Ik heb gehoord dat ING in 2013 met nieuwe bankpassen gaat werken waarvoor geen pincode meer nodig is. Het dievengilde hoeft dan dus alleen maar een pas te pikken om de rekening te plunderen. Wie wordt verantwoordelijk voor de geleden schade bij diefstal van de pas? Is dit een item om meer aandacht aan te besteden, iedere ING klant wordt hier straks mee geconfronteerd.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
U weet ook nog niet wat de beveiliging wordt, U denk toch niet dat het zomaar gebeurd, daar gaat de bank zich niet aan wagen. Eerst maar eens afwachten wat het dan wordt.
Als er geen pincode nodig zou zijn, dan is er heus wel een andere vorm van beveiliging!!
.....Is dit een item om meer aandacht aan te besteden..... Voor contact met de redactie ... klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.
Zonder hierover een discussie te willen gaan voeren: mij lijkt het niks! Het dient er alleen maar toe dat de winkelier de betaling sneller kan afhandelen. Nou, dat zal me een (tijd)winst opleveren. Moet-ie ook weer een nieuw pinapparaat voor plaatsen. Ze willen juist dat mensen meer met de pinpas gaan betalen. En nu moet je eerst aangeven hoe vaak je per dag zonder pincode wilt betalen. En een dagmaximum van € 25. Bij een beetje boodschappen zit je daar al meteen over heen. Is volgens mij weer onvoldoende over nagedacht.
[quote=poltol schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:38][quote=jorisw schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:27]Waar heb je dat gehoord? lees dit maar eens Vr.gr. poltol Boven dat bericht staat : Van onze redactie economie ? 19/06/10, 00:00 Als het kranten artikel van juni 2010 was, dan heeft ABN Amro zich bedacht.
ING en ABN Amro gaan volgend jaar toch starten met het testen van deze betaalpassen, volgens de NOS. [url=http://nos.nl/op3/artikel/435299-nieuwe-betaalpas-pinnen-zonder-code.html] Lees maar..
Dat lijkt mij ideaal voor het dievengilde. Je hoeft dan zelfs niet meer de pas ergens in te steken. In de buurt houden is al voldoende. Ik ben benieuwd hoe snel het dievengilde het systeem kraakt en via passen van winkelende klanten hun " aankopen" afrekenen. Natuurlijk krijgt de klant de schuld als het fout gaat.
Als ik als klant gedwongen wordt er gebruik van te maken ga ik weer over op contant betalen.
Ja, dat klopt. Maar ze gaan ook verder om internetbankieren meer en meer te beveiligen (lees: minder uit te hoeven betalen) bij misbruik. Dus volgend jaar weer een nieuw soort pinnen en nu al buiten je TAN code krijg je een PAC code. Maar goed, is nog meer controle dat je "het zelf bent".
[quote=tdehond schreef op woensdag 5 dec 2012, 15:16]Als ik als klant gedwongen wordt er gebruik van te maken ga ik weer over op contant betalen.
U hoeft zich (nog) geen zorgen te maken. De mogelijkheid om zonder pincode te betalen is slechts een mogelijkheid, die "ingebouwd" wordt in de betaalpas en welke men uit kan schakelen, als men er geen gebruik van wil maken.
"Volgens ABN Amro is het contactloze betalen ook veiliger omdat skimmen, het kopiëren van de magneetstrip, niet mogelijk is."
Het is bijna beledigend dat de ABN-Amrobank denkt (...) dat wij deze onzin geloven.
"Slechts het in de buurt houden van de betaalpas bij het apparaat is genoeg."
Sterker nog, het wordt dat tuig (skimmers) nog makkelijker gemaakt. Een skimmer hoeft dus nu maar in de buurt van iemand te gaan staan om het signaal op te vangen, wat uiteraard heel gemakkelijk is/wordt.
Wat er ook staat te gebeuren, het is alléén maar in het voordeel van de(ze) bank(en). Het is net als in de politiek: 'liegen en bedriegen'. Mensen voor de gek houden, terwijl men beter weet. Maar ja, daar komt men nadien wel weer achter en worden er allerlei verontschuldigingen uitgesproken en wéér beloofd dat het 'beter' zal worden. (Voorbeeld? Kijk maar naar Griekenland)
"Ook voor winkeleigenaren is het handig omdat zij zo meer klanten in korte tijd kunnen helpen."
De middenstand regeert en beslist over uw en mijn geld. En de politiek? Ach, zij stellen hun toekomstig baantje alvast zeker.
Als iemand ook maar denkt, dat het (zogenaamd) veilig is, of nog 'beter': veiliger wordt: slaap lekker verder. Die persoon zal ook nog wel in sprookjes geloven........
'Veel beloven en weinig geven, doet zotten in vreugde leven'.
Natuurlijk doen ze dit alles niet voor de klant van de bank of de winkelier. Als je nu geskimd wordt, word je veelal nog terugbetaald. Volgens mij gaan ze zich daarom "indekken" in een systeem wat zogenaamd veel veiliger zou zijn (dus niet). Ben benieuwd, als dit systeem er komt, hoe ze het gaan aanprijzen als veilig, veiliger, veiligst.
Veiligheid De twee banken willen deze nieuwe vorm van betalen alleen mogelijk maken voor bedragen tot 25 euro. Daarnaast willen ABN Amro en ING het aantal keren dat contactloos wordt betaald beperken. Na twee of drie keer op een dag contactloos betalen moet bij de volgende keer voor de veiligheid de pincode wel worden ingevoerd. Het geld wordt direct van de rekening afgeschreven.
Lijkt mij niks mis mee, tenslotte gaat het maar om max. 2-3x per dag met een max. van 25,- euro per keer. Contant geld kan ook gepikt worden. Ik heb er geen moeite mee, scheelt weer gedoe met pincodes en wachten.
Ik heb het 3 jaar geleden al opgelost. Een betaalrekening erbij voor het pinnen, en 1 voor de afschrijvingenen bijschrijvingen . Kost mji wel 15 euro per (eordt weer verhoogt) maar op de tweede rek. kunnen ze nooit meer afhalen dan ik het er opzet voor de boodschappen die ik ga doen.
Het klopt dat ING en ABN AMRO volgend jaar contactloos betalen introduceren. Hierbij wordt een methode gebruikt die door MAESTRO ontwikkeld is. Uiteraard staat de veiligheid van deze manier van betalen voorop en zullen alle maatregelen genomen worden om dit te waarborgen. Zie voor meer informatie: http://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_persberichten/2012/10/ing_en_abn_amro_introduceren_innovatieve_betaalpas_in_2013.aspx
[quote=carola.83 schreef op woensdag 5 dec 2012, 16:51]Een recenter artikel: KLIK
Lijkt mij niks mis mee, tenslotte gaat het maar om max. 2-3x per dag met een max. van 25,- euro per keer. Contant geld kan ook gepikt worden. Ik heb er geen moeite mee, scheelt weer gedoe met pincodes en wachten.
Ik kan mij niet permitteren dat er 75 euri per dag gestolen kan worden door de steeds bijdehanter wordende crimineel. Dus terug naar contant betalen als ik gedwongen wordt om zo'n pas te gebruiken. Naar een andere bank zou ook een optie kunnen zijn.
Klanten kunnen de pas tegen de automaat houden; klaar is Kees. Volgens mij, al zijn het dan kleinere bedragen is "de zoeker naar gemakkelijk geld vangen" ook sneller klaar. Zie hier voorlopig nog maar één voordeel: je zal niet meer zo snel in elkaar geschopt worden voor een paar centen als het zo gemakkelijk gemaakt word.
[quote=ingwebcare schreef op woensdag 5 dec 2012, 20:26]Uiteraard staat de veiligheid van deze manier van betalen voorop en zullen alle maatregelen genomen worden om dit te waarborgen. Ach ja, zo werd er ook gesproken toen de huidige electronische betaalmiddelen geïntroduceerd werden.
Het is net een 'kat en muis' spelletje. Alleen is in deze de 'oranje leeuw' geen kat, maar de muis........
Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik. Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt. Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is... Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul.
[quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:26]Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik. Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt. Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is... Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul. Broodje aap? De webcare van ING bevestigt een paar posts boven de jouwe het verhaal!!!
[quote=zoekster schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:30][quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:26]Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik. Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt. Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is... Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul. Broodje aap? De webcare van ING bevestigt een paar posts boven de jouwe het verhaal!!!
Dus... duidelijk inderdaad : "Broodje aap" Het wordt niet zo dat je onbeperkt of zonder invloed van de gebruiker van de pas de rekening "leeg kan trekken" Als je alle "poorten open zet" bedraagt de schade hoogstens €25,00 per dag. Als je het aantal pincodeloze betalingen per dag op nul zet betaal je niets. Duidelijk toch?
Het valt niet mee om het iedereen naar de zin te maken, maar de meeste mensen weten best dat dit niet gebeurd om de banken het gemakkelijk maken, maar in belang van hun klanten. En niet om hun dwars te zitten. Wij leven nu eenmaal in deze tijd dat de automatisering er is,en dat is niet meer terug te brengen. Het is in deze tijd al veel makkelijker gemaakt om u betalingengen te doen. Ik kan mij nog heel goed herrinneren dat mijn vrouw steeds naar het postkantoor moest om bepaalde rekeningen te storten kosten nog extra geld.Of naar het energie bedrijf te gaan om de rekening te betalen.Ik zelf zoiu hier nooit meer na terug willen gaan.
[quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 23:54][quote=zoekster schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:30][quote=acjzr1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 22:26]Ik ben zelf klant bij ING en heb pas nog bericht gekregen dat bij het internetbankieren extra codes gevraagd worden als ik niet mijn "vaste" pc gebruik. Daarnaast heb ik op een zeer oud artikel na niet kunnen vinden wat uw vraag bevestigt. Zelfs bij dat ene artikel (bedankt poltol) blijk je zelf de mogelijkheid te hebben om het aantal keren dat je pinloos kunt betalen in kunt stellen. Zelfs als je voor het maximum gaat is de hoogst mogelijke schade €25,00. Ik ga er van uit dat het gewoon een "broodje aap verhaal" is... Zo niet dan zet ik het aantal mogelijke betalingen op nul. Broodje aap? De webcare van ING bevestigt een paar posts boven de jouwe het verhaal!!!
Dus... duidelijk inderdaad : "Broodje aap" Het wordt niet zo dat je onbeperkt of zonder invloed van de gebruiker van de pas de rekening "leeg kan trekken" Als je alle "poorten open zet" bedraagt de schade hoogstens €25,00 per dag. Als je het aantal pincodeloze betalingen per dag op nul zet betaal je niets. Duidelijk toch?
Schijnt toch niet helemaal veilig te zijn, zoek maar even naar wat er met dit soort passen van Barclay's is gebeurd in de 1e helft van dit jaar.
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een
...
Lees meer
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan maar geen antwoord
Lees meer
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen. Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer