pr
door prrdehaan Dec 5, 2012 om 12:17
Geldzaken & recht

Bankpas ING

Ik heb gehoord dat ING in 2013 met nieuwe bankpassen gaat werken waarvoor geen pincode meer nodig is.
Het dievengilde hoeft dan dus alleen maar een pas te pikken om de rekening te plunderen.
Wie wordt verantwoordelijk voor de geleden schade bij diefstal van de pas?
Is dit een item om meer aandacht aan te besteden, iedere ING klant wordt hier straks mee geconfronteerd.

1486 28 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2012 om 12:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U weet ook nog niet wat de beveiliging wordt, U denk toch niet dat het zomaar gebeurd, daar gaat de bank zich niet aan wagen. Eerst maar eens afwachten wat het dan wordt.

jo
door jorisw - Dec 5, 2012 om 13:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waar heb je dat gehoord?

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2012 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo prrdehaan,

Als er geen pincode nodig zou zijn, dan is er heus wel een andere vorm van beveiliging!!

.....Is dit een item om meer aandacht aan te besteden.....
Voor contact met de redactie ... klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Met vr.gr.

poltol
door poltol - Dec 5, 2012 om 13:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:27]Waar heb je dat gehoord?

lees dit maar eens

Vr.gr. poltol

frenja
door frenja - Dec 5, 2012 om 13:43
44 Antwoorden / 13 Vragen

wij hebben een nieuwe pas van de Rabobank en daar kan je met dezelfde pincode mee betalen.
de pincode blijft dus gewoon bestaan.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2012 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Zonder hierover een discussie te willen gaan voeren: mij lijkt het niks!
Het dient er alleen maar toe dat de winkelier de betaling sneller kan afhandelen. Nou, dat zal me een (tijd)winst opleveren. Moet-ie ook weer een nieuw pinapparaat voor plaatsen.
Ze willen juist dat mensen meer met de pinpas gaan betalen.
En nu moet je eerst aangeven hoe vaak je per dag zonder pincode wilt betalen. En een dagmaximum van € 25.
Bij een beetje boodschappen zit je daar al meteen over heen.
Is volgens mij weer onvoldoende over nagedacht.

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2012 om 13:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ben het met edrick3 eens, ik hoef hem ook niet.
Misschien iets voor webcare ING om op te reageren.

trend spray
door trend spray - Dec 5, 2012 om 14:01
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:38][quote=jorisw schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:27]Waar heb je dat gehoord?
lees dit maar eens
Vr.gr. poltol
Boven dat bericht staat
:
Van onze redactie economie ? 19/06/10, 00:00
Als het kranten artikel van juni 2010 was, dan heeft ABN Amro zich bedacht.

trend spray
door trend spray - Dec 5, 2012 om 14:21
217 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hebben ze niet.

ING en ABN Amro gaan volgend jaar toch starten met het testen van deze betaalpassen, volgens de NOS.
[url=http://nos.nl/op3/artikel/435299-nieuwe-betaalpas-pinnen-zonder-code.html] Lees maar..

jo
door jorisw - Dec 5, 2012 om 14:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:38][quote=jorisw schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:27]Waar heb je dat gehoord?

lees dit maar eens

Vr.gr. poltol

OK, maar dit is eerder een vervanging van de chipknip dan van PINnen. Bij de chipknip had je immers ook geen PIN nodig.

tdehond
door tdehond - Dec 5, 2012 om 15:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:38][quote=jorisw schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:27]Waar heb je dat gehoord?

lees dit maar eens

Vr.gr. poltol

Dat lijkt mij ideaal voor het dievengilde. Je hoeft dan zelfs niet meer de pas ergens in te steken. In de buurt houden is al voldoende. Ik ben benieuwd hoe snel het dievengilde het systeem kraakt en via passen van winkelende klanten hun " aankopen" afrekenen. Natuurlijk krijgt de klant de schuld als het fout gaat.

Als ik als klant gedwongen wordt er gebruik van te maken ga ik weer over op contant betalen.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2012 om 15:19
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat klopt. Maar ze gaan ook verder om internetbankieren meer en meer te beveiligen (lees: minder uit te hoeven betalen) bij misbruik. Dus volgend jaar weer een nieuw soort pinnen en nu al buiten je TAN code krijg je een PAC code. Maar goed, is nog meer controle dat je "het zelf bent".

trend spray
door trend spray - Dec 5, 2012 om 16:01
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 5 dec 2012, 15:16]Als ik als klant gedwongen wordt er gebruik van te maken ga ik weer over op contant betalen.

U hoeft zich (nog) geen zorgen te maken.
De mogelijkheid om zonder pincode te betalen is slechts een mogelijkheid, die "ingebouwd" wordt in de betaalpas en welke men uit kan schakelen, als men er geen gebruik van wil maken.

ING klant kan contactloos betalen uitschakelen

hutch
door hutch - Dec 5, 2012 om 16:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Volgens ABN Amro is het contactloze betalen ook veiliger omdat skimmen, het kopiëren van de magneetstrip, niet mogelijk is."

Het is bijna beledigend dat de ABN-Amrobank denkt (...) dat wij deze onzin geloven.

"Slechts het in de buurt houden van de betaalpas bij het apparaat is genoeg."

Sterker nog, het wordt dat tuig (skimmers) nog makkelijker gemaakt.
Een skimmer hoeft dus nu maar in de buurt van iemand te gaan staan om het signaal op te vangen, wat uiteraard heel gemakkelijk is/wordt.

Wat er ook staat te gebeuren, het is alléén maar in het voordeel van de(ze) bank(en).
Het is net als in de politiek: 'liegen en bedriegen'. Mensen voor de gek houden, terwijl men beter weet. Maar ja, daar komt men nadien wel weer achter en worden er allerlei verontschuldigingen uitgesproken en wéér beloofd dat het 'beter' zal worden.
(Voorbeeld? Kijk maar naar Griekenland)

"Ook voor winkeleigenaren is het handig omdat zij zo meer klanten in korte tijd kunnen helpen."

De middenstand regeert en beslist over uw en mijn geld. En de politiek? Ach, zij stellen hun toekomstig baantje alvast zeker.

Als iemand ook maar denkt, dat het (zogenaamd) veilig is, of nog 'beter': veiliger wordt: slaap lekker verder. Die persoon zal ook nog wel in sprookjes geloven........

'Veel beloven en weinig geven, doet zotten in vreugde leven'.

Welterusten!

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2012 om 16:26
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk doen ze dit alles niet voor de klant van de bank of de winkelier. Als je nu geskimd wordt, word je veelal nog terugbetaald. Volgens mij gaan ze zich daarom "indekken" in een systeem wat zogenaamd veel veiliger zou zijn (dus niet). Ben benieuwd, als dit systeem er komt, hoe ze het gaan aanprijzen als veilig, veiliger, veiligst.

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2012 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een recenter artikel: KLIK

Veiligheid
De twee banken willen deze nieuwe vorm van betalen alleen mogelijk maken voor bedragen tot 25 euro. Daarnaast willen ABN Amro en ING het aantal keren dat contactloos wordt betaald beperken. Na twee of drie keer op een dag contactloos betalen moet bij de volgende keer voor de veiligheid de pincode wel worden ingevoerd. Het geld wordt direct van de rekening afgeschreven.

Lijkt mij niks mis mee, tenslotte gaat het maar om max. 2-3x per dag met een max. van 25,- euro per keer. Contant geld kan ook gepikt worden. Ik heb er geen moeite mee, scheelt weer gedoe met pincodes en wachten.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2012 om 17:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb het 3 jaar geleden al opgelost. Een betaalrekening erbij voor het pinnen, en 1 voor de afschrijvingenen bijschrijvingen . Kost mji wel 15 euro per (eordt weer verhoogt) maar op de tweede rek. kunnen ze nooit meer afhalen dan ik het er opzet voor de boodschappen die ik ga doen.

ingwebcare
door ingwebcare - Dec 5, 2012 om 20:26
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste prrdehaan en anderen,

Het klopt dat ING en ABN AMRO volgend jaar contactloos betalen introduceren. Hierbij wordt een methode gebruikt die door MAESTRO ontwikkeld is. Uiteraard staat de veiligheid van deze manier van betalen voorop en zullen alle maatregelen genomen worden om dit te waarborgen. Zie voor meer informatie: http://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_persberichten/2012/10/ing_en_abn_amro_introduceren_innovatieve_betaalpas_in_2013.aspx

Mvg,

Linda
ING Webcare team

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2012 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Voor het gemak hier de link maar bovengenoemd artikel; klik hier.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Dec 5, 2012 om 20:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 5 dec 2012, 16:51]Een recenter artikel: KLIK

Lijkt mij niks mis mee, tenslotte gaat het maar om max. 2-3x per dag met een max. van 25,- euro per keer. Contant geld kan ook gepikt worden. Ik heb er geen moeite mee, scheelt weer gedoe met pincodes en wachten.

Ik kan mij niet permitteren dat er 75 euri per dag gestolen kan worden door de steeds bijdehanter wordende crimineel. Dus terug naar contant betalen als ik gedwongen wordt om zo'n pas te gebruiken. Naar een andere bank zou ook een optie kunnen zijn.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2012 om 20:56
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Klanten kunnen de pas tegen de automaat houden; klaar is Kees. Volgens mij, al zijn het dan kleinere bedragen is "de zoeker naar gemakkelijk geld vangen" ook sneller klaar. Zie hier voorlopig nog maar één voordeel: je zal niet meer zo snel in elkaar geschopt worden voor een paar centen als het zo gemakkelijk gemaakt word.

hutch
door hutch - Dec 5, 2012 om 20:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=ingwebcare schreef op woensdag 5 dec 2012, 20:26]Uiteraard staat de veiligheid van deze manier van betalen voorop en zullen alle maatregelen genomen worden om dit te waarborgen.
Ach ja, zo werd er ook gesproken toen de huidige electronische betaalmiddelen geïntroduceerd werden.

Het is net een 'kat en muis' spelletje. Alleen is in deze de 'oranje leeuw' geen kat, maar de muis........

acjzr1
door acjzr1 - Dec 7, 2012 om 22:26
295 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik.
Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt.
Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is...
Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul.

zoekster
door zoekster - Dec 7, 2012 om 22:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:26]Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik.
Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt.
Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is...
Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul.
Broodje aap? De webcare van ING bevestigt een paar posts boven de jouwe het verhaal!!!

acjzr1
door acjzr1 - Dec 7, 2012 om 23:54
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:30][quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:26]Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik.
Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt.
Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is...
Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul.
Broodje aap? De webcare van ING bevestigt een paar posts boven de jouwe het verhaal!!!

Dus... duidelijk inderdaad : "Broodje aap"
Het wordt niet zo dat je onbeperkt of zonder invloed van de gebruiker van de pas de rekening "leeg kan trekken"
Als je alle "poorten open zet" bedraagt de schade hoogstens €25,00 per dag.
Als je het aantal pincodeloze betalingen per dag op nul zet betaal je niets.
Duidelijk toch?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 8, 2012 om 01:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het valt niet mee om het iedereen naar de zin te maken, maar de meeste mensen weten best dat dit niet gebeurd om de banken het gemakkelijk maken, maar in belang van hun klanten. En niet om hun dwars te zitten. Wij leven nu eenmaal in deze tijd dat de automatisering er is,en dat is niet meer terug te brengen. Het is in deze tijd al veel makkelijker gemaakt om u betalingengen te doen. Ik kan mij nog heel goed herrinneren dat mijn vrouw steeds naar het postkantoor moest om bepaalde rekeningen te storten kosten nog extra geld.Of naar het energie bedrijf te gaan om de rekening te betalen.Ik zelf zoiu hier nooit meer na terug willen gaan.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 8, 2012 om 01:30
468 Antwoorden / 16 Vragen

Kende het bericht nog niet. ING heeft mij althans nimmer hierover bericht.

Weet wel dat er een extra beveiliging 'PAC' komt als er vanuit een 'onvertrouwde' pc/laptop (o.a. internetcafé) probeert in te loggen.

Hoor het wel t.z.t. de nieuwe mogelijkheid bij ING middels informatie van de ING!

Chippen wordt ook onbeveiligd gedaan.

frans75
door frans75 - Dec 8, 2012 om 01:32
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 23:54][quote=zoekster schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:30][quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:26]Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik.
Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt.
Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is...
Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul.
Broodje aap? De webcare van ING bevestigt een paar posts boven de jouwe het verhaal!!!

Dus... duidelijk inderdaad : "Broodje aap"
Het wordt niet zo dat je onbeperkt of zonder invloed van de gebruiker van de pas de rekening "leeg kan trekken"
Als je alle "poorten open zet" bedraagt de schade hoogstens €25,00 per dag.
Als je het aantal pincodeloze betalingen per dag op nul zet betaal je niets.
Duidelijk toch?

Schijnt toch niet helemaal veilig te zijn, zoek maar even naar wat er met dit soort passen van Barclay's is gebeurd in de 1e helft van dit jaar.