stefine12
door stefine12 Dec 23, 2008 om 09:27
Geldzaken & recht

Ben ik verplicht te betalen?

Afgelopen zaterdag viel er tot mijn verbazing een brief van een incassobureau op mijn mat. Na behoorlijk wat zoekwerk, bleek het een rekening te zijn van BE2 die ik blijkbaar nooit voldaan zou hebben. BE2 is een internetsite waar je kan daten.

Nu wil ik even kort uitleggen wat er is gebeurd:

in september afgelopen jaar heb ik inderdaad eens rondgeneusd op de pagina van BE2. Ik heb blijkbaar het e.e.a. aangeklikt, waardoor ik direct “betalend lid” bleek te zijn. Dat wilde ik niet, dus heb ik direct ook weer alles verwijderd, en heb ik tot slot nog een mail gestuurd aan BE2, waarin ik meldde dat ik geen lid wilde zijn, en dus ook niet ging betalen.

Aangezien ik verder nooit meer iets heb gehoord, (geen rekening, geen herinnering, geen andere mail van BE2) ben ik er vanuit gegaan dat alles dus geregeld was.

Tot mijn verbazing is dat dus blijkbaar niet het geval.

Mijn vraag is: kan dit zomaar? Kan een bedrijf mij sommeren te betalen voor iets wat ik misschien 5 minuten bekeken heb, waar ik achter kwam dat het betaald moest worden, en dat ik toen direct heb gecancelled? Ik schijn nu vast te zitten aan een abonnement van een half jaar!

1131 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag stefine12,

Je schrijft:

Afgelopen zaterdag viel er tot mijn verbazing een brief van een incassobureau op mijn mat. Na behoorlijk wat zoekwerk, bleek het een rekening te zijn van BE2 die ik blijkbaar nooit voldaan zou hebben. BE2 is een internetsite waar je kan daten.

Nu wil ik even kort uitleggen wat er is gebeurd:

in september afgelopen jaar heb ik inderdaad eens rondgeneusd op de pagina van BE2. Ik heb blijkbaar het e.e.a. aangeklikt, waardoor ik direct “betalend lid” bleek te zijn. Dat wilde ik niet, dus heb ik direct ook weer alles verwijderd, en heb ik tot slot nog een mail gestuurd aan BE2, waarin ik meldde dat ik geen lid wilde zijn, en dus ook niet ging betalen.

Aangezien ik verder nooit meer iets heb gehoord, (geen rekening, geen herinnering, geen andere mail van BE2) ben ik er vanuit gegaan dat alles dus geregeld was.

Tot mijn verbazing is dat dus blijkbaar niet het geval.

Mijn vraag is: kan dit zomaar? Kan een bedrijf mij sommeren te betalen voor iets wat ik misschien 5 minuten bekeken heb, waar ik achter kwam dat het betaald moest worden, en dat ik toen direct heb gecancelled? Ik schijn nu vast te zitten aan een abonnement van een half jaar!

Antwoord: je dat kan zomaar!!!

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Hier geldt een bedenktijd van 7 werkdagen --

Dat gaat niet in elk geval op; Bedenktijd VERVALT op het moment dat je Gebruik maakt van een/de dienst.

En dan zit je er dus inderdaad aan vast en zul je moeten betalen en het volgens de geldende voorwaarden moeten opzeggen.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dus geen gebruik gemaakt van die diensten, maar bewijs dat maar eens!

Ik kan alleen zeggen: ik ben maximaal 5 minuten in die site geweest, waarna ik direct heb gecancelled. Dat biedt verdraaid weinig tijd om gebruik te maken van de diensten!

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de AV staat oa. het volgende:

De klant heeft het recht de contractverhouding
conform lid III punt (3) met be2 binnen 2 weken na aanvang van het contract
(dag van registratie) op dezelfde wijze op te zeggen indien hij nog geen
gebruik van de dienst tegen betaling heeft gemaakt. Het recht van opzegging
vervalt bij aanvang van het gebruik van de dienst.

De cruciale vraag is, hebt u gebruik gemaakt van een betaalde dienst? Zo ja, zie dan het antwoord van Stacy. Zo nee, dan hebt u voldaan om binnen twee weken uw registratie ongedaan te maken.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

5 minuten is niet veel, maar je hebt technisch gezien wel gebruik gemaakt van hun diensten. Echter, als er een overeenkomst gesloten is, dan moet je wel een bevestiging daarvan hebben ontvangen. Heb je dat?

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik heb geen overeenkomst ontvangen van BE2.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zeker weet dat u de knop "Betalingsbevestiging" niet hebt gebruikt, kunt u zich beroepen op de AV. De bewijslast ligt dan bij de tegenpartij, dat u WEL gebruik hebt gemaakt van de "betaalde dienst". Lastig, maar betalen voor iets waar u geen gebruik van hebt gemaakt, is ook zo wat. Ter voorkoming dat de claim gewoon door blijft lopen, stuur deze club een fax en een email met u uiteenzetting en vergeet niet te melden dat u ook in de toekomst geen gebruik zal maken van de betaalde dienst.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan mclean,

[edit - offtopic - verwijderd door redactie]

Read3.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ read

[edit- off topic - verwijderd door redactie]

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - verwijderd door redactie]

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - verwijderd door de redactie]

ve
door verwijderd - Dec 23, 2008 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - verwijderd door de redactie]

ve
door verwijderd - Dec 24, 2008 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jongens, jongens, gaven jullie zulke verschrikkelijke reacties dat de redactie deze "en masse" moest verwijderen? Foei toch!

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Dec 24, 2008 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ HardWareEroorMan;

Ja en dan te bedenken dat de Kerst voor de deur staat....;)

Nu even serieus op dit topic: Als je een gewoon adres kunt achterhalen en je weet zeker dat je niet op die knop gedrukt hebt, stuur dan een schriftelijke reactie, dus geen mail of fax. Deze kunnen n.l. zò worden gewist of weggegooid. De brief met uitleg van jouw kant wel AANGETEKEND verzenden en dan maar hopen dat ze je brief in ontvangst willen nemen........anders komt hij wel terug bij het postkantoor. Mensen: verder geen geruzie op de site maar Vrede op Aaarde; helaas geldt dit voor vele gebieden nog niet........

ve
door verwijderd - Dec 24, 2008 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier geldt een bedenktijd van 7 werkdagen. U hebt hier ruimschoots aan voldaan door direct alles te laten vervallen. Dit hebt u zelfs bevestigd met een e-mail.

@read
[edit- off topic - verwijderd door de redactie]