ri
door riepie Sep 15, 2008 om 17:23
Geldzaken & recht

Belasting geld terug voor een bril.

ik wil een bril kopen..deze kost totaal..975.euro..wat krijg ik terug van de belasting???volgend jaar???heb geinformeerd bij de belasting..maar die kon mij geen goed antwoord geven.

5020 56 Rapporteer

ba
door bachanaal - Sep 15, 2008 om 17:37
248 Antwoorden / 7 Vragen

hangt af van het inkomen.het is zo dat bij aftrek buitengewone lasten dit jaar voor het laatst een bril en kosten tandarts afgetrokken kunnen worden. alle zg buitengewone lasten minus drempel(1,65% belastb. inkomen) is aftrekbaar bedrag. bij een hoog inkomen kan de aftrek oplopen to ettelijke duizenden euro's.

ba
door bachanaal - Sep 15, 2008 om 17:39
248 Antwoorden / 7 Vragen

p.s. eventuele vergoeding van de zorgverzekering gaat er nog van af

jos-euro
door jos-euro - Sep 15, 2008 om 19:36
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste Riepie,
Beslist dit jaar kopen en de kosten die niet vergoed zijn als buitengewone uitgaven opvoeren. Als dit bedrag boven de €325,00 komt mag je het verhogen met € 821.00. deze mogelijk is er alleen nog dit jaar. Hoeveel je terugkrijgt is afhankelijk van je inkomen en van andere ziektekosten. Vragen schoe@planet.nl
Succes, Jos

jos-euro
door jos-euro - Sep 15, 2008 om 19:49
244 Antwoorden / 91 Vragen

Foutje! Hoe hoger het inkomen hoe minder je kan aftrekken van de belasting. Alleen is het "voordeel" over de aftrekpost hoger.

globetrotter
door globetrotter - Sep 17, 2008 om 12:59
25 Antwoorden / 11 Vragen

Ik citeer: Als dit bedrag boven de €325,00 komt mag je het verhogen met € 821.00.

Waar komt die 821 vandaan?

mi
door mirna - Sep 17, 2008 om 13:06
20 Antwoorden / 20 Vragen

Die bril van 975 euro kost bij ons 250 euro,daar gaat de zorgverzekering nog eens vanaf.

Onze klanten maken zich niet druk om teruggaaf van de belastingen.

Voor 250 euro - de zorgverzekering hebben ze de duurste bril die er is kompleet.

jos-euro
door jos-euro - Sep 17, 2008 om 13:10
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste globetrotter,
Ik citeer uit programma Voorlopige teruggaaf 2008 van de belastingdienst:
Uitgaven door chronische ziekte<script language="JavaScript" title="BSSC Special Effects" src="../ehlpdhtm.js">

Uitgaven door chronische ziekte

Voor uitgaven door chronische ziekte mag u een vast bedrag meetellen van images\eurosign.jpg 821 als u aan alle volgende
voorwaarden voldoet:

Het gaat om uw daadwerkelijke uitgaven, dus vóór de verhoging met 113% (zie
specifieke uitgaven). Hebt u
heel 2008 een fiscale partner die ook aan deze voorwaarden voldoet? Dan kunt u
voor die fiscale partner ook images\eurosign.jpg 821 meetellen.

Verder geldt de vaste aftrek voor ieder kind onder de volgende
voorwaarden:

  • Het kind is op 31 december 2007 jonger dan 27 jaar.

  • U of uw fiscale partner doen voor het kind in 2008 meer dan images\eurosign.jpg 325 aan specifieke uitgaven.

  • Het kind wordt door u of uw fiscale partner voor minimaal images\eurosign.jpg 393 per kwartaal onderhouden of
    u of uw fiscale partner heeft recht op kinderbijslag voor het
    kind.

st
door struikroos - Sep 17, 2008 om 13:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad zoals aangegeven wordt. Verzekeren heeft geen zin, want de vergoedingen wegen totaal niet op tegen de hoge verzekeringspremie voor de miniscule vergoeding voor een montuur en glazen. Ik worstel zelf met hetzelfde probleem. Ook voor mij net als voor de duizenden andere mensen zit er na volgend jaar niets anders op dan hard sparen.

la
door ladylopke - Sep 17, 2008 om 13:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

kun je ooglaseren ook terug krijgen van het ziekenfonds

of terug krijgen van de belasting

stingray46
door stingray46 - Sep 17, 2008 om 14:05
30 Antwoorden / 1 Vragen

ga naar hans anders daar heeft mijn vrouw al 3 jaar een contract van 10 euro per maand en kan daar elk jaar 1 gratis bril voor uitzoeken inclusief montuur en met vario glazen
en ze hebben daar voortaan best wel moderne brillen.
dan hoef je je geen zorgen te maken met terug gaven van welke instantie dan ook want van die 975 euro krijg je toch nooit zoveel terug dat je op het bedrag van 120 euro zit van hans anders.
mijn vrouw koopt elk jaar 2 brillen en hoeft alleen de 2de te betalen dus 120 euro + de 10 euro per maand 12 maanden is 240 euro voor 2 brillen .
van welke instantie krijg je 2 brillen voor dat geld.
zoek maar eens heb ik ook gedaan en dan kom je op het antwoord "nergens"
mvg stingray

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 17, 2008 om 14:05
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Mirna,

Quote: "Onze klanten maken zich niet druk om teruggaaf van de belastingen."

Dan kan ik alleen maar stellen dat jullie domme klanten hebben welke geen hoge eisen stellen óf ze hebben de geldpest. Vermoedelijk niet de laatste, want dergelijke mensen weten precies hoe om te gaan met belastingen, anders hadden ze de geldpest niet.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 17, 2008 om 14:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ stingray:

Tja, als je snel tevreden bent én geen hoge eisen aan een bril stelt.....

Zelf halen wij ze net over de D-grens. Dat scheelt 30 % met Nederland. Vóórkomende behandeling, prima gratis nazorg en 3 jaar gratis garantie.

H.

redrose
door redrose - Sep 17, 2008 om 14:49
64 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wil geen vraag beantwoorden, wil alleen maar reageren op :hrdwerrorman:

tegen Mirna zeg je dat ze alleen maar domme klanten hebben, nou dat is nogal wat en tegen stingray zeg je dat ze wel snel tevreden zullen zijn, wat een arrogante kwal ben jij zeg, kan niet anders zeggen.

Als je wat te zeggen hebt doe dan een beetje normaal.

door 65plus - Sep 17, 2008 om 15:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb hoge kosten voor de bril. de opticien vertelde mij dat ik inderdaad dit jaar de bril de laatste keer bij de belasting kan opgeven voor aftrek. ik heb dit jaar geen recht op vergoeding via de zorgverzekering. maar ik hoorde ook van diezelfde opticien dat hij van klanten vernomen had  dat met ingang van volgend jaar de zorgverzekering geen brilkosten meer ten dele vergoed. Dat betekent dat ik helemaal zelf voor de kosten van een nieuwe bril moet opdraaien. door mijn oogafwijking kost mij dat alleen voor de glazen al rond de 700 euro per bril, daar komt dan het montuur nog bij. met de tip van D. ben ik blij, dat scheelt in ieder geval al iets, wie weet meer??????

an
door annelies53 - Sep 17, 2008 om 15:52
9 Antwoorden / 1 Vragen

Je krijgt dit jaar nog voor december, de bril redelijk vergoed, zeg maar iets van n goeie 80%, het inkomen heeft er niks mee te maken bij de belasting alleen wat je hebt aan ziektekosten plus je bril kun je nu nog normaal aftrekken volgend jaar in april dan.

Maar dan daarna wordt het minder weet niet hoeveel ik denk maar de helft of zo, maar je hebt nu nog kans om meer terug te krijgen met april in 2009.

Wij hadden dit van 2008 gehad, en helemaal vergoed dus.

Ik hoop dat dit een beter antwoordt voor je is??

jos-euro
door jos-euro - Sep 17, 2008 om 15:58
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste 65+,

Zie mijn bovenstaande antwoorden1
Download het programma "voorlopige Teruggaf 2008"van de belastingdienst en vul het in.

Succes, Jos

jos-euro
door jos-euro - Sep 17, 2008 om 16:01
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste Annelies,
Er wordt bij het aftrekken van de ziektekosten rekening gehouden met een drempel.
Deze drempel is 1,65% van het bruto inkomen. Dus de aftrekpost is wel inkomensafhankelijk.
Groetjes, Jos

mi
door mirna - Sep 17, 2008 om 16:02
20 Antwoorden / 20 Vragen

Onze klanten hebben niet de geldpest.

Nee ze weten heel goed welke kwaliteit ze krijgen.

Waar ze elders ook bij de grote ketens 700 euro kwijt zijn.

Dan zijn ze bij ons klaar voor 250 euro!

En daarbij gaat gewoon de zorgverzekering er nog eens vanaf.

Incl montuur ,

Incl super ontspiegeld,

Incl Krasvast,

Incl anti-Condens.

En dat voor 250 euro .(KOSTEN PLAATJE dat is alles)

me
door meidam - Sep 17, 2008 om 16:08
150 Antwoorden / 120 Vragen

Raadpleeg website ädgeld&recht, vul in op zoeken: Gratis Bril 2008 en U vindt een uitgebreide INFo.

Raadpleeg ook website infoNu.nl en U zult vinden: alles over belastingdienst & tariven 2008 Buitengewone lasten.

Zekerheidhalve 2008 is het laaste jaar, waarin hulpmiddelen mogen worden afgetrokken.

Succes, mogen we van U horen, Berchris

donkschr
door donkschr - Sep 17, 2008 om 16:53
78 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk uit met een bril kopen bij goedkope winkels zoals Hans Anders. De kwaliteit die een goede opticiens levert voor bijvoorbeeld een bril met varifocus glazen kan Hans Anders je nooit leveren. Zowel ikzelf als diverse mensen in mijn omgeving hebben dit helaas ondervonden. Als het om enkelvoudige glazen gaat (dus alleen voor veraf of alleen voor lezen) dan kun je eventueel bij een goedkope winkel terecht. Het gezegde "alle waar naar zijn geld" gaat bij brillen zeker op.

door 65plus - Sep 17, 2008 om 17:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

ben het eens met donkschr, bij h anders kreeg ik te horen dat ze mijn type glazen zelfs NIET konden leveren. Mijn verzekering heeft een goede deal met dit bedrijf maar als je er niet terecht kan, heb je er weinig aan. Verder is het zo dat ik wanneer ik een bril aanschaf via een goede opticien ik vrijwel nooit terug hoef te komen voor correctie en als ik dan toch eens bij een goedkopere keten koop, ik ALTIJD ellende heb. Zou ook graag iets horen over het gerucht dat de verzekeringen volgend jaar ook niets meer vergoeden voor  brildragers. Een ander gerucht is alleen als je plus of min vier hebt kom je nog in aanmerking voor vergoeding. alsof er geen andere afwijkingen zijn die dure glazen noodzakelijk maken.

harleyman
door harleyman - Sep 17, 2008 om 18:09
33 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen koop toch een bril bij een erkende opticien die een hbo diploma heeft. H Anders is de slechtste opticien van nederland met een service van lik mn vestje! Mijn schoonmoeder had een voorraadje batterijen gekocht voor haar gehoorapp. maar stierf 2 dagen later, Kreeg niks terug toen ik ze met bon terugbracht,terwijl ik zelf klant ben voor lenzen.Zien mij nooit meer in l,hage. wat een eikels daar!!Specsavers dito dito. Ze adverteren voor 39 euro,maar als je een bril uitzoekt moeten er ineens dunne glazen in met ontsp. en uv coating.Allemaal lokkertjes.Was dikke 300 euro  kwijt.! Niet gedaan dus. Oogmeting was ook helemaal verkeerd. Moest prisma hebben , die ik dus helemaal niet nodig had bij een opticien met hbo diploma.Ga voortaan voor mijn ogen naar een hbo opticien, ik heb maar 2 ogen.Die mirna werkt zeker bij zo,n ramszaak.

birdies
door birdies - Sep 17, 2008 om 18:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@mirna: het gaat nu toch wel op spammen lijken! Kan geen topic bekijken (ook op andere sites) over de kosten van brillen/glazen of jij moet ff gauw melden dat het bij jullie goedkoper kan!

Reclame maken is niet de doelstelling van sites als deze.

birdies
door birdies - Sep 17, 2008 om 18:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@schoe459: die 113% verhoging telt alleen tot een verzamelinkomen van maximaal 31.589 euro! Dat vergeet je er even bij te vermelden!

birdies
door birdies - Sep 17, 2008 om 18:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En wat Hans Anders betreft: voor goede kwaliteit dubbelfocus moet je daar niet zijn. Je doet niet anders dan met je hoofd heen en weer gaan bij die flut dubbelfocus glazen.

Raak je mss aan gewend, maar laat mij dan maar 800-900 euro betalen, krijg ik tenminste geen kramp in mijn nek.

ka
door karstdevries - Sep 17, 2008 om 18:45
11 Antwoorden / 1 Vragen
mi
door mirna - Sep 17, 2008 om 19:15
20 Antwoorden / 20 Vragen

65 +,

700 euro voor glazen dan bent U bij de verkeerde optiekzaak binnen gestapt.

Ik ben wel zeer benieuwd welke sterkte en welke glazen U dan wel niet heeft.

Een kleine middenstander.

eltjored
door eltjored - Sep 17, 2008 om 19:16
35 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een bril koopt van €310,= en deze invult bij de specifieke ziektekosten op je belastingaangifte waar je tevens 23,= invult (standaard voor iedereen) voor je huisapotheek, kom je totaal op €333,= aan specifieke ziektekosten.(bij een inkomen beneden 31589 mag je het nog eens met 113% verhogen,zelfs)  Omdat je dan totaal meer dan 325 euro aan specifieke ziektekosten hebt mag je het bedrag verhogen met 825 euro wegens chronische ziekte (geld niet voor mensen ouder dan 65 of arbeidsongeschikt, want die hebben deze extra afrtek al) en je hebt dan een aftrek van totaal 1150 euro.

Bij een laag inkomen betaal je ongeveer 32 % belasting en krijg je dus ook 32 % terug van de ziektekosten = €356,= wat je netto terugkrijgt op een bril van 310 is dus 46 euro winst + gratis bril waar geen hans anders of andere goedkopere brillenboer tegenop kan.

bij 42 % belasting krijg je in dit voorbeeld 42 % terug van je 1150 euro is €483,= dus totaal 173 euro winst + gratis bril.

En dan heb ik de verhoging nog niet eens mee gerekend van 113 % omdat je minder dan 31589 euries per jaar verdiend.

Dus waarom zou je naar Hans Anders of andere goedkope keten gaan, je bent een dief van je eigen portomenee als je een bril beneden de 302 euro neemt.

als je

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 17, 2008 om 19:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ birdies:

Exact dezelfde ervaring met een varifocusbril van HA hadden wij ook!
Je wordt gek van het draaien met je hoofd. Na een half jaar allebeide met hetzelfde recept een bril gekocht bij een echte opticiën.
Nooit meer HA.
H.

@ redrose:

Je reactie zegt meer over jezelf dan over mij. Je platte scheldpartij is me te min om inhoudelijk op te reageren. Wie doet nou zoiets.....

H.

an
door anromach - Sep 17, 2008 om 20:52
36 Antwoorden / 1 Vragen

Deze week las ik in de krant dat het alleen dit jaar aantrekkelijk kan zijn om een bril van boven de 325 aan te schaffen (zie ook het antwoord van schoe495) want bij de belasting wordt je dan aangemerkt als chronisch ziek en mag je dus gebruik maken van de extra aftrekpost van 821, (mits je daar al niet voor in aanmerking kwam vanwege je leeftijd of arbeidsongeschiktheid)en samen met andere gemaakte ziektekosten (waaronder o.a ook je maandelijkse zorgpremie en eigen bijdrage voor tandarts/apotheek en alternatieve geneeswijzen en medicijnen) kan je dit een leuk voordeel opleveren. Dit hangt inderdaad af van de hoogte van je belastbaar inkomen.

Dat gekissebis over klanten die zich niets aan trekken van belastingteruggave en domme klanten en zo, daar zou ik me niet maar te veel van aantrekken want we je bent gewoon een dief van je eigen portomonnee als je hier geen gebruik van maakt als je zo'n dure bril nodig hebt en op een ander wijze niet in aanmerking kan komen voor de extra aftrekpost van 821. En dat de belastingdienst niet scheutig is met informatie ovre deze eenmalige regel snap ik wel! Zij zijn hier niet blij mee uiteraard.

Overigens kopen mijn echtgenoot en ik al jaren onze brillen bij Hans Anders naar volle tevredenheid en dan heb ik het niet alleen over monturen met glazen voor veraf of dichtbij maar vooral ook de andere en vaak duurdere glazen, dus ik zou zeggen steek zelf je licht eens op bij Hans Anders en oordeel zelf. De grap in is dat de monturen vaak uit dezelfde fabriek komen en dat de consument zich gewoon laat beduvelen want er worden de meest bizarre prijzen gevraagd die bij Hans Anders voor een betaalbaar bedrag ook gewoon te koop zijn. De service is daar ook prima is onze ervaring.

Succes met je besluit !

ru
door rudyvos - Sep 17, 2008 om 21:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mirna ,Waar koop ik een bril voor € 250,00 gr  Rudy

jos-euro
door jos-euro - Sep 17, 2008 om 21:20
244 Antwoorden / 91 Vragen

Dat verandert dus niets aan de bijtelling van €821.00 !!

birdies
door birdies - Sep 17, 2008 om 21:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

quote: waaronder o.a ook je maandelijkse zorgpremie.quote

Kleine correctie: dit jaar is alleen nog aftrekbaar de premie v.d. aanvullende verzekering.

an
door annelies53 - Sep 17, 2008 om 23:09
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het echt niet eens met je antwoordt Schoe, ik bedoelde ook over dit jaar nog dat dit de laatste keer wat je dan vergoed krijgt!!!!

Wij zijn van plan om ook voor mij nog een bril aan te schaffen maar niet bij die Hans Anders, vind de service en de hele winkel slecht dus. Je kunt beter naar een goede brille zaak gaan en wat meer geld betalen, plus je hebt dan ook betere service en je hoeft dan niets te betalen.

Ik erger me dan ook aan zijn reclame, de prijs is anders, hij verkoopt alleen maar rotzooi.Was daar de eerste keer ook bij Hans Anders in de winkel hoor, maar hij kon me niet bekoren, ik ging toen naar Pearle en ben daar veel beter geholpen.

En bij de belasting hebben we nog altijd alles volgens de regels gedaan, en alles teruggekregen wat ziektekosten betreft. Er bestaat echt geen drempel hoor, alleen het wordt volgend jaar dan voor 2010 niet meer zoveel bij de teruggaaf, dat is mijn mening.

mi
door mirna - Sep 17, 2008 om 23:12
20 Antwoorden / 20 Vragen

Varifocale bril?? bij ons als het nodig mocht zijn elk jaar voor 100 euro.

Bij ons hoef je niet 10 euro per maand te sparen.

En de glazen zijn  super ontspiegeld,

krasvast,

anti condens.

Ook hier gaat de zorgverzekering nog vanaf.

Rudy de zaak is in Apeldoorn.

birdies
door birdies - Sep 17, 2008 om 23:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@schoe459:
.......Dat verandert dus niets aan de bijtelling van €821.00!!.......

Schrijf ik dat dan ergens????? Volgens mij heb ik het alleen over die 113%!

birdies
door birdies - Sep 17, 2008 om 23:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Als de Belastingdienst die belachelijke chronisch zieken aftrek (als gevolg van aankoop bril!) jaren eerder had gecorrigeerd, hadden ze nu niet zo rigoreus in hoeven te grijpen in de aftrekposten buitengewone uitgaven!

mi
door mirna - Sep 18, 2008 om 10:51
20 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Rudy,

De brillenglazen zijn van shamir perfekte glazen.

Een van hun ontwerpen is vorig jaar uitgekozen tot de beste multifocaleglazen.

Deze multifocaleglazen zijn met de breedste overgangszone.

Deze zijn bij ons dan 250 euro kompleet incl montuur.

birdies
door birdies - Sep 18, 2008 om 10:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@mirna: hou eens op met die reclamemakerij van je. Je spamt ieder forum vol hierover.

jh
door jhoek - Sep 18, 2008 om 16:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

ja, moet je kijken wat voor montuur je dan krijgt.

Het is wel je uiterlijk, waar iedereen naar kijkt.

Het is altijd vraag naar de voorwaarden, nou dan weet je het wel.

mi
door mirna - Sep 18, 2008 om 16:47
20 Antwoorden / 20 Vragen

Redrose,

Ja, Ja, ze kunnen er waarschijndelijk niet tegen dat wij deze zeer lage prijzen hebben.

Anders reageer je niet zo.

Een ding is zeker.

Wat wij verkopen voor die prijs van die kwaliteit kunnen hun het nooit leveren aan de klanten.

Elders betaal je vootr deze bril rond de 800 euroBij ons 250 euro.

Laat ik dit vermelden de T,V. reklame van Transition nummer 5 automatisch kleurend in de duurste multifocaleglazen komt bij ons op 395 euro incl montuur.

KOSTENPLAATJE.

GEEN DURE REKLAME DAT IS het gewoon.

jos-euro
door jos-euro - Sep 18, 2008 om 16:55
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste Annelies,

Kun je me duidelijk maken waar je het niet mee eens bent?
Dan kaan ik je mogelijk overtuigen.

Gr. Jos

stingray46
door stingray46 - Sep 18, 2008 om 17:34
30 Antwoorden / 1 Vragen

nou mijn vrouw heeft al 3 jaar de brillen van hans anders en ze loopt en niet te zwaaien en niet scheef en alles ziet ze perfect als je maar naar de goede zaak gaat is alles ok dus lekker goedkoop ook komende jaren he
stingray

birdies
door birdies - Sep 18, 2008 om 18:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@mirna: genoeg reclame gemaakt, vind je niet! Dit topic gaat niet over de prijzen of kwaliteit van brillen maar over belastingteruggave!!

birdies
door birdies - Sep 18, 2008 om 18:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@stingray: stel voor dat je eens naar een speciaal zaak gaat en daar een bril aanschaft. Kan ze het verschil eens merken.

me
door meidam - Sep 18, 2008 om 18:34
150 Antwoorden / 120 Vragen

Riepie, lees toch belastingdienst buitengewone lasten onder info.Nu

e/0 ADgeldenrecht over brillen. Het moet toch zo langzamerhand wel duidelijk zijn.

Succes, Berchris

stingray46
door stingray46 - Sep 18, 2008 om 18:53
30 Antwoorden / 1 Vragen

ja vind ik ook dus sluiten deze topic en naar de www.belastingdienst.nl gaan
mvg stingray

jos-euro
door jos-euro - Sep 18, 2008 om 18:59
244 Antwoorden / 91 Vragen

Volledig mee eens, of er moet nog iets zinnigs te vragen of melden zijn.
Gr. Jos

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 18, 2008 om 19:15
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ stingray:

De enige die het topic kan sluiten is degene welke het topic geopend heeft. Wat verbééld je je wel, dat je voor riepie kunt beslissen of het voldoende beantwoordt is.

H.

jos-euro
door jos-euro - Sep 18, 2008 om 19:19
244 Antwoorden / 91 Vragen

Vandaar mij n toevoeging!!

jos-euro
door jos-euro - Sep 18, 2008 om 19:22
244 Antwoorden / 91 Vragen

Dus Riepie, Is alles duidelijk?
Geef het verlossende antwoord!!
Groetjes, Jos

an
door anjawolters - Sep 20, 2008 om 13:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

waar is bij ons!!!!, dat wordt niet vermeld

birdies
door birdies - Sep 20, 2008 om 14:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@anjawolters: reclame maken is in strijd met de regels van 'vraag en antwoord'; plus dat daar het topic helemaal niet over gaat!!

jantien
door jantien - Sep 22, 2008 om 14:46
20 Antwoorden / 16 Vragen

beste anromach,

  1. Ik kan wel zien dat je nog nooit een bril bij een gerenommeerde zaak hebt gekocht. Want dan zou je wel anders praten. Wij zijn begonnen met HA en mijn man kan niet kijken door die glazen en steeds maar weer terug gaan en weer nieuwe glazen en nog eens weer nieuwe glazen. Kost niets extra dus daar is de service bij HA wel goed. Maar het is niet gelukt om brilleglazen voor mijn man te krijgen waar hij wel goed door kan kijken en niet duizelig werd. Dus naar een "dure zaak" en het is in één keer goed. En een merkmontuur, het is gewoon klasse. En ik heb mijn bril nu twee jaar en nog geen krasje. Dat is bij die glazen van HA ook wel anders.

  2. En wat de belasting betreft heb ik bij verschillende mensen zo'n onzin gelezen. Ik moet eerlijkheidshalve vertellen dat ik vrijwilliger ben bij het bel. invullen van het FNV. Dus daar hoeft niemand mij tekst en uitleg over te geven. Doe er je voordeeel mee zou ik zeggen.

ka
door karstdevries - Jan 24, 2009 om 15:00
11 Antwoorden / 1 Vragen
me
door meidam - Jan 24, 2009 om 17:25
150 Antwoorden / 120 Vragen

Grapje van Karstdevries, 24-01-2009.

blanco pagina, heb je geen bril voor nodig.

Toch benieuwd of Riepie geslaagd is ?