen. Koop = koop.

Vladja

pekogi
door pekogi - Oct 5, 2005 om 10:08
143 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet beweerd dat het makkelijk is Vladja maar niet geschoten is altijd mis. Koop is koop, maar het ene bedrijf zal de offerte makkelijker laten vallen dan de andere. Je moet toch wat proberen nietwaar?

Blijf in je contact naar die maatschappij in ieder geval aardig en begripvol. Met honing vang je meer vliegen dan met stroop.

vladja
door vladja - Oct 5, 2005 om 10:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Pekogi,

Wat bedoel je met die laatste opmerking? Heb ik iets onwelvoegelijks geschreven?

Vladja

pekogi
door pekogi - Oct 5, 2005 om 10:40
143 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry. De laatste opmerking was voor six en niet voor Vladja. Ik ga maar weer naar bed denk ik Groetjes, Peter

pekogi
door pekogi - Oct 5, 2005 om 10:44
143 Antwoorden / 1 Vragen

@ Vladje. Even iets anders, wat er eigenlijk niet bij hoort. Ik wilde iets anders neerzetten bij mijn naam dan dat akelige zwarte hoofd. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Zou je dat misschien even aan mij uit kunnen leggen hoe dat moet? Bedankt alvast.

vladja
door vladja - Oct 5, 2005 om 10:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Pekogi,

Kijk op:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=29695&qid=93178

Daar staat het uitgelegd.

Succes, Vladja

pekogi
door pekogi - Oct 5, 2005 om 11:03
143 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. Ik leer er wel mee leven. Groetjes en in ieder geval bedankt.

vladja
door vladja - Oct 5, 2005 om 11:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Stel dan een nieuwe vraag hierover, zo ben ik er ook aan gekomen.

Vladja

texmark
door texmark - Oct 7, 2005 om 22:02
20 Antwoorden / 0 Vragen

Voor je foto ga je naar mijn pagina en vervolgens naar mijn homepage. Daar kun een eigen afbeelding uploaden, die dan vervolgens wordt afgedrukt. Succes

texmark
door texmark - Oct 7, 2005 om 22:13
20 Antwoorden / 0 Vragen

Of er kosten in rekening gebracht worden hangt af van de voorwaarden waaronder de offerte is uitgebracht. Het zal er in ieder geval duidelijk in vermeld moeten zijn.

In het algemeen is er maar één handtekening belangrijk. n.l. degene die je bij de notaris moet zetten. Zolang die handtekening niet is gezet, is er geen hypotheek tot stand gekomen en niemand kan je op enige wijze daartoe verplichten.

Wanneer een de aanvraagprocedure op enig moment wordt afgebroken is het wel belangrijk om vast te stellen dat er nog geen opzegbrieven naar bank en/of verzekeraar zijn gestuurd en, indien dat wel is gebeurt, deze opzeggingen terug te draaien.

Als er in jouw opdracht al een taxatie heeft plaatsgevonden moet je die betalen. Vraag dan wel het rapport terug van de adviseur.

cl
door clussler - Oct 15, 2005 om 21:36
6 Antwoorden / 0 Vragen

Over het algemeen is een offerte na ondertekening 3 of 6 maanden geldig en staat er in de offerte een uiterlijke passeerdatum. Indien u de offerte laat verstrijken (dus niet naar de notaris) is er niets aan de hand. In veel gevallen staat in de algemene voorwaarden van een hypotheek dat als de offerte is verlengd (na de eerste datum) en u laat de offerte dan alsnog vervallen er dan wel een bedrag is verschuldigd is.