ki
door kievith_1 Jul 9, 2005 om 06:30
Geldzaken & recht

Berekening salaris

Hallo daar,

Ik denk erover om korter te gaan werken, ik werk al 90 % en wil

naar 80%. Wat is een goede site om dit verschil te berekenen ?

Alvast bedankt voor de moeite

Gizmo

401 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2005 om 07:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het verschil niet gewoon nog eens 10% van je full-time salaris (waar bij je 90% dienstverband dus al 10% vanaf is gegaan)?

Eventuele extra gevolgen bereken je waarschijnlijk niet op een website, maar zitten in de voor jouw werkgever specifieke voorwaarden (bv. een onkostenvergoeding die evenredig wordt gekort of juist niet, secundaire voorwaarden die al of niet evenredig worden gekort). Ook moet je denken aan een mogelijke verandering van belastingschijf en voor even nog de ziekenfondsgrens. Tot slot ga je in al die extra vrije uren natuurlijk veel meer geld uitgeven...

ve
door verwijderd - Jul 11, 2005 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goeden morgen Kievith, Log in bij Google met   KORTERWERKEN u krijgt dan  diverse sites met algemene info.succes fred

ve
door verwijderd - Jul 11, 2005 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kievith,

Indien je een beetje handig bent met Excel, voer dan al je gegevens van uw loonstrookje in, inclusief bijbehorende formules (belasting en premies). Houd inderdaad rekening met bv je secundaire voorwaarden, zoals al is aangegeven.

Door daarna je aantal uren in te vullen en te wijzigen, kun je in 1 oogopslag zien wat voor gevolgen minder werken heeft op je netto salaris.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 24, 2005 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent aan genomen om je werk 100% te doen.JIJ doet het 90% en geeft het toe.Dat is vaak de tijd dat JIJ te laat komt en te vroeg weg gaat.Van 90% naar 80% het verschil.De 10% minder als verschil is de tijd die JIJ nu gebruikt in de baas zijn tijd om te downloden en te copyeren.Maar waar JIJ nu 100% voor betaald woord.

Dus wat is de vraag;Wil JIJ 20% minder loon.Voor de tijd dat JIJ te laat te vroeg copyeerd downlood.Legaal maken .

ve
door verwijderd - Jul 24, 2005 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ seat - Ik heb geen idee waar dit laatste antwoord op slaat. De vraagsteller werkt nu (bijvoorbeeld) in plaats van 40 uur per week hiervan 90%, dus 36 uur. Hij/zij wil nu weten wat hij/zij bij 80%, dus 32 uur per week gaat verdienen. Dat heeft niets te maken met te laat komen of 10% of 20% van de tijd op een of andere manier te lantefanteren. Als je daar het antwoord op weet is de vraagsteller zeer gebaat. Maar opmerkingen zoals in jouw antwoord raken kant noch wal. E.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2005 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Erg moeilijk om uit te rekenen.

Ik werk 100 procent en ik weet uit ervaring dat als ik minder zou werken b.v. 32 uur ik bijna hetzelfde salaris krijg.

Ik heb collega's die 15 a 20 uur per week werken en dan 600 euro verdienen. Terwijl ik meestal niet verder kom dan 1150. Dus naar verhouding verdienen zij meer, terwijl ik toch een hogere functie heb en aan de top van mijn salarisschaal zit. Mijn uurloon ligt wel hoger.

Dit scheelt echt heel weinig, volgens mij omdat je ook dan qua belasting enz. in een lagere schaal valt.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2005 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat u het beste naar uw eigen peroneels- of salarisadministratie kunt gaan.

Als het goed is hebben die een programma op de computer waarbij gelijk rekening gehouden wordt met uw persoonlijke omstandigheden