an
door anna777 Nov 14, 2011 om 20:23
Geldzaken & recht

Bedrag retour vliegtuigtickets (belastingen) airfasttickets

In het kort:
Via groupon heb ik 4 vouchers gekocht voor de vliegtickets. Dat waren de vouchers van 29 euro p/st. Via de site van de aanbieder van de vouchers (airfasttickets) kon ik ticket bestellen. Ik moest dan alleen de taxes betalen.
Ik heb 4 tickets terugvlucht Istanbul geprobeerd te boeken voor 4 vriendinen die een weekend uitstapje in Istanbul wilden maken. Wat strubbelingen geweest met het reserveren van tickets. Maar OK. Eindelijk gelukt om te reserveren. In 1 keer geprobeerd te betalen, zodat wij zeker wisten dat wij samen konden vliegen. Ik kreeg op mijn beeldscherm een bericht dat mijn betaling gedeeltelijk gelukt was (?). Die melding heb ik jammer genoeg niet opgeslagen. Dom, dom, dom! Ik heb wel emailtje gekregen dat 1 ticket succesvol was geboekt. Dus niet dat andere niet gelukt waren. Een paar keer later opnieuw geprobeerd om voor resterende tickets te betalen. Geen success. Oom assistentie gevraagd op de site. Geen antwoord. Even later kreeg ik het bericht dat mijn andere 3 reserveringen waren vervallen. Airfasttickets komt niet uit waarom mijn reserveringen niet betaald konden worden. Ondertussen zijn er geen rechtstreekse tickets meer naar Istanbul. Alleen transfer tickets wat voor ons niet acceptabel is. De klantenservice van de Airfasttickets biedt alleen de mogelijkheid om het aangekochte ticket te cancelen of genoegen nemen met de transfertickets voor andere 3 personen. De tweede optie is geen acceptabele optie. Het gaat om weekend uitstapje met 4 vriendinen. Als wij wisten dat wij niet samen konden vliegen, zouden wij nooit tickets gaan kopen, los van het feit dat transferreis altijd langer duurt dan de directe vlucht. Dus de ticket is gecanceld. Het cancelen ging ook in het begin niet goed. Op het gegeven moment heb ik zelfs mailtje gekregen dat het mij geweigerd werd om mijn ticket te cancelen. Ik heb deze situatie voorgelegd aan groupon. Zij vonden dat het heel vervelend is gelopen en ze hebben het geld wat ik aan groupon heb betaald teruggestort. Heel fijn. Ik krijg nu bericht van de Airfasttickets dat ik maar 30 euro terug krijg van mijn 108 euro die ik betaalde aan taxes. Ik ben het niet mee eens. Het waren allemaal technische fouten van de Airfasttickets. Bovendien het gaat hier om taxes die je normaal gesproken terug moet krijgen.
Wat ik heb: uitgebriedde email-correspondentie met Airfasttickets.
Bewijs dat het niet goed ging bij het cancelen van ticket Bewijs dat het in het beginsel niet goed ging met het reserveren van tickets.
Wat ik niet heb: bewijs dat ik alle 4 tickets in 1 keer wilde betalen en dat ik een heel vreemd bericht kreeg op mijn beeldscherm.
De vraag nu: wat kan ik hier aan doen? Mij gevoel zegt tegen mij dat dit niet zomaar moet gaan gebeuren.
Bedankt, Anna

6573 23 Rapporteer

ja
door janet1980 - Nov 21, 2011 om 09:58
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Anna,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. De aanbieding van Groupon is zo misleidend, en de website van Airfast is heel onbetrouwbaar. Mijn ervaring:
Allereerst baalde ik al van mezelf dat ik de groupon voorwaarden niet minutieus had doorgelezen anders had ik al snel zelf de rekensom kunnen maken dat de tickets helemaal niet zo voordelig waren en dat tickets binnen Europa bijvoorbeeld bij KLM voor het zelfde bedrag of zelfs 5 euro goedkoper werden verkocht.
Maar goed ik had de tickets eenmaal en 80+ 29 euro voor een ticket naar Rome is nog te overkomen, het is geen topdeal, maar ook geen slechte prijs voor een ticket en ik had zelf beter moeten lezen.
In het begin was de website zo traag dat het niet te doen was om een vlucht te zoeken. Ik dacht, de tickets zijn toch een jaar geldig, ik kijk even wat later.
Gister besloot ik dus om tickets naar Rome te boeken. Het is overigens best lastig zoeken, je krijgt niet de beschikbare data te zien maar je moet zelf keer op keer de data aanpassen totdat er een beschikbare vlucht tevoorschijn komt.
Als je dan uiteindelijk een vlucht hebt gevonden blijkt dat 9 van de 10 aangeboden vluchten met een tussenstop zijn. Ik heb met name de groupon aangeschaft omdat de advertentie schreef dat je met een gerenommeerde maatschappij zou vliegen. Wat heb je aan vliegen met een betere maatschappij als je lang over een korte vlucht doet en op ergens op een luchthaven moet gaan haasten voor een overstap?
Uiteindelijk vond ik een vlucht zonder overstap, maar die prijs was absoluut niet rond de 80 euro, sterker nog ook tussen de vluchten met overstap kon ik niet een vlucht vinden die mbt de kosten rond de 80 euro zat.
Maar goed, ik heb de vlucht geboekt en dat ging uiterst moeizaam. Er moesten 2 vouchercodes in een klein veldje worden ingevoerd gescheiden door een komma. Dat stond nergens op de website aangegeven, waardoor ik een mail moest sturen naar groupon hoe de invoerwijze was. Ik ben op internet gaan zoeken en vond op een buitenlands forum iemand met hetzelfde probleem. Toen ik uiteindelijk het antwoord had ben ik teruggegaan naar de site, jawel hoor, de tickets weg. Ik weer gezocht en de tweede keuze tickets gereserveerd. Vervolgens kreeg ik precies hetzelfde als jij. Op de site van de creditcardmaatschappij stond dat ik het bedrag volledig had betaald maar ik kreeg een mail van airfast dat ik gedeeltelijk had betaald en dat er contact met me opgenomen zou worden. Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Nogmaals ik had zelf kritischer moeten zijn bij het lezen van de voorwaarden. Ik had alleen nooit kunnen weten dat de belastingen veel hoger dan 80 euro zouden uitvallen, dat de vluchten helemaal niet gunstig zouden zijn en met overstap en dat de website zo slecht zou functioneren en de betalingen zo onbetrouwbaar zouden verlopen. Gelukkig heb ik de printscreen en de mail wel bewaard van Airfast, echter het schermpje waarin stond dat het volledige bedrag werd afgehaald kon ik niet meer terughalen.
Ik heb een klachtbrief naar Groupon gestuurd en wacht hun reactie af. Ik ben net als jij wel benieuwd in hoeverre wij recht hebben op terugbetaling van Airfast. het lastige is ook dat zij alleen via Groupon te bereiken zijn.

Een tip die ik je kan geven is om een klacht in te dienen bij de creditcardmaatschappij. Zij gaan dan verhaal halen bij Airfast. Een medewerker van de creditcardmaatschappij vertelde mij dat bedrijven dan wel veelal akkoord gaan met het terugstorten van het geld omdat zij geen problemen willen met de creditcardmaatschappij. Als je op internet zoekt vind je meer klachten zoals die van ons, die zou je eventueel ter versterking van je verhaal bij kunnen voegen. Of het gaat werken durf ik je niet te zeggen, ook ik houd me aanbevolen voor advies!

ma
door mandymuller - Dec 17, 2011 om 02:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af of jullie ook hebben gezien dat alle tickets op deze site 0 euro kosten en je dus ook zonder groupon bon alleen tax betaald en je dus met groupon bon €30 meer betaald. Dus er is helemaal geen korting!

an
door anna777 - Dec 17, 2011 om 22:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Update:
Het is mij alsnog steeds niet gelukt om de reis te annuleren. Op de site van Airfasttickets staat mijn ticket als actief. Bedrijf reageert niet op mijn mails.

ING creditcard heeft negatief gereageerd op mijn verzoek om geld terug te storten op mijn rekening.
"ING heeft van THY Istanbul maar 1 autorisatie verzoek ontvangen voor 108,54 en deze is door ING goedgekeurd op 2 november 2011."
...
"Uit de stukken die u heeft opgestuurd, blijkt op geen enkele manier dat het samen vliegen onderdeel uit van de boekingsvoorwaarden bij Airfasttickets. Dit bedrijf biedt u andere - niet rechtstreekse - vluchten aan, die voor u niet acceptabel zijn.
Wij kunnen het bedrag niet voor u terugvorderen, omdat niet is gebleken dat Airfasttickets zich niet aan de vooraf gemaakte afspraken heeft gehouden. U komt dus helaas niet voor terugbetaling in aanmerking".
...
Uit mijn mail-correspondentie lijkt het dat het een Grieks bedrijf is met een filiaal in Engeland. Software is gemaakt in Griekenland. Ik zie dat mails werden gecc naar Griekse email adressen.
...
Zo te zien kan ik helemaal fluiten naar mijn geld.
Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen?
1. Volgens hun voorwaarden zou ik mijn ticket moeten kunnen annuleren. Ik wil restanten van mijn geld terug zien. Maar het annuleren lukt niet. Ze reageren niet.
2. Ik wil graag kenbaar maken dat het bedrijf niet deugt.

ma
door mandymuller - Dec 17, 2011 om 23:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Anna,

Heb je bij het insturen van de gegevens naar ING ook de voorwaarde meegestuurd dat je de reis kon annuleren? Staat er ook bij hoe je de reis moest annuleren? Ze zouden het eigenlijk zo terug moeten vorderen als jij dat wilt.

Ik ben bang dat dit bedrijf binnen nu en een korte tijd opeens verdwenen is omdat het een vaag bedrijf is die gewoon tickets aanbied maar niet levert. Ik heb overigens ook nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord.

Verder liegt Groupon dus ook want zij vertelde dat ze dit probleem nog nooit eerder hadden gehoord en dat het gewoon moet werken. Overigens hebben ze de actie blijkbaar 2x gedaan want ik heb de tickets op 1 december gekocht. Als er meer mensen zijn met dit probleem kunnen we bij Groupon eisen dat we igg de bonnen terug krijgen. Zij willen geen slechte reputatie doordat zij met een foute site in zee zijn gegaan. Ik zal ook vooral vaak blijven bellen!

ja
door janet1980 - Dec 17, 2011 om 23:41
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ha Mandy en Anna

Update van mijn kant. Groupon aan de lijn gehad. Ik krijg verschillende reacties. 1 medewerker heeft mijn verhaal aangehoord en heeft de vlucht voor mij geannuleerd. Hij vertelde dat er contact met mij opgenomen zou worden. Dit is niet meer gebeurd.
Een andere medewerker mailde mij dat Groupon niet kan annuleren (terwijl haar collega dat dus wel had gedaan) en dat ik als ik zelf zou annuleren, ik de annuleringskosten zou moeten betalen. Ook zou ik het geld niet terug krijgen van de Groupons. Ik kreeg een e-mailadres van airfast en ik zou het maar met hen moeten uitzoeken. Dit is heel vreemd want overal op de airfastwebsite wordt met klem verwezen naar het grouponadres.

Ik heb van het andere cosumentenprogramma een voorbeeldbrief gedownload en deze verstuurd. Ik heb nog geen reactie ontvangen. Nu heb ik mijn klacht op facebook gezet. Er werd gevraagd of ik mijn e-mailadres wilde sturen. Dit is inmiddels ook weer een week geleden en niets ontvangen.
Via google vindt je meerdere mensen met dit verhaal. Ik vind het echt te bizar voor woorden.

Het lijkt bijna een oplichtingstruc. Airfast stuurt een mail dat zij zo snel mogelijk contact met je opnemen en juist omdat je wacht op de reactie van Airfast vervalt de reserveringstermijn.

an
door anna777 - Dec 18, 2011 om 00:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn email-adressen wat ik heb:
info@airfasttickets.co.uk
rloukeri@airfasttickets.gr
panasupport@airfasttickets.co.uk
Met het reserveren van tickets ging het al niet goed daarom werd ik door Groupon praktisch meteen gestuurd naar de support airfastticket zelf
www.panasoft.gr is de homepage van de software leverancier.

ma
door mandymuller - Dec 18, 2011 om 00:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik vond dit ook heel bijzonder: http://blog.iconandcompany.com/post/11271737442/groupons-air-fast-ticket-deal-misleidend

Ik heb zelf nog geen tickets geboekt omdat ik het er niet mee eens ben dat je dus duurder uit bent met bon dan zonder bon. Alles op de site kost 0 euro dus zonder groupon bon ben je goedkoper uit!

Nu ik van jullie hoor dat je niet eens een ticket krijgt en je geld niet terug krijgt begin ik er al helemaal niet aan. Het ziet er naar uit dat deze site of van groupon is of gewoon nep is en via groupon snel geld binnen haalt en dan verdwijnt.

Als er meer mensen zijn met dit probleem kunnen we er samen zeker meer mee. Er zijn immers veel meer "tickets" verkocht. Welke datum was jullie actie? Kun je als het goed is vinden in je mail met de order bevestiging.

ja
door janet1980 - Dec 18, 2011 om 00:30
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de vouchers op 4 oktober gekocht. 20 november heb ik de tickets geprobeerd aan te schaffen.
Ik heb groupon om twee redenen aangeschreven, 1 de aanbieding is ronduit misleidend en 2 de maatschappij is onbetrouwbaar gebleken door de betalingsproblemen (zie eerste bericht)
Via google vond ik ook mensen uit belgie met het zelfde probleem. Het lijkt mij inderdaad een goed plan om onze klachten te bundelen. De vraag is alleen waar en bij wie we deze klacht gaan aanbieden want groupon reageert niet.

an
door anna777 - Dec 18, 2011 om 00:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het gekocht op 4 oktober.
In Engeland zag ik een deal staan op 4 augustus 2011
In Duitsland was het of op 4 of 5 april 2011 voor 19 euro en onlangs voor 29 euro.
kijk naar de site:
http://de-de.facebook.com/airfasttickets.international/posts/227935543910699
http://www.vielfliegertreff.de/smarter-buchen/22014-groupon-19-euro-statt-100-euro-flugtickets-mit-ab-und-lufthansa-bei-airfasttickets-de-5.html

gr
door groupon.nl - Dec 19, 2011 om 11:00
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anna,

Wat vervelend dat je niet tevreden bent over je Groupon. Graag verwijs ik je door naar onze klanten service. Wij zullen je dan zo snel mogelijk verder helpen. Je kunt je mail sturen naar info@groupon.nl of bellen naar: 020 435 0369

Met vriendelijke Groet,
Rianne
Customer Support

sa
door samartens - Dec 20, 2011 om 12:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Eind november heb ik gebruik willen maken van de actie van groupon
Ik kreeg direct problemen met het boeken van mijn reis naar barcelona. De website gaf allerlei rare errors, ik kon niet betalen (wel mijn creditcard gegevens ingevoerd) en mijn reisdata waren verkeerd. Ik heb toen contact gezocht met groupon.nl en mijn problemen voorgelegd. Groupon gaf aan dat ik zou worden teruggebeld door een medewerker, u raadt het al dat is niet gebeurd.
De volgende dag (woensdag 30 nov. als ik mij niet vergis) weer contact gezocht met groupon, de problemen uitgelegd, en deze medewerker adviseerde mij de tickets te annuleren. De vouchers zouden dan na 24 uur weer gebruikt kunnen worden. Ik sprak duidelijk mijn zorgen uit naar deze medewerker: "raak ik mijn geld dan niet kwijt?", "nee hoor als u bij groupon iets koopt wat u vervolgens niet krijgt, dan krijgt u altijd u geld terug". Dit klonk redelijk naar mijn idee. Na 24 uur heb ik geprobeerd een nieuwe reservering te maken, dit lukte niet. Ik heb toen voor de 3e keer met groupon gebeld. De medewerker vertelde mij toen dat de vouchers niet opnieuw geactiveerd kunnen worden en dat hij het probleem doorspeelt naar het management team. Dit management team zou mij binnen een week terug bellen, niet gebeurd. Vorige week maandag maar weer gebeld gevraagd naar het management team, de medewerker vertelde mij dat het management team nooit iemand terug zou bellen.. Lekker communicatie! Gelukkig had ik de naam van de medewerker genoteerd en deze kreeg ik ook weer aan de lijn. Ik was het gezeur zo zat dat ik mijn geld terug gevraagd heb, volgens de medewerker geen probleem en hij had begrip voor de situatie. Nu heb ik mijn geld van de vouchers wel teruggekregen maar is het geld van de vliegtickets toch van mijn creditcard geschreven! Vandaag weer gebeld met groupon. Toevallig kreeg ik de medewerker aan de telefoon waarmee ik de meeste correspondenties heb gehad. Hij vertelde mij dat het geld niet bij groupon maar bij airfasttickets is bijgeschreven en dat ik het maar met airfasttickets moet uitzoeken. Ongelooflijk!!!!
Groupon adviseert mij de tickets te annuleren, garandeert mij dat ik mijn geld niet kwijt ben en als er vervolgens geld van mijn creditcard wordt afgeschreven kan ik het zelf uitzoeken...

Stef

ja
door janet1980 - Dec 20, 2011 om 14:26
10 Antwoorden / 1 Vragen

Nu zie ik dat er ook een reactie van groupon tussen staat met het advies om te bellen of te mailen naar de bekende adressen
Beste mevrouw van groupon, dit hebben wij zoals u kunt lezen al meerdere malen gedaan en het heeft geen effect.
Ik heb diverse mailen gemaild en gebeld naar groupon. Of er wordt niet gereageerd of ik krijg een prachtige gevoelsreflectie terug, maar zonder enige verdere actie.
Als ik bel wordt er gezegd dat de medewerker niet bevoegd is om beslissingen te nemen. Vervolgens word ik niet meer teruggebeld terwijl dat wel wordt toegezegd.
De ene medewerker mailt mij dat hij de reservering heeft geannuleerd en de andere medewerker mailt mij dat Groupon niet kan annuleren (grappig dat je collega dat wel kan) en dat ik de annuleringskosten zelf maar moet betalen. Ook werd er gezegd dat ik het geld van de vouchers niet vergoed krijg. Hooguit kan ik ze inwisselen tegen administratiekosten.
Inmiddels meerdere mails gestuurd echter geen reactie. Ook op groupon facebook is mij meerdere malen toegezegd dat er contact met mij zou worden opgenomen. Tot op heden is het ernstig stil....

http://www.facebook.com/groupon.amsterdam/posts/302198576481510

sa
door samartens - Dec 23, 2011 om 09:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen dinsdag weer contact gehad met groupon.
De medewerker wilde maar niet toegeven dat de fout bij groupon lag. Sterker nog, hij ontkende een aantal afspraken die wij hadden gemaakt (binnen een week terugbellen etc.). Uiteindelijk kon hij zich toch de afspraken herinneren en vond het raar dat groupon geen contact met mij had opgenomen... Ook vertelde hij dat zijn collega mij nooit had moeten adviseren de tickets te annuleren. Hij gaf dus toe dat de schuld bij groupon lag. Hij gaat de zaak (weer) met het management team en airfasttickets uitzoeken en neemt binnen een week (voor volgende week dinsdag dus) contact met mij op. Ik ben echt benieuwd hoe groupon dit gaat oplossen. Maar professioneel is het al lang niet meer.

sa
door samartens - Dec 28, 2011 om 12:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn al meer dan een week verder en ik ben nog steeds niet terug gebeld, vandaag weer zelf het initiatief genomen en contact gezocht met Groupon. Dit is al de derde keer dat ik terug gebeld zou worden en dit is al de derde keer dat groupon mij gewoon in de kou laten staan! Ik vind de situatie op dit moment ronduit hufterig. Er is nog steeds geen nieuws rondom mijn situatie. Ik heb gesproken met ene Tessa en zij gaat de zaak bespreken met de teammanager en het daarna naar mij terugkoppelen, vandaag nog. Dit is blijkbaar nog niet gebeurt???????? Precies het zelfde verhaal als de andere medewerker Mitchel. Mitchel was trouwens ziek vandaag, misschien niet helemaal eerlijk maar ik geloof het niet helemaal. De belofte dat groupon mij binnen een week zou terug bellen met (goed) nieuws is dus weer een leugen.

ja
door janet1980 - Dec 29, 2011 om 17:10
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eindelijk een reactie gekregen van Groupon! Ook van een dame genaamd Tessa. Mijn probleem is alleen gedeeltelijk opgelost. In de mail staat dat ik in ieder geval het geld voor de vouchers terug krijg, daar ben ik eigenlijk al heel blij mee.

Wat ik wel jammer vind is dat zij de klacht niet echt goed hebben gelezen en dat zij mij voor het andere gedeelte, namelijk het geld dat Airfast wil afhalen mij doorverwijzen naar Airfast, terwijl Groupon na het horen van mijn klacht voor mij geannuleerd heeft. Ik heb er nog een uitgebreide mail aan gewaagd met alle emails erbij en hoop toch echt dat ze er iets mee gaan doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat er tot op heden nog niets van mijn creditcard is afgeschreven, maar ik ben wel bang dat dit gaat gebeuren aangezien dit wel in een (uiteraard noreply) mail van Airfast staat. Op de site van airfast is het vandaag niet eens mogelijk om in te loggen.
Ik hoop maar dat Groupon snel inziet dat zaken doen met zo'n onbetrouwbare partner niet de bedoeling is.

Hoe staat het met jullie klacht?

ja
door janet1980 - Dec 29, 2011 om 17:12
10 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe lang duurde het bij jullie voordat Airfast het bedrag afschreef?

an
door anna777 - Dec 29, 2011 om 18:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

Airfasttickets heeft geld gelijk afgeschreven nadat ik betaald heb via mijn creditcard.
Als ik het goed begrijp, heb je geen probleem meer omdat groupon alle gemaakte kosten van de vouchers je vergoedt, andere kosten had je niet.
In mijn geval heb ik gereageerd op bericht van Rianne van Groupon boven in deze boom.
Van groupon vroegen ze om reserveringsnummer. Dat heb ik gestuurd op 22 december. Tot nu toe geen antwoord.

ja
door janet1980 - Dec 29, 2011 om 18:43
10 Antwoorden / 1 Vragen

Het is nog even afwachten omdat zowel in een mail van groupon als van airfast stond, dat ze kosten bij mij in rekening zouden brengen voor de annulering. Het kan dus zijn dat ze een bedrag van mn creditcard gaan afschrijven.

In mijn mail heb ik ook al aangegeven dat er meerdere personen zijn met dezelfde problemen en dat ik hoop dat ze zelf ook stappen gaan ondernemen richting airfast. Lijkt mij dat je niet zon zakenpartner wil hebben.
Ik ben benieuwd wat Groupon mbt jouw klacht gaat doen.

sa
door samartens - Dec 29, 2011 om 19:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Na ruim een maand gezeur met Groupon is mijn probleem eindelijk opgelost. Tessa van groupon heeft er voor gezorgd dat ik een gedeelte van mijn tickets van airfast terug krijg (36 euro) en dat Groupon de rest vergoed (55 euro per ticket).En natuurlijk heb ik er voor gezorgd dat dit per e-mail is bevestigd.
Janet, jou probleem is vergelijkbaar met mijn probleem zoals ik het zo lees. Ik denk dat je de mensen van Groupon echt even een aantal keer duidelijk moet maken dat de fout bij hun ligt. Dat zij jou tickets hebben geannuleerd. Zoals je kunt lezen ben ik ruim een maand bezig geweest en ik ga ook nooit meer iets via Groupon bestellen. Ik heb wel vaker problemen met klanten services gehad maar dit sloeg echt alles!!!! De communicatie tussen de medewerkers van Groupon is echt lachwekkend slecht.
Lees voor de grap nog eens de mijn conversatie met groupon op Facebook:
http://www.facebook.com/groupon.nl/posts/291248230911570

Ik hoop dat jullie ook tot een goede oplossing zullen komen!

ja
door janet1980 - Dec 29, 2011 om 20:07
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het gelezen, erg herkenbaar. Ook dat steeds beloven terug te bellen en niet doen...zo frustrerend.
In de mail van tessa (waarschijnlijk dezelfde) stond dat ze mijn klacht zorgvuldig had doorgelezen. Ze geeft vervolgens antwoorden waaruit blijkt dat dit absoluut niet zo is. Ergens wilde ik daar op ingaan, maar aan de andere kant ben ik al lang blij dat ik tenminste de grouponvouchers terug krijg.
Je ziet wel dat ze het proberen door wat gevoelsreflecties te geven, maar inhoudelijk zijn de reacties om te huilen.

Ook ik haak af wat groupon betreft, erg jammer want ik heb ook leuke ervaringen gehad. Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo slecht met feedback van klanten wordt omgegaan en dat ze niet kritischer zijn in de keuze van hun partners..

ha
door happy2 - Apr 23, 2012 om 14:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

December 2011 heb ik 2 vouches van Air Fast Tickets via Groupon gekocht om in janauri 2012 voor een zeer scherp tarief familie in Zwitserland te kunnen gaan bezoeken.
Tot medio januari diverse data en ook vliegvelden ingegeven maar kreeg steeds het zelfde bericht: "Er zijn geen vluchten die voldoen aan je criteria.
Wijzig je zoekopdracht en probeer het opnieuw."
In maart hadden we weer de mogelijkheid er even tussenuit te gaan maar kreeg na het inloggen op airfasttickets een geweldig virus naar binnen wat me veel werk en moeite heeft gekost om dit op te lossen.
Na de klacht over e.e.a. bij Groupon te hebben neergelegd werd ik verwezen naar airfasttickets.co.uk. Daar een mail naar gezonden en pas bij nabellen over het uitblijven van een reactie hierop stuurden zij de mail dat er geen problemen met de site waren en dat ik voor verdere klachten en/of vragen bij Groupon moest zijn want daar had ik aan betaald en zij hadden nog geen geld gezien van deze voucher! Ook dit heeft bijna 3 weken geduurd.
Groupon geeft ook niet thuis, zegt daar niets mee te maken te hebben en dat ik me moet richten tot airfasttickets. Inmiddels is de 'houdbaarheids datum' van de voucher bijna verstreken.
AL MET AL DUS EEN NEP AANBIEDING EN NIEMAND NEEMT ZIJN VERANTWOORDELIJKHEID IN DEZE!!

an
door anna777 - Apr 23, 2012 om 14:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

Uitslag van mijn gevecht met groupon en airfasttickets:
GROUPON heeft bedrag wat ik voor vouchers betaald heb, teruggestort.
Creditcard maatschappij heeft na het aanspannen van klacht-procedure het resterende "belasting"-geld teruggestort.

GROUP claimed dat ze zonder enig probleem geld terugstorten als er problemen zijn

ha
door happy2 - Apr 23, 2012 om 15:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je voor deze reactie. Zal me nogmaals met Groupon in verbinding stellen en zien of de claim bij hen kan leggen.