vr
door vrouwedidi Oct 9, 2007 om 11:34
Geldzaken & recht

BAM rekent hoge kosten

Mijn dochter heeft een huis gekocht dat nog word gebouwd,dus moeten er keuzes gemaakt worden. Afspraak met Dales voor aankleding van de badkamer. De standaard wastafel was vierkant en ze konden kiezen uit nog andere modellen met meerprijs maar wel met dezelfde STANDAARD maten. Keuze gemaakt,rekening komt, blijken ze buiten de meerprijs van een ander model nogmaals een meerprijs te moeten betalen van 65 euro. Verhaal gehaald bij Dales, zij verwijzen naar de BAM. BAM vermeld dat dit kosten zijn van het doorgeven aan diegene die de wasbak plaatst dat het een ander model is en ze kopen de standaard bakken zo groot in dat ze geld verliezen als je een ander model neemt (die wel aangeboden word)waar dus al een meerprijs bij Dales voor berekent is........Kan dit maar zo dat voor elke verandering, kleur enz ..zomaar weer een prijs erbij gerekend word, behalve natuurlijk de meerwaarde van het product, daar kies je dan voor..Is het een verandering in maten enz. dan snappen wij dit wel.Maar als dit gedaan word voor elke minimale verandering word het een behoorlijke kostenpost. Ik weet dat in het verleden KASSA hier in de uitzending al eens aandacht aan heeft besteed maar het heeft blijkbaar niet veel uitgehaald, helaas.Ik weet niet of dit degoede categorie is maar ik kon niets beters vonden....

323 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 9, 2007 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kunt u de betreffende uitzending bekijken en nalezen.

http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=kassa_artikel&number=3235261

Er is inderdaad niets aan te doen. Voor elke verandering
worden flinke of absurde prijzen berekend. Het alternatief is (als het geen
grote wijziging betreft) om deze na oplevering van het huis zelf uit te voeren.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 9, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je voor het snelle reageren, ze hebben de ander wasbak ook afgeblazen, dan maar niet ..het zijn starters dus het budget is snel op en op deze manier heeeel snel. Ik heb de uitzending nog nagekeken maar het is toch van de gekke dat ze zo'n machtspositie hebben, kan dit nu echt niet aangepakt worden ??? iedereen sinaleert het wel , ook ver. eigen huis maar dat's it. Het lijken langzamerhand wel gangsterpraktijken.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2007 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zijn de jongelui al lid geworden van de Vereniging Eigen Huis? Zo niet, snel doen. Die helpen en bemiddelen bij conflicten en doen ook een keuring bij opleveren. En neem maar van mij aan dat BAM daar dan nog het nodige te herstellen heeft en veel dingen nog in orde moet maken. Zorg dat ze lid wordt. Aanpakken die aannemers!!!

http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigenHuis

Vr.gr. Poltol

ve
door verwijderd - Oct 9, 2007 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Poltol.

Ik kan me jouw advies (ver. eigen huis) wel indenken (ben ook lid), doch dat verandert niets meer aan de zaak. Overeenkomst is getekend.

Canna