ni
door nicogerrits Feb 29, 2004 om 12:02
Geldzaken & recht

Annuleringskosten internet

Op 20-7-2003 heb ik mij aangemeld bij het Landvancuijknet.
Dit heb ik gedaan als serieus geintresseerde.
Nu een half jaar later zie ik door omstandigheden af van een lidmaatschap van het draadloos internetten, nadat ik op 16-12-03 een schrijven heb ontvangen, waarin de installatie van het draadloos internetpakket werd aangekondigd.
Omdat ik hier op dit moment geen interesse in heb, heb ik deze installatie uitgesteld.
Hierover heb ik hen geinformeerd op 20-12-2003.
Hierna ontving ik op 23-12-03 een bevestiging, waarop staat dat ik mijn aanvraag geanulleerd had.
Tot mijn verbazing dien ik hiervoor annuleringskosten te betalen, euro 199,--
Het is mij nooit duidelijk gebleken dat ik op welke manier dan ook een financiele verplichting aan ben gegaan op het moment dat ik mij heb aangemeld als geintresseerde.
Ik zou nooit een een financiele verplichting aangaan voor iets wat pas een half jaar later zou ingaan, dan had ik eerst afgewacht tot de daadwerkelijke ingangsdatum van de installatie! Nergens in het aanmeldformulier staat vermeld dat ik Euro 199,-- annuleringskosten moet betalen Ik voel mij niet verplicht de verstuurde factuur te betalen.
Graag ontvang ik een reactie op mijn hierin gestelde standpunt.
Ik dien binnen 8 dagen het bedrag te betalen, anders wordt er via een deurwaarder geincasseerd. Hoe kan ik hierin het beste handelen?

261 1 Rapporteer

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:54
76 Antwoorden / 0 Vragen

Het is aan de leverancier om te bewijzen waarom zij recht hebben op de 199 euro. Vraag dus aan hen op waar dat staat en hoe u dat had kunnen weten. wellciht dat ze weer hele vervelenden kleine lettertjes hebben staan in het contract. Vaak krijgt men dit contract pas nadat je de aanmelding hebt verzonden! Mochten zij inderdaad direct een deurwaarder inschakelen dan zou deze persoon deze info ook moeten kunnen verstrekken, immers een deurwaarder kan alleen maar aan de slag als hij/zij kan bewijzen op welke grond u een betaalverplichting heeft. Volgens de voorwaarden zoals die op de website staan, zou u eenmalig kosten moeten betalen van 199 euro indien u besluit uw (minimaal 1 jaars) abonnement maandelijks zal voldoen. Het lijkt me logisch dat deze kosten alleen betaald dienen te worden indien daadwerkelijke de aangekondigde installatie is gedaan. In de voorwaarden op de website staat niets over evt annuleringskosten. Mocht dit dus zo op de door u ontvangen factuur staan dan moeten zij kunnen aantonen dat u daar in juli 2003 voor getekend hebt. Vraag dus de info op, het dunkt mij dat zij u niet kunnen verplichten tot betaling van 1 van de 2 hierboven genoemde kosten.