yi
door yinpaul Feb 1, 2014 om 16:58
Geldzaken & recht

Berekening koersplan de weg kwijt

Hoe kan ik de berekening van de vergoeding van de "Koersplan de weg kwijt" door Aegon controleren?
Ik heb koersplan met ingang van 31 dec 1991 tot 31 december 2003.

3074 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2014 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee. U hebt zich niet aangesloten bij een stichting om dat te verhalen?

Zal sowieso een mager bedrag zijn.

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2014 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo yinpaul,

Aan zo'n reactie als hierboven heb je natuurlijk totaal niets.

Controleren is moeilijk. Ingewikkelde zaak.

Kijk eens hier voor een indicatie.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2014 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de uitkering zal de berekening staan vermeld. Als de Ts aangesloten is of was bij een stichting tot verhaal, kunnen die dat zo doen.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2014 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die link va Edrick is alleen van toepassing als u dus aangesloten was bij Stichting Koersplan de weg kwijt. Niet voor andere gevallen.

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2014 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Als je niet weet waar je het over hebt kun je m.i. beter niet reageren.

.....Geen idee. .....
Waarom reageer je dan?

.....Zal sowieso een mager bedrag zijn.....
Waar baseer je dat op?

.....Op de uitkering zal de berekening staan vermeld.....
Waar baseer je dat op? Een dikke duim?
Is dus NIET het geval!

..... Als de Ts aangesloten is of was bij een stichting tot verhaal, kunnen die dat zo doen......
Dat had je gedacht!
"Ook kunt u mij niet vragen wat de compensatie individueel voor u oplevert. Alle vragen dient u te stellen op het forum, die indien relevant , wij zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. U heeft geen inlognaam of wachtwoord nodig om op het forum te komen. Alvorens u een vraag stelt, overtuig u ervan of deze vraag reeds gesteld is om leesbaarheid van het forum te behouden."

En nee, je hoeft hier niet op te reageren, want dat doe ik verder ook niet meer!
Probeer een volgende keer dus wat inhoudelijker op een vraag te reageren.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2014 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u nu even reageert op de Ts en het daarbij laat?

Er is al heel veel over die compensatie geschreven. Dat die dus nauwelijks iets voorstelt.

Ook is er hier op het forum meerdere keren een vraag over gesteld, waarbij de vragenstellers aangaven dat de compensatie een fooi was.

Afgezien daarvan, maak ik zelf uit of ik reageer en als u dat niet bevalt, meldt u dat maar aan de redactie.

yi
door yinpaul - Feb 2, 2014 om 11:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn dank voor de reacties.
Ik dacht dat je geen compensaties van Aegon krijgt als je niet bij de stichting aangesloten bent.
Ik heb al bericht van Aegon gekregen voor de compensaties maar zonder de berekening!
Volgens het voorbeeld van de stichting: http://www.koersplandewegkwijt.nl/kassa/kassa1.pdf
Bij een inleg van € 100,- wordt er € 10,22 meer belegd.
Dat betekent € 10,22 x 12 (12 maanden) x 12 (12 jaar) = € 1471,68
maar ik zou dan alleen € 589,76 krijgen. (Bedragen zonder compensaties van rente enz.)
Bij een inleg van € 500,- per maand krijg je in verhouding nog minder.

Is het voorbeeld van overlijdensrisicopremie van de stichting afhankelijk van de leeftijd van de deelnemer?
Ik ben blij voor de compensaties maar....
Ik ben veel dank verschuldigd aan de personen achter de stichting Koersplan de weg kwijt.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2014 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus niet bij die stichting aangesloten was, is het gunstige resultaat wat zij behaald hebben helaas niet voor u van toepassing zonder dat u zelf gaat procederen.

Uiteraard is de premie voor de overlijdensrisico verzekering afhankelijk van de leeftijd van de deelnemer.

Aegon wilde aan de rechter, in dat proces, niet opgeven wat een premie kostte, daarom heeft de rechter een laag bedrag genomen.

Bij niet-deelnemers nemen zij een gewoon bedrag aan risicopremie.

U kunt natuurlijk aan Aegon de berekening vragen waarop de compensatie berust.

ni
door nico w. - Mar 27, 2014 om 11:12
142 Antwoorden / 4 Vragen

@Tijger1

Schadevergoeding wordt door AEGON in dit stadium sowieso alleen gedaan aan de circa 30.000 aangeslotenen bij de Stichting Koersplan de Weg Kwijt. Daaruit blijkt al dat YINPAUL bij deze stichting is aangesloten. De Stichting Koersplan de Weg Kwijt heeft aangegeven op haar website dat ze steekproefsgewijs controleert of AEGON de misleidingsschade juist berekent.
De schadevergoeding zal voor de meeste Koersplan deelnemers ergens tussen de 1000 en 2000 euro uitkomen. Twijfel je of jouw compensatie goed is berekend, laat deze dan narekenen door de Stichting Koersplan de Weg Kwijt. Persoonlijk denk ik dat AEGON deze schade wel juist berekent, omdat AEGON zich geen nieuwe rel kan permitteren over deze eerste (beperkte) schade-afwikkeling aan slechts 30.000 personen. De naam ''AEGON'' ligt toch al in de goot vanwege de vele schandalen van het afgelopen decennium ( Legio Lease, Sprintplan, Vliegwiel. Koersplan etc. etc.)

Jegens de circa 600.000 andere Koersplan deelnemers die niet bij de Stichting waren aangesloten (en die kennelijk eerder zaten te slapen !) houdt AEGON kennelijk de hakken nog steeds stevig in de grond, ook al is deze groep gedupeerden op exact dezelfde wijze misleid. Reken er dus maar op dat er nieuwe rechtszaken gaan volgen tegen AEGON voor laatstbedoelde groep (veel grotere ) groep Koersplan-gedupeerden.

AEGON ach......., wie wel er nog in zee met deze witteboorden criminele organisatie, zoals ook blijkt uit het boek van Kees Kooman ''Aegon, eerlijk over later''

yi
door yinpaul - Mar 27, 2014 om 17:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn dank voor uw reactie, heer Nico W.
Ik twijfel voor de berekening van Aegon omdat:
Volgens voorbeeld 1 van Koersplan de weg kwijt is de overlijdensrisicopremie 12% van de inleg.
Aegon heeft voor mij € 17,39 ingehouden voor overlijdensrisicopremie van een inleg van € 226,89 ( = 7,6645% ).
Ik weet niet hoe je dit door de stichting koersplan de weg kwijt kan laten narekenen.
groetjes,
Paul

ge
door gerboe - Mar 28, 2014 om 07:33
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yinpaul schreef op donderdag 27 mrt 2014, 17:50]Ik weet niet hoe je dit door de stichting koersplan de weg kwijt kan laten narekenen.
groetjes,
Paul

Plaats een bericht op het forum van Koersplandewegkwijt. Ongetwijfeld zult u dan antwoord krijgen van de onvolprezen Consiglieri