fr
door frederik53 Mar 12, 2006 om 09:32
Geldzaken & recht

Bankpasjes

Ik vraag mij af waarom iedereen, ieder jaar voor zijn/haar bankpasjes moet betalen. wat doen ze er voor? 1malig voor de aanmaak en registratie kan ik begrijpen maar waarom ieder jaar? zo'n pas gaat ekele jaren mee waarom dan iedere keer betalen. bij de postbank WAS dat eerst gratis maar nu moet je overal voor betalen en zonder rente te ontvangen op positief banktegoed.

903 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon naar: http://www.argenta.nl/ verhuizen is het (nog) gratis.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat denkt U, misschien de mogelijkheid die geschapen is om met een stukje plastic te betalen, of denkt U dat de aanleg en het onderhoud van dit systeem geen geld kost?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jonjo. ik begrijp dat aanleg en onderhoud geld kost maar verdienen ze dat dan niet met de rente die ze niet betalen. de winkeliers willen veilig betaald krijgen dus schaffen ze pinapparaaten aan. de consument wordt "gedwongen" hieraan mee te doen. de winkeliers betalen ook voor het gebruik van pinapparaten. de banken willen servicegericht werken maar dat moet de consument zelf betalen zodat zij mensen kunnen ontslaan en goedkoper kan werken

ve
door verwijderd - Mar 15, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reden is natuurlijk dat ze nog meer winst willen maken. Vooral sinds de komst van de euro en daarmee het verdwijnen van een aanzienlijke inkomstenbron, n.l. wisselkoersen en provisies, zoeken ze naar andere manieren om hun inkomsten te verhogen.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2006 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens geeft de Postbank sinds enkele jaren wel rente op een positief saldo. Met een beetje geluk kun je daar een aardige trekdrop van kopen bij de drogist.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2006 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ewardus, de Postbank geeft op een girorekening al jaaaaaaren geen cent rente!!

Argenta geeft wel 0,50 % en je kunt het sneller overschrijven van en naar de internetspaarrekening (3,15%), dan bij de Postbank!

Zie voor rente en voorwaarden: http://www.argenta.nl/tarieven.asp

ve
door verwijderd - Mar 15, 2006 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb 't even nagekeken en inderdaad, de laatste 2 jaar (minstens) betaal ik m'n trekdroppen uit eigen zak. Nou, alweer een illusie minder.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet alleen het pasje waarvoor je betaald, maar ook de diensten die je hiervoor krijgt (pinnen, chippen). Wil je er niet voor betalen, dan zeg je toch gewoon het pasje op. Ga je weer contact betalen. Voor niks gaat de zon op. Wat betreft de 0% rente op een betaalrekening: als je geld over hebt, moet je er een spaarrekening bij gaan openen. Heb je geen geld over, dan ontvang je ook bij 10% rentevergoeding geen rente. Het is zo eenvoudig....

ve
door verwijderd - Mar 21, 2006 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

de winkelier betaald aan interpay 0,04 eurocent per transaktie de pin automaat moet hij kopen maar krijgt daal wel erg veel susidie op

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 02:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het wel eens bij iemand opgekomen dat een bank geen philantropische instelling is, maar een commercieel bedrijf dat zijn medewerkers ook gewoon moet uitbetalen zodat die dan de mondjes van de kinderen kunnen voeden.

Hetzelfde principe geldt voor een kleine ondernemer, als hij geen winst maakt, gaat hij failliet, maar daar hoor je nooit iemand over.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 06:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

fluffietec,

Bent u wel eens bij een bank binnen geweest? Dan is het daar zeker geen armoede troef!

Heeft al eens de salarissen/bonussen van een bank gezien in een jaarverslag? Zeker geen armoede troef!

Bent wel eens op een hoofdkantoor van een bank geweest? Zeker geen armoede troef!

Bent al eens in de directiekamer geweest? Ook dit is zeker geen armoede troef!

Zolang ik gratis gebruik kan maken van het betalingscircuit, zal ik dat doen!

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig hebben de meeste mensen een Werled-/Europas. Dit houdt in dat u op veel plekken in het buitenland kunt pinnen. Dan zowel bij Pinautomaten (GEA's) als betaalautomaten (BEA's). Hiervoor is een flinke infrastructuur en administratie nodig. Uiteraard kost dit geld. En ja, ook wordt er winst gemaakt. Ook een bank blijft immers een onderneming. Ook levert het betalingsverkeer (anders dan verwacht) tegenwoordig (genoeg) maar niet zoveel meer op dan de mensen verwachten.

Bij de Postbank kreeg u de pas 'gratis'. Echter bij ieder transactie die u maakte schreef de bank dan wel 5 dagen eerder uw rente te goed af (als het een negatief saldo betrof) en bij ontvangst betaalde de bank pas na 5 a 6 werkdagen rente over een positief (b.v.) spaar te goed. Kortom u betaalde de pas 3 dubbel terug.

Tegenwoordig hanteert de Postbank slecht 3 a 4 werkdagen net als ieder andere bank.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het erg grappig om de reacties van meneer Groen te lezen. Zeer waarschijnlijk is hij zelf werkzaam bij Argenta en probeert zo te promoten dat er meer mensen via Argenta hun zaakjes zouden moeten regelen. Vergeet hij wel even na te denken over het aantal klanten waarvoor je het betalingsverkeer moet regelen. Als je bekijkt dat de Rabobank bijvoorbeeld voor zo'n 9 miljoen mensen het betalingsverkeer regelt, dan kun je je ook voorstellen dat daar hogere kosten aan zitten dan voor het handjevol Nederlanders dat bij de Belgische collega bankiert. Tegen de tijd dat ze op 10% van het klantenbestand van de grote banken zitten, dan moet je zien wat er met de kosten gebeurd.

Verder denkt iedereen wel dat het alleen maar geld oplevert om betalingsverkeer in de lucht te houden, maar de waarheid is anders. Een betaalrekening kost een bank gemiddeld EUR 180,= per jaar. Daar tegenover mogen dus best wat opbrengsten staan. Bovendien is het ook zo dat door het betalen van de jaarlijkse kosten, je (bij de meeste banken) gratis een nieuwe pas kunt aanvragen, zodra de oude stuk gaat.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Expertie,

Ik werk niet voor/bij een bank!

Ben er slechts klant!

Het gaat er mij om wat een bank mij kost en wat later komt zien we dan wel weer.

En kosten heb ik nog nooit betaald, de rente die ze ontvangen van MIJN geld vind ik meer dan voldoende!

Gaat Argenta geld vragen voor een rekening, ben ik zo weg!

DSB Bank schijnt binnenkort ook te gaan bankieren, naar verluit zou er 3% rente gegeven worden.

Ja, ik ben benieuwd of Scheringa dat waar kan maken.

Als dat zo is zit ik zo bij DSB bank. Nee, daar werk ik ook niet!

Bent u Expertie werkzaam bij de Rabo bank?

En uh, is 9 miljoen klanten bij Rabo bank niet een beetje veel uitgaande van ca. 16 miljoen Nederlanders?