ge
door geertje03 Jan 7, 2016 om 13:00
Geldzaken & recht

Baby voeding nutrilon

hallo
bij ons in utrecht hoograven bij Albert-hein hebben ze een nieuwe regel toegepast je moet eerst voor 10,00 euro aan boodschappen kopen voor dat je flesvoeding van nutrilon kan kopen
dit kan en mag toch helemaal niet
als je andere boodschappen hoeft te hebben of een beetje krap bij kas dan mag je ook geen flesvoeding kopen bij albert hein
weten jullie of dit mag
vg geertje

16198 23 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2016 om 13:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die regel is blijkbaar noodgedwongen ingevoerd om te voorkomen dat iedere keer die schappen leeg worden gekocht door Chinezen. Je kan Nutrilon natuurlijk in een andere super of drogisterij kopen, die deze maatregel niet hanteert. Online kopen kan ook https://www.nutriciavoorjou.nl/shop/

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2016 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen
hansje klein
door hansje klein - Jan 7, 2016 om 13:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien tòch van merk wisselen?

Andere merken
Opvallend is dat, net als de Chinese, ook veel Nederlandse moeders alleen Nutrilon willen. De Amsterdamse Berta Cillero: "Ik weet eigenlijk niet waarom ik geen huismerken koop. Volgens de huisarts is het allemaal hetzelfde, maar toch."

Toch is een ander merk kopen een oplossing voor het probleem. "Als je een huismerk koopt, heb je nergens last van. Het poeder van Albert Heijn is bijvoorbeeld volop verkrijgbaar zonder restricties", zegt Sara Groenewegen.

Bovendien zijn huismerken aanzienlijk goedkoper. "Ik ben Nutrilon en onze Chinese medemens diep dankbaar. Mijn zoon bleek het huismerk ook prima te drinken en dat scheelde weer in de kosten", zegt Bertine Brookhuis uit Alkmaar. Een pak Nutrilon Standaard 1 kost 14,33 euro per kilo en het Kruidvat-huismerk 8,49 euro per kilo.

jo
door jorisw Jan 7, 2016 om 17:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je maakt mij niet wijs dat Nutrilon zomaar zoveel euro's extra marge pakt. Er zal toch echt wel verschil in de producten zitten.

hansje klein
door hansje klein Jan 7, 2016 om 18:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@jorisw

Ik maak niemand iets wijs en citeerde uit het onafhankelijke dagblad TROUW.
Wèl ben ik van mening, dat een merk/brand de herkenbaarheid ge-, mis-bruikt om:

a - op te vallen in de schappen
b - hogere prijzen weet te realiseren dan huismerken of budgetproducten
en c - duurder mòet zijn door de extra marketingkosten, die no-names niet hebben

h.
door h.terpstra Jan 7, 2016 om 18:40
202 Antwoorden / 1 Vragen

Hansie Klein.

Goed gezien. Mensen willen bedonderd worden.

Een bevriende kledingwinkelier in Dronten in de zestiger jaren bood mij een colbair aan voor weinig. Niet mijn smaak.. In de uitverkoop niet verkocht. Mijn tip; als je nu de prijs eens fors verhoogd. Binnen korte tijd verkocht. Mensen denken goedkoop is duurkoop. Ik heb omgekeerde ervaring.

Groet, H.

hansje klein
door hansje klein Jan 7, 2016 om 19:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@H.Terpstra
Als marketeer heb ik ook een bekend merk gemaakt. Dit A-merk is duidelijk duurder dan de producten van de vijf concurrenten, maar óók wel huizenhoog en onomstreden kwalitatief en vooral qua service de nummer één. Wanneer je iets weglaat, wat de meeliftende concurrentie dus doet, kan ieder product goedkoper aangeboden worden. De fabrikant kàn dus op een zelf uitgekozen marktsegment mikken (in mijn geval dus door de hoge kwakiteit en optimale service) en de extra gemaakte winst in innovatie en nieuwe ideeën investeren om (vaak voor korte tijd) de beste te blijven.

Bij babyvoeding is het probleem juist deze kwalitatieve superioriteit geloofwaardig te kunnen aantonen of bewijzen. Moeders gaan graag voor het beste voor hun kleine kinderen......en of Nutrilon dat uiteindelijk werkelijk is? Wie kan dat bewijzen........de gebruiker, een baby, heeft geen argumenten. Daardoor is dit merk m.i. primair een emotioneel 'gevoede' boodschap.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2016 om 13:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@reflecs: ik vind het een begrijpelijke en niet overbodige maatregel. Je hebt er als klant niks aan om iedere x mis te grijpen omdat Chinezen de boel op kopen. Nutricia is ook om die reden begonnen met de online verkoop er van.

reflecs
door reflecs Jan 7, 2016 om 14:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik begrijp het ook wel. De vraag van ts was of het wel/niet mag. Als ook andere winkels het doen zal het wel toegestaan zijn.

Cookies
door Cookies Jan 7, 2016 om 14:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag me alleen af wat die winkels doen als je na aankoop de verplicht afgenomen producten meteen weer retourneert bij de servicebalie. Als ze het goed willen doen, zou de klant die niet mogen retourneren.

edison
door edison - Jan 7, 2016 om 14:31
64 Antwoorden / 0 Vragen

Of het niet kan en mag weet ik niet, maar idioot is het wel, want in de meeste supermarkten verkopen ze je als regel niet meer dan 2 blikken ivm eerder genoemde chinezen.
Dus jij kunt bij je eigen supermarkt niet alleen maar een blik Nutrilon kopen, het moet niet gekker worden in dit land, die supermarkt had bij mij afgedaan.....

getty
door getty - Jan 7, 2016 om 14:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het zijn allang geen chinezen meer hoor die dit kopen. Ik zie heel wat ongure types de nutrilon kopen en verhandelen. Schijnt zeer lucratieve (bijverdienste?) te zijn.  Ik vind het goed dat ze hier paal en perk aan stellen, en ja, de AH mag niet als voorwaarde stellen.

U kunt ook rechtstreeks via internet bij nutrilon bestellen als u alleen dit wilt kopen.  En meer dan 2 pakken per week zult u vast niet nodig zijn. Zonder verzendkosten zelfs.  Dus het hoeft geen probleem te zijn.

edison
door edison Jan 7, 2016 om 14:42
64 Antwoorden / 0 Vragen

Niet dat er twee nodig zijn, maar het gaat de vraagsteller er om dat je eerst voor een tientje aan boodschappen moet besteden voor je zelfs maar een blik Nutrilon mag kopen, dat is toch waanzin.

Cookies
door Cookies Jan 7, 2016 om 15:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bedoelt: het zijn allang NIET ALLEEN Chinezen meer. En rechtstreeks online kopen, was al vermeld.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2016 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom bestellen die Chinezen dan niet online? Hoeven ze de winkels niet af te schuimen.

jo
door jorisw Jan 7, 2016 om 17:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom Nederlanders het ook niet online bestellen. Onwetendheid, makkelijker om het in de winkel te halen, etc.

hansje klein
door hansje klein Jan 7, 2016 om 18:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Online is (theoretisch) gemakkelijker controleerbaar wanneer er teveel besteld wordt per hetzelfde adres en/of per betaling. Waarschijnlijk wordt er helemaal NIET gecontroleerd, maar dat weten de 'inkopers/handelaars' óók niet zeker!

getty
door getty - Jan 7, 2016 om 15:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tijger : omdat er een max van 2 per week aan zit.  Ze kopen ze nu dagelijks bij meerdere supermarkten, dus meerdere per dag.

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2016 om 18:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk mag dat. Ze mogen ook besluiten om het spul helemaal niet te verkopen.
Ik vind het een prima maatregel en drempel. Het zal in zekere zin voorkomen dat handelaren even snel de vakken leeg kopen of dat bij een vastgesteld maximum er relletjes bij de kassa ontstaan of zelfs agressie als wat te veel gepakt is terug moet.
Het komt zelfs voor dat als men (handelaren) het vak al leeggehaald heeft men toch nog aan het personeel/de bedrijfsleider vraagt of er "achter" nog meer is en daar ook nog vervelend over gedaan wordt als dat niet het geval is.
En zoals al is gezegd, u kunt het eventueel ergens anders kopen.

sy
door sylvia_71 - Jan 7, 2016 om 19:07
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dit mag. Een winkelier mag zelf bepalen hoe hij zijn waren/spullen verkoopt. En hangt daar zelf ook nog eens voorwaarden aan vast. Ik vind het goed dat ze dit doen. En wat als ze besluiten dit helemaal niet meer te verkopen. Dan heb je helemaal niets! En moet je kiezen voor andere opties, zoals bestellen via internet of naar een ander winkel. En als je krap bij kas zit, dan zit er niets anders op dan prioriteiten te stellen!

merryweather
door merryweather - Jan 8, 2016 om 12:45
50 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft een hele goede reden en als u die wil weten dan moet u even naar het hoofdkantoor bellen of mailen.Ok kan de leiding in het betreffende filiaal u precies vertellen waarom dat is.U mag ook geen 3/4 enz of meer in 1x kopen.Verhaal is te lang om neer te schrijven dus even contact op nemen.Overigens geld hier die € 10 regel niet bij AH maar staat het achter de service balie en mag je maar 1 verpakking per keer kopen!

jan vis
door jan vis - Jan 8, 2016 om 13:10
7 Antwoorden / Vragen

Bij mijn weten is dat koppel verkoop, en ik denk dat dat is verboden vlgs. de wet. Natuurlijk speelt de vraag voor China daarbij een grote rol. Maar het is waarschijnlijk verboden.

Jan.

la
door lagerweij - Jan 8, 2016 om 13:57
32 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mag een supermarkt doen, ze mogen nog veel meer doen het is een privaatrechtelijke omgeving. Zij bepalen wat er binnen hun winkel gebeurt en dat kan en mag zolang het niet onwettelijk is.
Ze mogen mensen  bv ook vragen hun tassen te openen, dat hoef je dan niet te doen, maar ze kunnen je dan wel de toegang tot de winkel verbieden.

jo
door johnmarie - Jan 8, 2016 om 15:33
25 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij mag deze koppelverkoop niet zie onder art. 24 van de mededingenswet onder "dwang" en dat is verboden.  Anderzijds kunnen deze vragen gesteld worden aan  zie deze link

Deze vraag over mededinging,  met betrekking koppelverkoop, kan beantwoord  worden door Claudia Bruins en Nick Strous van advocatenkantoor C-law . Mocht u zelf vragen hebben voor Claudia of Nick, dan kunt u die stellen via 073 – 20 20 044 of mail.

Het lijkt er steeds meer op dat deze muntbedrijven hun eigen wetten en regels maken omdat deze het monopolie positie hebben. Het was beter als de dure  strategen in hun bedrijf voor beter oplossingen zouden zorgen.

to
door tojac - Jan 8, 2016 om 15:49
7 Antwoorden / 16 Vragen

in Groesbeek komen er 5 mannen binnen die ieder 2 paakken nutrilon kopen en bij verschillende kassa`s lachend naar elkaar afrekenen om vervolgens in één auto samen wegrijden. de winkel doet niets.

wi
door wini1940 - Jan 8, 2016 om 15:50
10 Antwoorden / 1 Vragen
ku
door kuck - Jan 8, 2016 om 15:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

De koopwaar (in dit geval Nutrilon) wordt openbaar aangeboden en zal voor de vermelde prijs moeten worden verkocht.
Alleen als AH de koopwaar afscheidt van de rest, bv in een aparte ruimte, dan kan onder voorwaarden (bv op vertoon van
een kassabon van €10 ) toegang worden gegeven en verkocht.
Zo kan ook in een winkel in een aparte ruimte sterke drank worden verkocht, waartoe je alleen toegang hebt als je 18 jaar bent.

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2016 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ degenen die blaten over koppelverkoop: met koppelverkoop heeft dit NIETS te maken. Iets van de klok horen luiden........

snrwo1
door snrwo1 - Jan 8, 2016 om 18:27
33 Antwoorden / 2 Vragen

Bij Ah geldt een niet tevreden geld terug regeling. Je brengt gewoon die extra boodschappen weer terug. Houdt die regeling vanzelf op als meerdere mensen dat gaan doen!

--
door --Tommy-- - Jan 8, 2016 om 23:08
2 Antwoorden / Vragen

Als je krap bij kas zit ga je toch niet naar de AH.

th
door thijs1958 - Jan 9, 2016 om 13:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij mag dat niet. Je kunt elk artikel los kopen. Dit is te gek voor woorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2016 om 22:52
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Dien een klacht in bij ah zaandam. M.I een vreemde manier om klanten tevreden te houden. U koopt toch geen 'tich '  aantallen? Ik zou toch dan voor een andere winkel kiezen.