ci
door ciseleren Jul 1, 2011 om 17:55
Geldzaken & recht

Betalen hotelrekeing

Wij hebben een actie via e-mail besproken in een hotel.
We zijn prima tevreden: geen opmerkingen.
Maar de aktie was al enkele maanden geleden afgesproken en toen we het hotel wilde verlaten en het restbedrag aan de receptie wilden betalen hoefden we alleen voor de hondjes te betalen.
We hebben 2 x gevraagd of we het diner niet moesten betalen. De receptioniste keek in de pc en zei: nee, dat was inclusief de actie.
Wij wisten het niet meer precies en vonden het prima.

Nu we thuis zijn ontvangen we een rekening voor een diner van het hotel. Op onze opmerking dat wij 2 x wilden betalen maar dat het inclusief was reageerd het hotel dat het een vergissing was van de receptioniste.

Wij hebben op weg naar huis alle stukken vernietigd en de afschriften van de betaling zal niet veel helpen.

Wat is nu eigenlijk het beste om te doen???

Moeten we betalen of nogmaals betalen???


640 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vladja
door vladja - Jul 1, 2011 om 18:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Merkwaardig verhaal. Je vraagt twee keer of je het diner niet hoefde te betalen. Dus "ergens" wist je wel dat het diner er niet bij inbegrepen was. En dan ga onderweg naar huis alle stukken zitten vernietigen.

Gewoon het diner betalen..

Vladja

ci
door ciseleren - Jul 1, 2011 om 18:13
8 Antwoorden / 4 Vragen
0

Tja...........ik twijfelde..........kan dat nooit in je leven??????
Ik wist het echt niet meer.............Maar uiteindelijk hoefde ik niet te betalen.

=vladja schreef op vrijdag 1 jul 2011, 18:10: Merkwaardig verhaal. Je vraagt twee keer of je het diner niet hoefde te betalen. Dus "ergens" wist je wel dat het diner er niet bij inbegrepen was. En dan ga onderweg naar huis alle stukken zitten vernietigen.

Gewoon het diner betalen..

Vladja

ro
door ron530 - Jul 1, 2011 om 18:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

"Wij hebben op weg naar huis alle stukken vernietigd en de afschriften van de betaling zal niet veel helpen." Je wist zelf al een beetje dat het niet klopte toch? voor de diners moet je gewoon betalen. De hondjes hebben waarschijnlijk gratis gegeten.

PS, ongelooflijk verhaal.

ci
door ciseleren - Jul 1, 2011 om 23:40
8 Antwoorden / 4 Vragen
0

Wel, mijn vraag wordt wellicht niet begrepen.
Als ik bij een hotel weg ga, dan gooi ik de rekening weg.
Ik heb geen reden om hem te bewaren en als we bij de receptie overeengekomen zijn dat we dat betalen, dan is voor mij de zaak afgesloten.

Als ik vraag: heb ik alles betaald en er is alles betaald dan is voor mij alles betaald.

Als er dan nog een rekening komt, kan ik wellicht eerst even opgebeld worden met een uitleg dat er iets is misgegaan.

Gewoon een rekening 2 weken later had ook enige toelichting kunnen hebben.

Mijn vraag is dus: juridisch gezien: wat is mijn plicht in deze.



ha
door hanneke - Jul 4, 2011 om 20:17
321 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zelfs al zou u "de stukken niet vernietigd hebben", dan nog zouden die u waarschijnlijk niet geholpen hebben. Immers, daarop staat alleen maar dat u iets betaald heeft. Er staat - neem ik maar even aan - niet zwart op wit op dat u het diner niet hoefde te betalen. Als dat er echter wel op stond, is het wel bijzonder onhandig van u dat u de bon heeft weggegooid.
Wellicht kunt u de oorspronkelijke informatie van de actie nog ergens vinden? Misschien staat daar bij of het diner er wel of niet bij was inbegrepen. Als daar inderdaad op staat dat het diner inbegrepen is, heeft u nog een kans.
In alle andere gevallen vrees ik dat u pech heeft en zult moeten betalen.
Overigens vind ik wel dat het hotel het inderdaad iets eleganter had kunnen aanpakken, aangezien ze kennelijk wel toegeven dat hun receptioniste het verkeerd heeft verteld aan u. Dan zou bijvoorbeeld een 50-50 verdeling een nettere oplossing zijn geweest.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer