al
door algemeen Jun 21, 2017 om 20:27
Geldzaken & recht

Arbeidsovereenkomst

Is een werkgever verplicht of niet verplicht een kopie van de arbeidsovereenkomst te geven als een werknemer hier om vraagt ook al is dat 42 jaar geleden?

3125 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 21, 2017 om 20:34
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als het gaat om uw eigen arbeidsovereenkomst, die heeft u zelf ook gekregen bij indiensttreding. Er is geen verplichting dat bij onzorgvuldigheid van uw kant (kwijtraken hiervan) u een nieuw kopie kunt krijgen. Vragen kan het altijd wel.

kv
door kvjapio - Jun 21, 2017 om 20:36
281 Antwoorden / Vragen

Het lijkt me logisch dat de werknemer die overeenkomst zelf ook al heeft, zeker na zo'n tijd. Maar wat googlen leert me dat de werkgever op verzoek van de werknemer wel inzage moet geven in persoonsgegevens, waaronder de arbeidsovereenkomst. De verstreken tussentijd wordt daarbij niet genoemd.

getty
door getty - Jun 21, 2017 om 20:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Mogelijk heeft werkgever deze ook niet meer? Waarom heeft u deze nodig?

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2017 om 21:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alles kan kwijtraken, maar zijn er nadien nooit meer wijzigingen geweest die op schrift gesteld zijn?

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2017 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als inzage gegeven wordt (mocht de werkgever dat contract zelf nog hebben) dan kunt u mogelijk eventueel met een gsm er foto's van maken.
Waarom wilt u een kopie? Misschien heeft u die niet nodig voor het doel dat u voor ogen heeft.
U had beter uw contract zorgvuldiger kunnen bewaren.

al
door algemeen - Jun 22, 2017 om 17:47
21 Antwoorden / 25 Vragen

Neodutchio,mijn arbeidsovereenkomst (een kopie)heb ik nooit ontvangen vandaar mijn vraag.Mijn voormalige werkgever heeft geen arbeidsovereenkomst meer over mij.Is deze kwijtgeraakt na 42 jaar.
Getty,ik had graag hiervan een kopie voor de aardigheid,kijken wat er toen in stond vermeld.
Bedankt voor de antwoorden.

alfatrion
door alfatrion - Jun 22, 2017 om 17:58
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, maar in de wet zijn wel waarborgen opgenomen.

me
door mein33 - Jun 22, 2017 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoewel de vraag er serieus gesteld uitziet, heb ik mijn antwoord maar weggehaald aangezien Ts. deze oude arbeidsovereenkomst alleen maar voor de aardigheid zou willen hebben.

aurora1
door aurora1 - Jun 23, 2017 om 12:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat u niet direct gemeld heeft dat u het "voor de aardigheid" zou willen hebben. Wij hebben dus moeite voor niets gedaan omdat u ons voor het lapje hield. Zie ook de reactie van @mein33.