majeun
door majeun Feb 21, 2013 om 03:50
Geldzaken & recht

Armoede

hallo allemaal,
heb meer dan 40 jaar keihard gewerkt, dubbele banen gehad, kwam in de WAO terecht doordat ik COPD heb fase 3 gold.
Per maand, houd ik 65 euro over om van te leven, wat onmogelijk is.
heb allesge probeerd om een aanvulling, tig kopien gemaakt etc., maar kreeg als antwoord, je moet maar naar kredietank gaan, belachelijk gewoon, en nee, kan nooit van 65 euro p/m.
gevolg..... zit in de kou want verwarmingsketel is kapot.
ik schaam me om nederlandse te zijn nu

1563 40 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Feb 21, 2013 om 04:40
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Dat komt omdat de VVD persè aan die vervloekte 3% wilt houden. Koste wat het kost!

In plaats van te investeren gaat men liever bezuinigen.
Dat is gewoon het probleem.

zoekster
door zoekster - Feb 21, 2013 om 09:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe komt het dat u maar 65 euro per maand overhoudt? Heeft u betalingsachterstanden en moet u schulden aflossen?

Ik neem aan dat u een huurwoning heeft, gaat de verhuurder dan niet over de reparatie van de verwarmingsketel?

de eelco
door de eelco - Feb 21, 2013 om 12:24
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik denk dat ts in een koopwoning zit en daarom niet de verwarmingsketel kan laten maken..en als hij/zij wel in een huurhuis woont dan zie ik geen probleem om de verwarmingketel te laten maken en als ts te weinig inkomsten heeft ivm huur dan huursubsidie aanvagen en zorgtoeslag.er zijn nog meer potjes waarvan u gebruik kunt maken en op deze forum zijn een aantal mensen die u dat haarfijn kunnen uitleggen.ik wenst u heel veel sterkte met u ziekte en financiele problemen.

groetjes de eelco

inekel1953
door inekel1953 - Feb 21, 2013 om 13:11
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Majeun,

U schrijft COPD cold 3 te hebben en weet dat het gaat tot max. COPD cold 4. U bent dus al behoorlijk ziek. Als u met COPD longemfyseem bedoelt, geneest dit niet, enkel een longtransplantatie kan uitkomst bieden. Sterkte, heb je behoefte om over COPD te corresponeren, laat het mij dan weten dan zal ik u mijn mailadres geven.

Het ziekenhuis waarbij u onder behandeling bent, kan mogelijk ook iets voor u betekenen. Elk ziekenhuis heeft nl een maatschappelijk werk(st)er die in overleg kan treden met bv uw gemeente voor financiële bijstand.

Bent u bv lid van HartenTwee? Dit is een organisatie voor mensen die een hart- en / of long- transplantatie hebben ondergaan en voor mensen die daarvoor vooraf contact willen hebben of krijgen. Ik kan u deze van harte aanbevelen, bij deze de link: http://www.harten-twee.nl/

Stel dat u hiervan lid bent of wordt, dan kunt u gratis hulp vragen via de CG-Raad, met link: http://www.cg-raad.nl/... Veelal komt u dan bij het Juridisch Steunpunt terecht, met de link: http://www.juridischsteunpunt.nl/juridisch-steunpunt/over_ons

Mogelijk geeft het u de gelegenheid om de site's te lezen en contact te maken om uw situatie uit te leggen zodat er voor u iets gedaan kan worden.

Ik wens u sterkte met alles hoop dat u iets heeft aan mijn informatie.

M.vr.gr.,
Ineke L.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 21, 2013 om 13:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan de gemeentelijke dienst niets voor u doen?

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2013 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus dubbele banen had en daarna WAO moet u toch een behoorlijke uitkering hebben. Dus hoezo maar € 65 per maand om van te leven?

testcase
door testcase - Feb 22, 2013 om 00:56
189 Antwoorden / 1 Vragen

Te weinig informatie om inhoudelijk te reageren. De kredietbank duid erop dat ie schulden heeft volgens mij en waarschijnlijk de bron van ellende. Het advise lijkt me daarom niet slecht. Heeft u dat algedaan?

majeun
door majeun - Feb 22, 2013 om 02:33
110 Antwoorden / 43 Vragen

hallo allemaal,
allereerst voor tijger1,vroeger werkte men "bij"en werd er gekeken waar men wat bijverdienen kon.

Heb eigen huis, is volledig met hypotheek belast, en nee, huren is geen optie, daar ik dan veel duurder uit ben.
Geloof me, heb maatschappelijk werk, gemeente en tig geraadpleegd, weet de wegen te bewandelen, maar nul op request.
en ja, ook de belasting benaderd, en nee, zit niet in de schuldsanering, en heb ook geen schuld, tot nu toe, wil dit ook zo houden.
was bij degemeente, en vroeg, stel, mijn wasmachine gaat kapot, wat dan???
kreeg als antwoord: krediet !!!!
en dat van 65 euro p/m????

ik ga over mijn nek van dit land

diumenge
door diumenge - Feb 22, 2013 om 07:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met zwart werken betaalde je geen belasting en bouwde je ook niets op. Dus als ik het goed begrijp moet u het nu alleen van de AOW hebben? Is 65 euro wat er over is als alle rekeningen betaald zijn?

zoekster
door zoekster - Feb 22, 2013 om 09:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vraagsteller heeft geen AOW, maar WAO. En erbij werken hoeft helemaal niet zwart te zijn. U vulde uw eigen salaris aan door er nog wat andere witte baantjes bij te nemen. Zie ik het zo goed?

Ik snap het nu wel beter, in feite heeft u hoge hypotheeklasten en die doen u waarschijnlijk de das om. En het huis verkopen is ook geen optie, want dan houdt u een restschuld over?

Ik denk dat u in een situatie zit waar veel mensen in zitten. Eens een huis gekocht toen men werk had en een goed inkomen. En ineens verandert de situatie door werkeloosheid of ziekte, waardoor het inkomen enorm achteruit gaat.

U zegt dat u geen schulden heeft, maar in feite zit u met een enorme schuld en dat is de hypotheekschuld. Veel mensen noemen dat geen schuld, omdat het zo gewoon is om een (vaak aflossingsvrije) hypotheek op je huis te hebben. Ik vrees dat er gewoonweg geen oplossing is voor dit soort gevallen. Ik vraag me ook af wat er nu met al die nieuwe werkelozen met een volledige hypotheek gaat gebeuren. Het plan is ook nog eens om de WW in een rap tempo af te bouwen naar een bijstandsniveau.

Het enige wat u misschien nog kunt doen is met uw bank gaan praten en daar uw situatie voorleggen. Kijken of er iets te regelen valt met de aflossing, een lager bedrag per maand. Zullen ze niet blij mee zijn, maar lijkt me uw enige optie.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2013 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Ts zegt dat het huis volledig met hypotheek belast is, dus waarschijnlijk zal er sowieso geen sprake zijn van aflossing.

@majeun

Er wordt nog wel bijgewerkt, dat is niet alleen van vroeger, maar in al die jaren met dubbele banen, hebt u blijkbaar niet een reservepotje gekweekt. Toch wel jammer.

En waarom u zich dan schaamt om Nederlandse te zijn, snap ik niet, dacht u dat het in de landen om ons heen beter is?

Misschien kunt u een indicatie krijgen voor de voedselbank. Helpt wat.

ri
door richard35 - Feb 22, 2013 om 11:17
204 Antwoorden / 37 Vragen

Met u zijn er nog ruim 15 miljoen Nederlanders(en dan zitt ik nog laag) die zich schamen om Nederlander te zijn.

de eelco
door de eelco - Feb 22, 2013 om 11:41
607 Antwoorden / 92 Vragen

kijk nu gaat het toch anders worden...40 jaar gewerkt en dubbele banen gehad en de koopwoning volledig belast met hypotheek(dus niks afgelost)..dus 40 jaar lang geld ontvangen van de dubbele banen en volledige aftrek van de hypotheek en nu geen cent achter de hand hebben.ik vind het zeer vervelend voor u dat u een zware ziekte hebt want dat gun je niemand maar u heeft 40 jaar lang de kans gehad om geld te sparen voor slechte tijden want u loste niet af en had dubbele banen dus er moet toch echt wel ruimte geweest zijn om wat geld elke maand over te houden..u zegd ook dat u zich schaamt om nederlander te zijn omdat u nu maar 65 euro per maand overhoud waar dat opslaat begrijp ik niet want u heeft zelf gekozen om al het geld dat u heeft gekregen uit hypotheekaftrek niet te sparen maar lekker op te maken en daar plukt u nu de (wrange)vruchten van.met andere worden u bent zelf verantwoordelijk voor u eigen doen en laten dus geef daar niet de regering de schuld van maar alleen maar u eigen en niemand anders.misschien is het koud en kil van mijn maar zo zie ik het nu eenmaal.

ri
door richard35 - Feb 22, 2013 om 14:43
204 Antwoorden / 37 Vragen

Op grond van de huidige politieke en economisch klimaat waar de grote heren in Brussel en de heren Rutten en Samsom ons land mee opzadelen.
De stijgende werkeloosheid, de toestroom van mensen uit Oostbloklanden die werk zullen uitvoeren waardoor er steeds meerr Nederlanders zonder werk komen.
Maar ook de manier hoe er nu en in de toekomst met ouderen omgegaan worden, de jeugdwerkloosheid oh ja ook de stijgende lasten en hoger wordende bezuinigingen.
Duidelijk genoeg lijkt me....

ikbenik
door ikbenik - Feb 22, 2013 om 15:15
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Nogmaals: doordat de VVD aan die drie procent wilt houden, dient alles in het werk gesteld te worden om te bezuinigen. Waardoor de boel gewoon naar de kloten gaat.

Ze moeten die bezuinigingen compleet laten varen en investeren in banen en andere zaken.

Men laat liever de boel kapot gaan dan men die drie procent moet opgeven.
Met die instelling klopt er dus geen moer van en komen we er niet.

Kijk, die drie procent is gekoppeld aan de BNP. Nu is die BNP erg laag geworden, waardoor het percentage tekort dus ook hoger wordt.

Door nu niet naar die percentage te kijken, maar te investeren en zorgen dat die BNP omhoog gaat, zal automatisch dat percentage ook lager worden. Alleen willen die dombo's van onder andere de VVD en CDA dat maar niet inzien.
Als je dat tegen ze zegt, kijken ze je zeer dom aan en kijken ze op zo'n manier alsof ze water zien branden.

ikbenik
door ikbenik - Feb 22, 2013 om 15:17
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Een ander punt is dat door verlaging van de pensioenen de ouderen inderdaad minder te besteden hebben. Echter kijkt de VVD daar niet naar, omdat ze daar geen invloed op hebben. Ze zijn van mening dat ze daar geen rekening mee kunnen houden.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 22, 2013 om 16:02
323 Antwoorden / 2 Vragen

Vadertje Drees had iets moois ontwikkeld, helaas is dat kapot gemaakt door de regering en hun kornuiten. Excusus dat het een lang schrijven is, kon en wilde niets weglaten van onderstaand gedicht.

Pensioenen
De oude Drees hield van de mensen
en wilde hen een verzorgde oude dag toewensen
Dus ontwierp hij de AOW
En heel het land riep blij: Hoezee

En zo werd er gezorgd voor de Oude van Dagen
en het was er voor alle bevolkingslagen
En al was dat inkomen niet zo heel groot
je hoefde niet meer te werken tot aan je dood

De rijkeren wilden het daar niet mee doen
en spaarden verder voor een aanvullend pensioen
De fondsen kregen daardoor meer centen in kas
en uitbetalen hoefde men veel later pas

Hee, dachten de fondsen, dit moet ook voor de gewone man
zodat hij later wat meer spenderen kan
We regelen dat met zijn kleine salaris
Hij zal er blij mee zijn, als hij straks klaar is
En zo spaarden de fondsen die centen erbij
Vooruitzichten mooi en iedereen blij
De pensioenfondsen spaarden en bulkten van 't geld
Het beloofde heel wat, iedereen welgesteld

Doch de regering greep ONS geld zonder ONS iets te zeggen
en de fondsen begonnen fanatiek te beleggen
En dit alles was helaas het begin
En de plus in de pot , werd een droevige min

Directeuren en Commissarissen verzaakten hun plicht
Want op ONS geld hield men geen zicht
De pot raakte leeg, het overschot slinkt
Na alle onderzoeken denk ik wel dat het STINKT

Niemand krijgt boete, niemand krijgt straf
Van HUN kapitaal gaat geen centje eraf
Een beloninkje hier , een gouden handdrukje daar
Maar de pensioengerechtigde is zwaar de sigaar

Inleveren Baby-Boomers, jullie zijn met te veel
Dat ook zo velen betaald hebben is niet essentieel
En ook de AOW leeftijd is veel te laag
Al die vijfenzestigplussers zijn een vervelende plaag

Dus pensioenen verlaagd, pensioenleeftijd verhoogd
Want alle opgespaarde potten zijn bijna verdroogd
Wat er aan geld is , verdwijnt naar Europa
Dus pak je rollator en werken maar, opa!!

Kom op partijen, heb geen harten van steen
Kijk voor de verandering eens om je heen!!
De oudere arbeiders mankeren wel wat
Hebben soms kwalen, door hun arbeid gehad

Daarbij, wie wil de oudere arbeider nog hebben?
De man die zijn kracht met de jaren zag ebben!
Moeten zij nu nog werkelijk solliciteren
Van de op pluche zittende dames en heren?

Willem Drees kijkt droef op ons neer, het was toch geen spel?
Maar met het beleggen , leek het dat wel
Zijn menslievende plan, het had zomaar gekund
Maar de arbeider op leeftijd is zijn plan niet gegund.

Dit is diep treurig !
Maar het is wel de waarheid !!

Ineke L.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2013 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ts heeft nog geen pensioen of AOW, maar WAO.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 22, 2013 om 16:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

@ inekel1953

Een mooi gedicht maar de wereld verandert steeds het is komen en gaan van nieuwe
generatie's.Ten beste en te slechtste Sommige zaken zijn beter maar overal komt een einde aan op wat voor een manier dan ook.Want de bomen groeien niet tot de hemel. Mijn ouders hebben een goed einde van hun daar door gekregen maar waren tevreden omdat ondanks mijn vader een klein pensioen overgeleverd aan het hulpbetoon en de kerk dus voor hun dit een heel grote uitkomst en hebben er nooit voor betaald . Maak denk dat de meeste mensen met wat zij toen kregen in deze tijd zeer ontevreden zullen zijn.Maar wij hebben dus de AOW voor hun opgebracht en met plezier. Maar nu moet er alleen maar om het nageslacht worden gedacht.
Mijn ouders waren van eind1800 begin1900.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 22, 2013 om 17:00
323 Antwoorden / 2 Vragen

Ben het helemaal eens met Valerius-2 vrijdag 22 feb 2013, 16:49, zo ook met Zoekster en Ikbenik vrijdag 22 feb 2013, 15:17.

M.vr.gr.,
Ineke L.

diumenge
door diumenge - Feb 22, 2013 om 17:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 22 feb 2013, 09:11]Vraagsteller heeft geen AOW, maar WAO. En erbij werken hoeft helemaal niet zwart te zijn.

Klopt, door de manier waarop TS schreef over er bij werken ging ik er van uit dat het 'bij werken' naast een wit betaalde baan zwart werk betrof, maar dat is inderdaad niet zeker. Ik zou het graag horen van TS zelf.

Ook ging ik er vanuit dat TS inmiddels in de AOW zit, o.b.v. meer dan 40 dienstjaren goede kans dat TS inmiddels 65+ is. Maar ook dat hoeft niet zo te zijn als TS op hele jonge leeftijd is begonnen met werken. Ook hier kan TS duidelijkheid over verschaffen.

@richard35 Als je je zo schaamt om Nederlander te zijn ga dan lekker ergens anders heen en blaat niet van die onzin uit over 15 miljoen Nederlanders.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2013 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

Ok, stel op 15 jarige leeftijd begonnen, stel 42 jaar gewerkt, stel 2 jaar WAO, dan is Ts "pas" 59. Nog lang geen AOW.
Maar doet voor de vraag eigenlijk niet ter zake.

Vroeger werd er door een vrouw vaak gezegd: " ik werk erbij".. Maar Ts had twee banen.

majeun
door majeun - Feb 22, 2013 om 23:06
110 Antwoorden / 43 Vragen

hallo allemaal,
bedankt voor de positieve reacties, en ook de vooroordelen wat er waren.

idd, ben met 14 jaar gaan werken, eigenlijk eerder, door ellende in jeugd, maar oké, ben nu 58 jaar, en dus geen AOW, wel enkele jarenWAO.

Waardoor ik geen spaarpotje heb, dit voor de mensen met vooroordelen alweer, heb een ellendig huwelijk gehad, en ook daardoor geen extra hypotheek kunnen aflossen !!!
Waarvoor ik gewerkt heb, werd door ex verkwanseld, was helaas te goed van vertrouwen, is gebeurd.
Stop aub met vooroordelen, dat haat ik, daar U niet mijn leven kent.

mvg.

de eelco
door de eelco - Feb 23, 2013 om 10:37
607 Antwoorden / 92 Vragen

ok....dus doordat u ex alles heeft verkwanseld en u een slechte huwlijk heeft gehad zodat u niet extra kon aflossen schaamt u zich om een nederlander te zijn??????....en nu moet dus de belastingbetaler (ik en alle andere nederlanders)u maar extra geld geven omdat het in u leven door toe doen van een ander niet van rosen is gegaan.ik denk dat u beter tegen u ex kan lopen zeuren omdat u maar 65 uero per maand overhoud en bij haar maar wat geld moet vragen ipv hier een beetje zielig te doen..en dit is geen vooroordeel maar puur de waarheid maar dat is niet wat u wild horen dus daarom gaat u raar reageren als er mensen zijn die u er daar op wijzen...
u heeft een eigen huis zegd u en ik neem aan dat u slaapkamers over hebt misschien is het een oplossing om die te verhuren zodat u wat meer geld binnen krijgt want er zijn heel veel mensen die woonruimte zoeken en die daar heel graag behoorlijk wat geld voor willen betalen.zo heb ik ook jaren geleefd omdat ik in de ww kwam(na 2 jaar ziektewet) doordat ik was afgekeurd voor mijn oude werk en omdat ik voor 20 % was afgekeurd ik heel moeilijk weer aan werk kwam.ik weet niet hoe dat zit met de belasting maar ik heb er nooit last mee gekregen en de mensen waren gewoon legaal ingeschreven bij me.als u daar vragen over hebt dan zijn er op deze forum wel een paar mensen die u dat prime kunnen uitleggen want ik had namelijk een huurhuis in de vrije sector en dit is inmiddels als 15 jaar geleden misschien is het inmiddels verandert of is het anders geregeld bij een koopwoning.ik wil u niet tegen de zere schenen schoppen maar u bent zelf verantwoordelijk voor u eigen leven dus dan moet u zelf oplossingen zoeken en niet het probleem neer leggen bij de maatschapij...

groetjes de eelco....

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 10:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@de eelco

Volgens mij is Ts een vrouw, maar dat doet er verder niet toe. Kamers verhuren is inderdaad een goede oplossing en de huur inkomsten zijn tot een bepaalde hoogte belastingvrij.

de eelco
door de eelco - Feb 23, 2013 om 11:03
607 Antwoorden / 92 Vragen

Moet ik belasting betalen als ik een kamer verhuur?
Als u als particulier een kamer verhuurt in uw eigen woning (hospitakamer), dan betaalt u daar inkomstenbelasting over. Een deel van die inkomsten is vrijgesteld. De Belastingdienst stelt dit bedrag jaarlijks vast. In 2013 is de vrijstelling voor kamerverhuur € 4.536. In 2012 was dit € 4.410.

Uitzonderingen vrijstelling inkomstenbelasting bij kamerverhuur
De vrijstelling geldt niet voor:

commerciële kamerverhuur;
seizoensgebonden verhuur;
verhuur van een hele woning.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de BelastingTelefoon

dit is wat ik kon vinden ..4.536 gedeelte door 12 = 378 euro belasting vrij per maand aan extra inkomsten..majeun misschien is het iets om in overweging te houden want niemand kan leven van 65 euro per maand en met een kamer te verhuren verkleint u u geld zorgen en als u een goede betrouwbare huurder heeft kan het ook zo wezen gezien u medische klachten dat de huurder kleine klusjes kan doen,bijvoorbeeld boodschappen.u zult u prive leven wat moeten veranderen maar u krijgt er ook veel voor terug..

groetjes de eelco

testcase
door testcase - Feb 26, 2013 om 21:47
189 Antwoorden / 1 Vragen

Wat leven toch in een fantastisch land. Dat je een WAO uitkering krijgt als je arbeidsongeschikt bent.

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2013 om 00:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......u heeft een eigen huis zegd u en ik neem aan dat u slaapkamers over hebt misschien is het een oplossing om die te verhuren.......

Er van uitgaande dat er nog een hypotheek op zit, zal de bank daarmee akkoord moeten gaan.

de eelco
door de eelco - Feb 27, 2013 om 17:20
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 27 feb 2013, 00:36]......u heeft een eigen huis zegd u en ik neem aan dat u slaapkamers over hebt misschien is het een oplossing om die te verhuren.......

Er van uitgaande dat er nog een hypotheek op zit, zal de bank daarmee akkoord moeten gaan.

carola ik zal zeggen nee heeft ts ja kan ts krijgen..misschien is het een oplossing dat majeun een afspraak gaat maken met de bank en vraagd wat de mogelijkheden zijn want ik denk dat de bank liever heeft dat ts gewoon de hypotheek betaald en een kamer verhuurt dan dat het huis in de loop van de tijd gedwongen moet verkocht worden....als de bank het goed vind kan ts aardig wat geld krijgen voor een slaapkamer en misschien een bijkomende voordeel is als ts een geschikte huurder vind die misschien ook nog wat verlichting kan brengen in bijvoorbeeld boodschappen en kleine klusjes ivm met de ziekte van ts is dat dubbel mee genomen...

mediokas
door mediokas - Mar 5, 2013 om 11:39
27 Antwoorden / 0 Vragen

Deze situatie is pijnlijk en moeilijk ongetwijfeld. Ik vind dan ook wel dat je erg hard oordeelt 'de eelco'. Toch ben ik het in de basis wel met je eens, want waar moet het geld vandaan komen? Juist de rest van de maatschappij. Dus wij moeten dan betalen, omdat mevrouw een ex had die niet met geld om kon gaan. Daar wil ik niet voor inleveren. Ook zou ik me niet schamen voor Nederland en niet zo snel het woord armoede gebruiken. 65 euro p/m is niet veel, maar ik heb een half jaar in Afrika gewoond en geloof mij, als je daar een lange periode geweest bent, durf je in NL het woord armoede niet te gebruiken!

jolanda64_1
door jolanda64_1 - Mar 5, 2013 om 13:32
36 Antwoorden / 8 Vragen

Ja helaas houd het liberalisme meer van de economie dan van heel de mens in onze samenleving.
Terwijl de samenleving de economie draaiende moet gaan houden, hoe wil je dat volhouden als je het volk uitmelk!
http://politiek.simpsite.nl/Nederland

Maar zolang de Nederlanders niets doen, zoals die mensen die dit in de jaren 60/70 hebben gedaan voor ons, zal wat Majeun nu is overkomen alleen maar toenemen!

Want we laten oogluikend toe wat de overheid ons flikt!

Hoe komen we in deze crisis, door o.a weeffouten in de euro http://politiek.simpsite.nl/Euromunt
http://politiek.simpsite.nl/Lissaboncriteria

Als je dan toch op deze site bent, laat je dan verder informeren!

Armoede in een welvaartstaat!! Dan is er structureel echt iets mis!

Nederland wordt wakker en kom zelf in actie!
bv op 6 april zorg voor elkaar landelijke actie dag in Den Haag!

https://www.spnet.nl/weblog/wp-content/uploads/2013/03/NL_20130301_De_Nieuwe_Lijn_07_0313.pdf

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jolande 64

Maar zolang de Nederlanders niets doen, zoals die mensen die dit in de jaren 60/70 hebben gedaan voor ons, zal wat Majeun nu is overkomen alleen maar toenemen!

En wat hebben de mensen in de jaren 60/70 dan voor ons gedaan?

Is de situatie waarin Majeun verkeert niet te wijten aan haar ex, en wellicht ook aan haarzelf dat zij toentertijd geen maatregelen heeft getroffen?

mediokas
door mediokas - Mar 5, 2013 om 14:01
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jolanda64 schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 13:32]Ja helaas houd het liberalisme meer van de economie dan van heel de mens in onze samenleving.
Terwijl de samenleving de economie draaiende moet gaan houden, hoe wil je dat volhouden als je het volk uitmelk!
http://politiek.simpsite.nl/Nederland

Maar zolang de Nederlanders niets doen, zoals die mensen die dit in de jaren 60/70 hebben gedaan voor ons, zal wat Majeun nu is overkomen alleen maar toenemen!

Want we laten oogluikend toe wat de overheid ons flikt!

Hoe komen we in deze crisis, door o.a weeffouten in de euro http://politiek.simpsite.nl/Euromunt
http://politiek.simpsite.nl/Lissaboncriteria

Als je dan toch op deze site bent, laat je dan verder informeren!

Armoede in een welvaartstaat!! Dan is er structureel echt iets mis!

Nederland wordt wakker en kom zelf in actie!
bv op 6 april zorg voor elkaar landelijke actie dag in Den Haag!

https://www.spnet.nl/weblog/wp-content/uploads/2013/03/NL_20130301_De_Nieuwe_Lijn_07_0313.pdf

Ach ach wat een huilverhaal! Het is allemaal de schuld van die grote boze overheid. Weet je wie zijn schuld dit allemaal is? Van de mensen die te hoge hypotheken afsloten, van die mensen die per se een nieuwe auto op afbetaling moesten kopen, omdat de buurman er ook een heeft. Het komt omdat wij met zijn allen op veel te grote voet hebben geleefd en meer hebben uitgegeven dan er binnenkwam. Ja de bedrijven maakten daar mooi gebruik van met afbetalingsregelingen en de overheid gaf ook teveel uit. Maar uiteindelijk moeten we eens stoppen met het vingertje wijzen. Voor elke vinger die je naar een ander wijst, wijzen er 3 terug. Als wij met zijn allen nou eens niet elke 2 jaar bij een EK een nieuwe tv kopen en geen auto's kopen op afbetaling en niet de halve mediamarkt mee naar huis nemen, omdat we dan over 2 jaar pas hoeven betalen, dan zouden we het allemaal veel beter voor elkaar hebben. En dan kan je nu wel wijzen naar de mensen die bezuinigen, maar die moeten wel, omdat wij met zn allen teveel geld hebben uitgegeven. En nogmaals, als je eens een poosje in Afrika gaat wonen en daar mensen ziet die in een verlaten bus wonen en leven zonder een rooie rotcent, dan zou je het woord armoede niet meer in de mond durven nemen. Want hoe je het ook went of keert, wij hebben voor iedereen instanties en ook al moet je soms heel zuinig leven, je kan leven!

mediokas
door mediokas - Mar 5, 2013 om 14:07
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jolanda64 schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 13:32]Ja helaas houd het liberalisme meer van de economie dan van heel de mens in onze samenleving.
Terwijl de samenleving de economie draaiende moet gaan houden, hoe wil je dat volhouden als je het volk uitmelk!
http://politiek.simpsite.nl/Nederland

Maar zolang de Nederlanders niets doen, zoals die mensen die dit in de jaren 60/70 hebben gedaan voor ons, zal wat Majeun nu is overkomen alleen maar toenemen!

Want we laten oogluikend toe wat de overheid ons flikt!

Hoe komen we in deze crisis, door o.a weeffouten in de euro http://politiek.simpsite.nl/Euromunt
http://politiek.simpsite.nl/Lissaboncriteria

Als je dan toch op deze site bent, laat je dan verder informeren!

Armoede in een welvaartstaat!! Dan is er structureel echt iets mis!

Nederland wordt wakker en kom zelf in actie!
bv op 6 april zorg voor elkaar landelijke actie dag in Den Haag!

https://www.spnet.nl/weblog/wp-content/uploads/2013/03/NL_20130301_De_Nieuwe_Lijn_07_0313.pdf

Ohw en nog even een toevoeging: Nederland, kom alsjeblieft niet in actie op 6 april, want een dag lang met spandoeken op een plein staan schieten we niks mee op. Ga op 6 april gewoon werken, zodat u geld verdient, daar heeft iedereen meer aan.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 5, 2013 om 15:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ohw en nog even een toevoeging: Nederland, kom alsjeblieft niet in actie op 6 april, want een dag lang met spandoeken op een plein staan schieten we niks mee op. Ga op 6 april gewoon werken, zodat u geld verdient, daar heeft iedereen meer aan.

quote

Daar ben ik het helemaal mee eens, ook al moet ik nu een behoorlijk bedrag na betalen van 2012 van mijn extra pensioen, Maar ik heb er wel voor gezorgd dat ik gewoon met leven door kan zonder in de problemen, Misschien een korte of lang tijd dat weet ik nog niet vooral als je geboren bent in 1930 in de eerste crisis. Toen was het pas armoe,voor veel meer mensen dant nu, En verschil zal er altijd zijn omdat mensen nu eenmaal niet gelijk,Om aan de toekomst te denken.moet men nu eenmaal weten dat het onvoorspelbaar is. Maar wie dan leeft wie dan zorgt, denken vele er over.

mediokas
door mediokas - Mar 5, 2013 om 15:29
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 15:21]Ohw en nog even een toevoeging: Nederland, kom alsjeblieft niet in actie op 6 april, want een dag lang met spandoeken op een plein staan schieten we niks mee op. Ga op 6 april gewoon werken, zodat u geld verdient, daar heeft iedereen meer aan.

quote

Daar ben ik het helemaal mee eens, ook al moet ik nu een behoorlijk bedrag na betalen van 2012 van mijn extra pensioen, Maar ik heb er wel voor gezorgd dat ik gewoon met leven door kan zonder in de problemen, Misschien een korte of lang tijd dat weet ik nog niet vooral als je geboren bent in 1930 in de eerste crisis. Toen was het pas armoe,voor veel meer mensen dant nu, En verschil zal er altijd zijn omdat mensen nu eenmaal niet gelijk,Om aan de toekomst te denken.moet men nu eenmaal weten dat het onvoorspelbaar is. Maar wie dan leeft wie dan zorgt, denken vele er over.

Inderdaad, helemaal wat ik bedoel! Die mentaliteit van wie dan leeft, die dan zorgt, die heeft ons gebracht waar we nu zijn. Wij zijn met zijn allen schuldig!

majeun
door majeun - Mar 5, 2013 om 22:47
110 Antwoorden / 43 Vragen

wat een vooroordelen alweer bah bah.
woon sinds 1989 hier, en betaal p/m. 347 euro.
en nee, heb geen auto op krediet, want wat mijn buurman heeft interesseert me geen hol.
en nee, is geen huil-verhaal, en hoop dat het niemand overkomt.
en nee, heb nergens een lening.
ben niet zielig, integendeel, dus stop met die vooroordelen eens.
djw.
majeun.

ps. ik leef in nederland, en niet in africa.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@majeun

U klaagt anders zelf over wat u maar over houdt. En wat voor vooroordelen? En waar u €347 per maand aan betaalt is ook niet duidelijk en relevant. Dus u bent 24 jaar hier, dus een groot deel van die dubbele banen hebt u elders gehad.

En het is wel degelijk een huil verhaal, want u zegt ik zit in de kou en ik schaam me om Nederlandse te zijn. Terwijl uw problemen daar helemaal biet mee te maken hebben.

mediokas
door mediokas - Mar 6, 2013 om 12:53
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=majeun schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 22:47]wat een vooroordelen alweer bah bah.
woon sinds 1989 hier, en betaal p/m. 347 euro.
en nee, heb geen auto op krediet, want wat mijn buurman heeft interesseert me geen hol.
en nee, is geen huil-verhaal, en hoop dat het niemand overkomt.
en nee, heb nergens een lening.
ben niet zielig, integendeel, dus stop met die vooroordelen eens.
djw.
majeun.

ps. ik leef in nederland, en niet in africa.

Beste Majeun,

mijn post was op een quote van iemand anders en was gericht op een veel bredere politieke discussie. Uw verhaal vind ik geen huilverhaal. Het is een tragisch verhaal van iemand die door ziekte tussen wal en schip valt, wat natuurlijk ontzettend klote is. Dat neemt niet weg dat er ook een bepaalde eigen verantwoordelijkheid bij zit. Op dit forum mag u uw verhaal doen, alleen in dit geval leidt dat tot een discussie over de economie en de crisis in het algemeen.
Wat wel aan u gericht was is het feit dat u zich schaamt voor Nederland. Daarop geef ik aan dat als je de vergelijking maakt met andere landen, wij best trots mogen zijn dat we in een land leven waar mensen die niet kunnen werken toch bijgestaan worden. Misschien niet zoveel als u zou willen, maar meer dan in de meeste andere landen in de wereld. Niemand verplicht u om hier te wonen, maar ik denk niet dat u het in uw situatie elders beter zou hebben. Dat wil niet zeggen dat uw situatie niet heel rot is, maar door te stellen dat u zich schaamt voor NL zet u zich af tegen hoe wij hier omgaan met mensen in uw situatie. En dan nogmaals: In NL heeft u het veel beter dan in vergelijkbare situatie in 90% van alle andere landen in de wereld. En ja als u in Afrika geweest was, had u het woord armoede niet gebruikt.

ralphgypsie
door ralphgypsie - May 15, 2013 om 18:16
5 Antwoorden / 3 Vragen

ja het is diep triets hier in Nederland maar voor hulp klop je aan bij maatschappelijk werker inde regio of de gemeente weet wel iemand die je kan helpen met van alles dan feit er zijn alt wel voedselbanken die klusjes mensen hebben en die je gratis komen helpen als ketel kapot is probeer het gewoon en die daar weten vaak ook in staties voor hulp waar je kan aan kloppen weet niet waar je vandaan komt wens je sukses er mee