aa
door aad piraat May 7, 2020 om 12:46
Geldzaken & recht

Belastingdienst en vertrouwen

Er is mij altijd geleerd dat onder de dagtekening van een brief wordt verstaan dat de datum van opmaak van het schrijven hier onder wordt vermeld. Nu heb ik vandaag 07 mei 2020 ter verekening van mijn teveel betaalde belastng mijn aanslag 2019 van de belastingdienst binnen gekregen. Hierin staat vermeld dat het te ontvangen bedrag binnen een week  na  de dagtekening aan mij wordt over gemaakt en dus kijk naar de dagtekening en zie hier tot mijn verbazing 12 mei 2020 staan. Weet iemand mij uit te leggen wat het nieuwe normaal in dagtekening is geworden, omdat in juridische conflicten deze datum een belangrijke wettelijke richtlijn is tav. tijdslijn overschrijdingen. Ik benadruk dat het mij niet gaat om een langere wachttijd tot verrekening maar puur om de juistheid van dagtekening omdat onbetrouwbaarheid hierin naar mijn mening onwettig is.

2445 14 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - May 7, 2020 om 12:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat doen ze expres en altijd (althans bij de belastingdienst) en heb je dus een paar dagen extra de tijd om te betalen als je moet betalen en als de post langzaam is en er langer als 1 a 2 dagen erover doet is de brief nog steeds op tijd.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2020 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk dan vorige jaren maar eens na. Is bij de belastingdienst heel gebruikelijk. Geeft u extra tijd om tijdig bezwaar te maken of te betalen.

Bij mij in berichtenbox 28-4, aanslag dagtekening 2-5, bijgeschreven op bankrekening 6-5.

rj
door rjw - May 7, 2020 om 13:06
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Prima maatregel en in het voordeel van de burger, je hebt de informatie immers altijd eerder dan dat je het nodig hebt. Juridisch maakt het niets uit. 12 mei is de relevante datum. Ik kan ook zo gauw geen situaties bedenken waarbij dit een probleem kan worden. Ze kunnen de brief ook op 12 mei versturen zodat jij de brief op 13 of 14 mei hebt. Of eerder versturen. Juridisch blijft die 12 mei staan, en dan begint de teller te lopen.

edrick3
door edrick3 - May 7, 2020 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De in de brief vermelde datum (hier dus 12 mei) is de rechtsgeldige datum.

aa
door aad piraat - May 7, 2020 om 14:15
50 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo allen,
Hartelijk bedankt voor jullie snelle inhoudelijke reacties en de hiervoor genomen tijd, het is mij nu duidelijk ik vond het gewoon raar en het was mij nooit eerder opgevallen. Vriendelijke groet Aad.

tenormin
door tenormin - May 7, 2020 om 15:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nu doet er zich bij mij een vreemd feit voor. Zojuist naar de brievenbus geweest, ligt een brief van ABP inzake Uniform Pensioen Overzicht. Kijk ik naar de datum: niet dat het verder van belang is want het is een mededeling: toch vreedm: Heerlen, 12 Maart 2020. We zijn bijna een maand verder.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2020 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is die brief ergens tussen wal en schip gevallen, boven water gekomen en alsnog bezorgd.

Hij zal dan in ieder geval al flink lang in uw berichtenbox staan.

tenormin
door tenormin May 7, 2020 om 18:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, doe niets met berichten in box. Alles komt per post, in dit geval de stoomtram.

tijger1
door tijger1 May 7, 2020 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de berichtenbox valt er niets tussen wal en schip.

rj
door rjw May 7, 2020 om 20:25
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Gevaarlijk om alles per post te doen. Volgens de klachten op deze site komt post nooit aan....

tijger1
door tijger1 May 7, 2020 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mis nooit wat. Al die spookverhalen. Maar afgezien daarvan is de Berichtenbox perfect.

Yo
door Youssef 30 - May 8, 2020 om 16:24
1 Antwoorden / Vragen

Wauw....zeer scherp
 Goede vraag

gerbera
door gerbera - May 8, 2020 om 16:30
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is al jaren zo, vandaag, 8 mei, de brief ontvangen, zowel per post alsmede in de berichtenbox, met dagtekening 12 mei. Geeft de belastingdienst wat meer speling om de "bulk" te verzenden

sw
door swat1500 - May 9, 2020 om 00:26
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Door de dagtekening een paar dagen later te zetten behoudt u ook de volle termijn om eventueel bezwaar aan te tekenen. Dat moet namelijk altijd binnen een bepaalde termijn, meestal 6 weken, na de dagtekening.

aurora1
door aurora1 - May 9, 2020 om 16:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zeiden ze aan de belastingtelefoon toen u dit vroeg?