ha
door harrybacardi Sep 26, 2006 om 17:10
Geldzaken & recht

Beslag op Bankrekening Bos Gerechtsdeurwaarders.

Hallo Allemaal,

Hier gaan we weer,

Er is beslag gelegd op mijn bankrekening 1 dag, wegens gebrek aan baten .. meteen de zelfde dag weer opgeheven.

Nu heb ik hier dus een paar vragen over:

1. hoe vaak mag men dit doen ? ik heb hier en daar gelezen dat er 4 weken beslag mag worden gelegd ..maar dit is binnen 1 dag weer opgeheven.Hier kwamen natuurlijk weer kosten uit voort 70 euro van de bank... omdat er beslag was gelegd... en natuurlijk kosten van Bos gerechtsdeurwaarders.het lijkt er gewoon op dat ze de boel aan het treiteren zijn ,zodat  ik tot betaling over ga.

2 Is er een mogeijkheid om dit weer voor de rechter te krijgen?Aangezien Bos gerechtsdeurwaarders ook al een datum had geprikt 1Mei j.l. om beslag op de goederen te leggen .Maar deze heren kwamen niet opdagen.Hier had ik dus een vrije dag voor opgenomen!!Welke ik nu dus declareer bij hun.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Harry

1085 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er kan alleen beslag gelegd worden na een gerechtelijke uitspraak.
En om proberen te krijgen wat je toekomt is geen treiteren.
Oplossing is om gewoon te betalen, want dit win je nooit, en gaat alleen maar meer geld kosten.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Harry met de heerlijke rum (smaak)

Ik mag aannemen dat er een gerechtelijke uitspraak was, anders kan er geen beslag worden gelegd. De kjosten voor de bank begrijp ik niet tenzij de bank partij is bij de vordering. Als de bank geen partij is zie ik niet in welke kosten ze dan zouden mogen/kunnen berekenen. Het lijkt me toch niet accepatbel als ze tijd gaan rekening voor dat soort zaken. Ik zou dan maar snel naar een andere bank gaan.

Als de vordering uiteindelijk terecht is, dan is er maar één uitweg en dat is betalen. Is die niet terecht, laten voorkomen en absoluut naar de zitting gaan. Als er sprake is van een loppende procedure kunt u in verweer, zie daarvoor www.de rechtspraak.nl

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Allemaal,

Tuurlijk is er een gerechtelijke uitspraak: Gaat nog steeds over Unigarant.Welke mij in het gelijk stelde maar ondertussen al de deurwaarder had ingeschakeld.Deze wil dus zijn gemaakte kosten op mij verhalen.

Ik geloof dat het in de voorwaarden van de bank staat ,maar vraag mij niet waar ..geloof dat elke bank  dit heeft.maar goed,gaat mij om het feit dat ze dit dus elke dag eventueel kunnen doen waardoor je dus elke x voor deze kosten zou moeten opdraaien.

Het is dus voor de kantonrechter geweest en eenmaal uitspraak gedaan kun je hier niet meer op terugkomen.dan zou ik dus een nieuwe procedure moeten starten.wegens nieuw bewijs zeg maar.(vrijwaring weer terecht).

unigarant heeft ten onrechte de deurwaarder ingeschakeld. dan lijkt het mij toch logisch dat deze dan zijn kosten moet betalen niet waar Binka?

ik hoor het graag van jullie ..

Grtz harry

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet ergens uit opmaken, dat dat de vordering on terech is.
U heeft nl. het vrijwaringsbewijs pas getoond na de rechtszaak, en uit coulance heeft Unive de vordering stop gezet,
Helaas zijn de extra kosten die gemaakt zijn voor u, daar is niets aan te doen.
U bent zelf tekort geschoten omdat u toen er om werd gevraagd geen vrijwaringsbewijs kon tonen.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Harry,

even kort door de bocht: er ligt een gerechtelijke uitspraak, waaruit blijkt dat Unigarant in het ongelijk is gesteld (??).

En Unigarant heeft ten onrechte een deurwaarder ingeschakeld (??).

Dan zal Unigarant voor alle kosten op moeten draaien. Dat lijkt mij toch wel duidelijk. Volgens mij wordt hier een 'vies' spelletje gespeeld door Unigarant.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hutch, je moet even zijn eerdere postinngs lezen, dan weet je waar het over gaat, het is nl. anders om.

De verzekeringsmaatschappij is nl. degene die in het gelijk is gesteld door de rechtbank.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

wie wil nu de kosten verhalen, de deurwaarder, de bank, Unigarant en dat terwijl er niets te halen valt. De rekening is voor diegene die ten onrechte beslag legde. Duidelijk lijkt mij dus helaas maar weer een aangetekend schrijven naar degene die de kosten van u wil, wijzen op de feiten en aansprakelijk stellen voor alle kosten die u nu gedwongen bent te maken. Volgens mij zijn gerechtsdeurwaarders ook onderworpen aan tuchtrecht. Daar weet Hutch mogelijk meer over.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik lees toch ook dat hb door Unigarant in het gelijk werd gesteld??

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen lees eerst de eerdere postings over dit onderwerp door en oordeel dan.
Ik wil niet zeggen dat de vordering echt terecht is, maar is voornamelijk ontstaan door eigen toedoen.
Er is een uitspraak gedaan door de rechter ten nadelen van hb.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2006 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Mijn excuses voor wat onduidelijkheid.

Als je de eerdere posts bekijkt hoop ik dat je het begrijpt,neemt niet weg dat ik nog geen antwoord op mijn vragen heb,

ff een voorbeeld:Als er iemand veroordeeldis en er komt nieuw bewijsmateriaal waardoor blijkt dat deze ten onrechte veroordeeld is ..dan wordt de zaak toch ook heropend?

Voor Hutch:

Unigarant werd  in het gelijk gesteld door de rechter doordat ik geen bewijs kon overleggen (vrijwaring) Later ,na de uitspraak van de rechter heb ik deze vrijwaring weer gevonden en WEER opgestuurd naar Unigarant waarna deze mij in het gelijk stelde...Kwijtschelding van de premie waar zij niet eens recht op hadden. Maar nu probeert de deurwaarder zijn onkosten op mij te verhalen.

Door omstandigheden heb ik daar indertijd niet adequaat op gereageerd.dat was mijn  fout inderdaad.

Maar anderzijds ben ik nog altijd van mening dat Unigarant de deurwaarder onterecht heeft ingeschakeld en deze voor die kosten moet opdraaien en niet ik.

Misschien dat deze deurwaarder ook zo iets heeft als no cure no pay en dit zefstandig op mij probeert  te verhalen?

Nu mijn vraag nog:

Bos gerechtsdeurwaarders zou dus 1 Mei j.l. beslag komen leggen op de inboedel. Deze dag had ik dus vrijgenomen maar de heren kwamen niet opdagen. Mogen ze dit dan alsnog  weer komen doen?

En Binka: Ik vraag niet of het wel of niet terecht is wat ze doen  en of het wel of niet mijn schuld is ..zie de vragen.

Alvast bedankt allemaaal

Grtz Harry

ve
door verwijderd - Sep 27, 2006 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, nu is het mij wat duidelijker. Ik was in de veronderstelling dat het hier om een op zich staande vraag ging.

Dat die deurwaarder maar te pas en te onpas bij u aan de deur komt, of beter gezegd niet komt, terwijl er wel een afspraak lag en u bent hierover niet ingelicht, geeft in ieder geval een bepaalde arrogantie aan van desbetreffende persoon. Of u die dag vergoed kunt krijgen, betwijfel ik ten zeerste.

Wat ik wel kan zeggen is, dat het geen zin heeft om er weer een zaak van te maken (bij de rechtbank), daar Unigarant u weer in het gelijk heeft gesteld. Dus dan wordt het een zaak, alleen om de kosten van de deurwaarder...... In deze moet u dan ook denken aan het kosten-baten plaatje.

Het is wel zo, indien u veroordeeld bent, bijv. in een strafproces, en u komt later met keihard bewijs aan dat het OM (Openbaar Ministerie) gefaald heeft en u ten onrechte heeft veroordeeld, u bij de Hoge Raad om herziening kunt vragen.

V.w.b. de kosten van de deurwaarder: ik neem aan dat de kosten van de deurwaarder meegenomen zijn in het vonnis en dat u ook veroordeeld bent om die kosten te betalen. Deze kosten zijn dan, ondanks dat u achteraf door Unigarant in het gelijk bent gesteld, wel opeisbaar. Hier ligt namelijk een vonnis aan ten grondslag. M.a.w. deze kosten zult u wel moeten betalen...... zo niet krijgt u de deurwaarder weer, rechtens, 'op de koffie'....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 27, 2006 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallon Harry,

Helaas ligt de oorzaak dus een beetje bij u. Maar, ga na bij www.rechtspraak.nl wat de mogelikkheden zijn of misschien nog beter, loop binnen bij een kantongerecht (of rechtbank) in de buurt en vraag de griffier te spreken om advies in deze. Niet geschoten is altijd mis kan ook de methode zijn om de rechter die de uitspraak deed een aardige brief te zenden , daarin het probleem te schetsen en te vragen om herziening. Niet gevraagd, niet gekregen. Succes.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2006 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alleen een antwoord op vraag 1 :

Met probeert uw bankrekening te "scannen" Aangezien men niet weet of het saldo positief of negatief is legt men op goed getimde momenten (meestal aan het einde van de maand) beslag. Staat er geld op, bent u het kwijt, is de rekening leeg, dan wordt het beslag opgeheven om inkomend betalingsverkeer niet te blokkeren.

Kennelijk heeft men een sterk vermoeden dat u wel inkomsten heeft.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2006 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's!!

Mijn rechtsbijstand ziet er wel een zaak in  deze heren toch aan te klagen wegens gederfde inkomsten op 1 Mei ..:-)

Voor de rest zal ik denk ik eerst maar betalen .. en dan kijken of ik mijn geld weer kan terughalen.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Wat betreft het verhaal met de gemeente LWD is mijn vriendin in het gelijk gesteld en is de boete  teruggestort op haar rekening.

Het verhaal Essent laat nog even op zich wachten ..is inmiddels al 10 weken geleden sinds ik voor de commissie mijn verhaal mocht doen.(uitspraak 6 - 8 weken???)

In ieder geval een ieder bedankt!

Met vriendelijke groet,

Harry