Bedrag retour vliegtuigtickets (belastingen) airfasttickets
In het kort:
Via groupon heb ik 4 vouchers gekocht voor de vliegtickets. Dat waren de vouchers van 29 euro p/st. Via de site van de aanbieder van de vouchers (airfasttickets) kon ik ticket bestellen. Ik moest dan alleen de taxes betalen.
Ik heb 4 tickets terugvlucht Istanbul geprobeerd te boeken voor 4 vriendinen die een weekend uitstapje in Istanbul wilden maken. Wat strubbelingen geweest met het reserveren van tickets. Maar OK. Eindelijk gelukt om te reserveren. In 1 keer geprobeerd te betalen, zodat wij zeker wisten dat wij samen konden vliegen. Ik kreeg op mijn beeldscherm een bericht dat mijn betaling gedeeltelijk gelukt was (?). Die melding heb ik jammer genoeg niet opgeslagen. Dom, dom, dom! Ik heb wel emailtje gekregen dat 1 ticket succesvol was geboekt. Dus niet dat andere niet gelukt waren. Een paar keer later opnieuw geprobeerd om voor resterende tickets te betalen. Geen success. Oom assistentie gevraagd op de site. Geen antwoord. Even later kreeg ik het bericht dat mijn andere 3 reserveringen waren vervallen. Airfasttickets komt niet uit waarom mijn reserveringen niet betaald konden worden. Ondertussen zijn er geen rechtstreekse tickets meer naar Istanbul. Alleen transfer tickets wat voor ons niet acceptabel is. De klantenservice van de Airfasttickets biedt alleen de mogelijkheid om het aangekochte ticket te cancelen of genoegen nemen met de transfertickets voor andere 3 personen. De tweede optie is geen acceptabele optie. Het gaat om weekend uitstapje met 4 vriendinen. Als wij wisten dat wij niet samen konden vliegen, zouden wij nooit tickets gaan kopen, los van het feit dat transferreis altijd langer duurt dan de directe vlucht. Dus de ticket is gecanceld. Het cancelen ging ook in het begin niet goed. Op het gegeven moment heb ik zelfs mailtje gekregen dat het mij geweigerd werd om mijn ticket te cancelen. Ik heb deze situatie voorgelegd aan groupon. Zij vonden dat het heel vervelend is gelopen en ze hebben het geld wat ik aan groupon heb betaald teruggestort. Heel fijn. Ik krijg nu bericht van de Airfasttickets dat ik maar 30 euro terug krijg van mijn 108 euro die ik betaalde aan taxes. Ik ben het niet mee eens. Het waren allemaal technische fouten van de Airfasttickets. Bovendien het gaat hier om taxes die je normaal gesproken terug moet krijgen.
Wat ik heb: uitgebriedde email-correspondentie met Airfasttickets.
Bewijs dat het niet goed ging bij het cancelen van ticket Bewijs dat het in het beginsel niet goed ging met het reserveren van tickets.
Wat ik niet heb: bewijs dat ik alle 4 tickets in 1 keer wilde betalen en dat ik een heel vreemd bericht kreeg op mijn beeldscherm.
De vraag nu: wat kan ik hier aan doen? Mij gevoel zegt tegen mij dat dit niet zomaar moet gaan gebeuren.
Bedankt, Anna
Beste Anna,
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. De aanbieding van Groupon is zo misleidend, en de website van Airfast is heel onbetrouwbaar. Mijn ervaring:
Allereerst baalde ik al van mezelf dat ik de groupon voorwaarden niet minutieus had doorgelezen anders had ik al snel zelf de rekensom kunnen maken dat de tickets helemaal niet zo voordelig waren en dat tickets binnen Europa bijvoorbeeld bij KLM voor het zelfde bedrag of zelfs 5 euro goedkoper werden verkocht.
Maar goed ik had de tickets eenmaal en 80+ 29 euro voor een ticket naar Rome is nog te overkomen, het is geen topdeal, maar ook geen slechte prijs voor een ticket en ik had zelf beter moeten lezen.
In het begin was de website zo traag dat het niet te doen was om een vlucht te zoeken. Ik dacht, de tickets zijn toch een jaar geldig, ik kijk even wat later.
Gister besloot ik dus om tickets naar Rome te boeken. Het is overigens best lastig zoeken, je krijgt niet de beschikbare data te zien maar je moet zelf keer op keer de data aanpassen totdat er een beschikbare vlucht tevoorschijn komt.
Als je dan uiteindelijk een vlucht hebt gevonden blijkt dat 9 van de 10 aangeboden vluchten met een tussenstop zijn. Ik heb met name de groupon aangeschaft omdat de advertentie schreef dat je met een gerenommeerde maatschappij zou vliegen. Wat heb je aan vliegen met een betere maatschappij als je lang over een korte vlucht doet en op ergens op een luchthaven moet gaan haasten voor een overstap?
Uiteindelijk vond ik een vlucht zonder overstap, maar die prijs was absoluut niet rond de 80 euro, sterker nog ook tussen de vluchten met overstap kon ik niet een vlucht vinden die mbt de kosten rond de 80 euro zat.
Maar goed, ik heb de vlucht geboekt en dat ging uiterst moeizaam. Er moesten 2 vouchercodes in een klein veldje worden ingevoerd gescheiden door een komma. Dat stond nergens op de website aangegeven, waardoor ik een mail moest sturen naar groupon hoe de invoerwijze was. Ik ben op internet gaan zoeken en vond op een buitenlands forum iemand met hetzelfde probleem. Toen ik uiteindelijk het antwoord had ben ik teruggegaan naar de site, jawel hoor, de tickets weg. Ik weer gezocht en de tweede keuze tickets gereserveerd. Vervolgens kreeg ik precies hetzelfde als jij. Op de site van de creditcardmaatschappij stond dat ik het bedrag volledig had betaald maar ik kreeg een mail van airfast dat ik gedeeltelijk had betaald en dat er contact met me opgenomen zou worden. Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Nogmaals ik had zelf kritischer moeten zijn bij het lezen van de voorwaarden. Ik had alleen nooit kunnen weten dat de belastingen veel hoger dan 80 euro zouden uitvallen, dat de vluchten helemaal niet gunstig zouden zijn en met overstap en dat de website zo slecht zou functioneren en de betalingen zo onbetrouwbaar zouden verlopen. Gelukkig heb ik de printscreen en de mail wel bewaard van Airfast, echter het schermpje waarin stond dat het volledige bedrag werd afgehaald kon ik niet meer terughalen.
Ik heb een klachtbrief naar Groupon gestuurd en wacht hun reactie af. Ik ben net als jij wel benieuwd in hoeverre wij recht hebben op terugbetaling van Airfast. het lastige is ook dat zij alleen via Groupon te bereiken zijn.
Een tip die ik je kan geven is om een klacht in te dienen bij de creditcardmaatschappij. Zij gaan dan verhaal halen bij Airfast. Een medewerker van de creditcardmaatschappij vertelde mij dat bedrijven dan wel veelal akkoord gaan met het terugstorten van het geld omdat zij geen problemen willen met de creditcardmaatschappij. Als je op internet zoekt vind je meer klachten zoals die van ons, die zou je eventueel ter versterking van je verhaal bij kunnen voegen. Of het gaat werken durf ik je niet te zeggen, ook ik houd me aanbevolen voor advies!
Ik vraag me af of jullie ook hebben gezien dat alle tickets op deze site 0 euro kosten en je dus ook zonder groupon bon alleen tax betaald en je dus met groupon bon €30 meer betaald. Dus er is helemaal geen korting!
Update:
Het is mij alsnog steeds niet gelukt om de reis te annuleren. Op de site van Airfasttickets staat mijn ticket als actief. Bedrijf reageert niet op mijn mails.
ING creditcard heeft negatief gereageerd op mijn verzoek om geld terug te storten op mijn rekening.
"ING heeft van THY Istanbul maar 1 autorisatie verzoek ontvangen voor 108,54 en deze is door ING goedgekeurd op 2 november 2011."
...
"Uit de stukken die u heeft opgestuurd, blijkt op geen enkele manier dat het samen vliegen onderdeel uit van de boekingsvoorwaarden bij Airfasttickets. Dit bedrijf biedt u andere - niet rechtstreekse - vluchten aan, die voor u niet acceptabel zijn.
Wij kunnen het bedrag niet voor u terugvorderen, omdat niet is gebleken dat Airfasttickets zich niet aan de vooraf gemaakte afspraken heeft gehouden. U komt dus helaas niet voor terugbetaling in aanmerking".
...
Uit mijn mail-correspondentie lijkt het dat het een Grieks bedrijf is met een filiaal in Engeland. Software is gemaakt in Griekenland. Ik zie dat mails werden gecc naar Griekse email adressen.
...
Zo te zien kan ik helemaal fluiten naar mijn geld.
Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen?
1. Volgens hun voorwaarden zou ik mijn ticket moeten kunnen annuleren. Ik wil restanten van mijn geld terug zien. Maar het annuleren lukt niet. Ze reageren niet.
2. Ik wil graag kenbaar maken dat het bedrijf niet deugt.
Hi Anna,
Heb je bij het insturen van de gegevens naar ING ook de voorwaarde meegestuurd dat je de reis kon annuleren? Staat er ook bij hoe je de reis moest annuleren? Ze zouden het eigenlijk zo terug moeten vorderen als jij dat wilt.
Ik ben bang dat dit bedrijf binnen nu en een korte tijd opeens verdwenen is omdat het een vaag bedrijf is die gewoon tickets aanbied maar niet levert. Ik heb overigens ook nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord.
Verder liegt Groupon dus ook want zij vertelde dat ze dit probleem nog nooit eerder hadden gehoord en dat het gewoon moet werken. Overigens hebben ze de actie blijkbaar 2x gedaan want ik heb de tickets op 1 december gekocht. Als er meer mensen zijn met dit probleem kunnen we bij Groupon eisen dat we igg de bonnen terug krijgen. Zij willen geen slechte reputatie doordat zij met een foute site in zee zijn gegaan. Ik zal ook vooral vaak blijven bellen!
Ha Mandy en Anna
Update van mijn kant. Groupon aan de lijn gehad. Ik krijg verschillende reacties. 1 medewerker heeft mijn verhaal aangehoord en heeft de vlucht voor mij geannuleerd. Hij vertelde dat er contact met mij opgenomen zou worden. Dit is niet meer gebeurd.
Een andere medewerker mailde mij dat Groupon niet kan annuleren (terwijl haar collega dat dus wel had gedaan) en dat ik als ik zelf zou annuleren, ik de annuleringskosten zou moeten betalen. Ook zou ik het geld niet terug krijgen van de Groupons. Ik kreeg een e-mailadres van airfast en ik zou het maar met hen moeten uitzoeken. Dit is heel vreemd want overal op de airfastwebsite wordt met klem verwezen naar het grouponadres.
Ik heb van het andere cosumentenprogramma een voorbeeldbrief gedownload en deze verstuurd. Ik heb nog geen reactie ontvangen. Nu heb ik mijn klacht op facebook gezet. Er werd gevraagd of ik mijn e-mailadres wilde sturen. Dit is inmiddels ook weer een week geleden en niets ontvangen.
Via google vindt je meerdere mensen met dit verhaal. Ik vind het echt te bizar voor woorden.
Het lijkt bijna een oplichtingstruc. Airfast stuurt een mail dat zij zo snel mogelijk contact met je opnemen en juist omdat je wacht op de reactie van Airfast vervalt de reserveringstermijn.
Dat zijn email-adressen wat ik heb:
info@airfasttickets.co.uk
rloukeri@airfasttickets.gr
panasupport@airfasttickets.co.uk
Met het reserveren van tickets ging het al niet goed daarom werd ik door Groupon praktisch meteen gestuurd naar de support airfastticket zelf
www.panasoft.gr is de homepage van de software leverancier.
Ja ik vond dit ook heel bijzonder: http://blog.iconandcompany.com/post/11271737442/groupons-air-fast-ticket-deal-misleidend
Ik heb zelf nog geen tickets geboekt omdat ik het er niet mee eens ben dat je dus duurder uit bent met bon dan zonder bon. Alles op de site kost 0 euro dus zonder groupon bon ben je goedkoper uit!
Nu ik van jullie hoor dat je niet eens een ticket krijgt en je geld niet terug krijgt begin ik er al helemaal niet aan. Het ziet er naar uit dat deze site of van groupon is of gewoon nep is en via groupon snel geld binnen haalt en dan verdwijnt.
Als er meer mensen zijn met dit probleem kunnen we er samen zeker meer mee. Er zijn immers veel meer "tickets" verkocht. Welke datum was jullie actie? Kun je als het goed is vinden in je mail met de order bevestiging.
Ik heb de vouchers op 4 oktober gekocht. 20 november heb ik de tickets geprobeerd aan te schaffen.
Ik heb groupon om twee redenen aangeschreven, 1 de aanbieding is ronduit misleidend en 2 de maatschappij is onbetrouwbaar gebleken door de betalingsproblemen (zie eerste bericht)
Via google vond ik ook mensen uit belgie met het zelfde probleem. Het lijkt mij inderdaad een goed plan om onze klachten te bundelen. De vraag is alleen waar en bij wie we deze klacht gaan aanbieden want groupon reageert niet.
Ik heb het gekocht op 4 oktober.
In Engeland zag ik een deal staan op 4 augustus 2011
In Duitsland was het of op 4 of 5 april 2011 voor 19 euro en onlangs voor 29 euro.
kijk naar de site:
http://de-de.facebook.com/airfasttickets.international/posts/227935543910699
http://www.vielfliegertreff.de/smarter-buchen/22014-groupon-19-euro-statt-100-euro-flugtickets-mit-ab-und-lufthansa-bei-airfasttickets-de-5.html
Beste Anna,
Wat vervelend dat je niet tevreden bent over je Groupon. Graag verwijs ik je door naar onze klanten service. Wij zullen je dan zo snel mogelijk verder helpen. Je kunt je mail sturen naar info@groupon.nl of bellen naar: 020 435 0369
Met vriendelijke Groet,
Rianne
Customer Support
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer