sa
door sandraatje76 Mar 6, 2014 om 11:18
Geldzaken & recht

Artikel niet afgeprijsd in ander filiaal

Bij een grote winkelketen een jas gezien. 50% korting alleen niet in mijn maat. Ik medewerkster gevraagd maar ze konden niet in de computer kijken of ze deze jassen nog elders in mijn maat hadden. Ze kon wel bellen maar opzij hangen ging niet omdat het een sale artikel was. Dus ik zelf naar een ander filiaal gereden. En ja hoor .. mijn maat !! Alleen niet in de sale...
Ik gevraagd maar als antwoord: sorry, de kassa scant hem niet als sale.....
Prijzen zouden toch overal hetzelfde moeten zijn? Ik rij er speciaal voor naar een andere winkel........

4714 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 11:40
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Als dit een franchise keten is, kunnen de aanbiedingen per winkel en plaats verschillen. Je kunt mits landelijk/regionaal geadverteerd daar geen rechten op los laten. Ook bij levensmiddelen winkels zijn er vaak verschillende prijzen voor dezelfde artikelen in de verschillende winkels. plaatsen en regio's.

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 11:41
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Is er tijdens het telefoongesprek ook naar de prijs geïnformeerd of alleen of de betreffende jas er was? Misschien een tip voor de volgende keer.

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2014 om 15:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sandraatje76 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 11:18]
Prijzen zouden toch overal hetzelfde moeten zijn?

Want?

fl
door flessebon - Mar 6, 2014 om 15:23
418 Antwoorden / 7 Vragen

Zo werkt dat niet altijd, denk maar eens aan opheffingsuitverkoop. Van een bekende supermarktketen is ook bekend dat ze aan prijsdifferentiatie doen. Je verwacht dezelfde prijs maar er is geen garantie dat het ook daadwerkelijk zo is.

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 15:26
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, Flessenbon, op 28-2 sloot onze c 1000 om straks weer als jumbo open te gaan, 4 uur lang 50% op alles wat nog in de winkel was.

fl
door flessebon - Mar 6, 2014 om 15:36
418 Antwoorden / 7 Vragen

Soms heb je geluk, soms niet. Als die jas in een advertentie afgebeeld zou staan dan is het natuurlijk een andere zaak.

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2014 om 16:05
333 Antwoorden / 1 Vragen

Vervelend voor u maar als het een franchise betreft is de ene winkel niet dezelfde aanbieding verplicht dan de andere winkel. U ziu de winkel met die aanbieding kunnen vragen of ze de jas in die grote maat via een andere franchise kunnen leveren maar dat is aan de winkel.

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2014 om 16:07
333 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens geeft korting op een artikel wat niet meer op voorraad is u geen rechten, meestal geldt "op is op." en heeft de winkel geen enkele verplichting u tegemoed te komen.

ol
door olana - Mar 6, 2014 om 16:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dus als je bij de hm,vd,miss etam of waar dan ook een jas ziet en ze hebben je maat niet meer en je rijdt naar een ander filiaan kunnen ze andere prijzen hebben?
Vreemd. Ja.. opheffingsuitverkoop snap ik..
Maar ook niet handig met ruilen. Koop je bij filiaal a een jas.. ruil je bij filiaal b.. moet je zeker bijbetalen als je andere maat wil?
En om nu eerst te checken wat franchise winkels zijn...
Als ik bij bart smit alkmaar een legotrein zie en ik hem uiteindelijk in filiaal amsterdam koop zou hij daar toch dezelfde prijs moeten hebben..?

fl
door flessebon - Mar 6, 2014 om 17:09
418 Antwoorden / 7 Vragen

Normaal geproken zijn de prijzen en het assortiment gelijk. Dat U teleurgesteld bent nadat U een ritje gemaakt heeft is begrijpelijk maar aan deze situatie kunnen wij of Kassa niets veranderen. Nooit eerder zoiets meegemaakt?

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2014 om 17:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=olana schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:50]...
Als ik bij bart smit alkmaar een legotrein zie en ik hem uiteindelijk in filiaal amsterdam koop zou hij daar toch dezelfde prijs moeten hebben..?Waarom? Ook als het geen franchise betreft mogen ze elke prijs vragen die ze maar willen. Ondernemers zijn hier vrij om zelf hun prijzen te bepalen. Zoals eerder opgemerkt is het een ander verhaal als de aanbieding in een advertentie staat die betrekking heeft op alle filialen.

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2014 om 18:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het ondernemen zou ook behoorlijk lastig worden als alle filialen dezelfde prijzen zouden moeten hanteren. Je zou maar net een winkel hebben met veel concurrentie in de buurt. Dan kan je de deuren wel sluiten als je de prijzen niet kunt aanpassen.

hutch
door hutch - Mar 6, 2014 om 19:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik kan het verkeerd hebben, maar............ 'sale' is toch het Engelse woordje voor 'verkoop'?

Toch jammer van dat andere bedrijf, dat zij die jas niet 'verkopen' willen.....
of zou het 'salen' zijn? :-)

Wat mankeert er aan: uitverkoop?

ik
door ikkeismijn - Mar 7, 2014 om 11:52
10 Antwoorden / 0 Vragen

had hetzelfde met een dekbedhoes bij Ikea was in Eindhoven afgeprijsd naar 9,95 en kwam in Barendrecht daar was die de normale prijs dus bij navraag kon ik bij de klantenservice het verschil terugkrijgen dus de uitverkoop was er wel alleen iedere filiaal bepaald zelf hoeveel eraf gaat maar als je er over praat kan je het krijgen voor de goedkoopste prijs.
Maar ik ben van mening ben je van 1 bedrijf dan ook 1 prijs door het hele land dus alle supermarkten en kledingzaken met dezelfde naam dezelfde prijzen, je profiteert van de naam die het heeft dan ook de prijzen hanteren

ik
door ikzelf1942 - Mar 7, 2014 om 12:20
81 Antwoorden / 15 Vragen

Vaak zie je dat gangbare maten niet afgeprijsd zijn.
Ook al is het hetzelfde product , zou dat hier ook het geval zijjn?

mahadma
door mahadma - Mar 7, 2014 om 13:00
11568 Antwoorden / 51 Vragen

@ikkeismijn,

Maar ik ben van mening ben je van 1 bedrijf dan ook 1 prijs door het hele land dus alle supermarkten en kledingzaken met dezelfde naam dezelfde prijzen, je profiteert van de naam die het heeft dan ook de prijzen hanteren

U mag die mening hebben, maar het is dus niet zo. Als het franchisers (klik HIER) zijn, zijn het ondernemers die wel een uniform merk verkopen, maar het is niet één bedrijf.

Kijk maar bij een grootgrutter met een J, die hebben niet van noord Nederland tot aan zuid Limburg exact dezelfde prijs voor het zelfde artikel.

eclipse
door eclipse - Mar 7, 2014 om 16:27
1561 Antwoorden / 370 Vragen

het gebeurt ook dat er sommige "maten" overblijven in een winkel, dan worden die onverkoopbare maten afgeprijst. voorbeeld: ikzelf heb het met een tweepersoonstent bij perry in dordt gehad, van 160, naar 130, naar 60, maar helaas waren ze in dordt uitverkocht toen ik aankwam, ik vroeg en in sliedrecht dan ? 5 km verder, en jawel daar stond er nog een in de showroom en die zouden ze reserveren, ik erheen enjawel daar stond die tent in volle glorie, maar het was druk in de winkel ik kreeg de tent voor 45 euro als ik hem zelf even wilde afbreken en inpakken. en daar werd ik nog bijgeholpen en geadviseerd ook. hulde aan perry sport.