ci
door ciseleren Jul 1, 2011 om 17:55
Geldzaken & recht

Betalen hotelrekeing

Wij hebben een actie via e-mail besproken in een hotel.
We zijn prima tevreden: geen opmerkingen.
Maar de aktie was al enkele maanden geleden afgesproken en toen we het hotel wilde verlaten en het restbedrag aan de receptie wilden betalen hoefden we alleen voor de hondjes te betalen.
We hebben 2 x gevraagd of we het diner niet moesten betalen. De receptioniste keek in de pc en zei: nee, dat was inclusief de actie.
Wij wisten het niet meer precies en vonden het prima.

Nu we thuis zijn ontvangen we een rekening voor een diner van het hotel. Op onze opmerking dat wij 2 x wilden betalen maar dat het inclusief was reageerd het hotel dat het een vergissing was van de receptioniste.

Wij hebben op weg naar huis alle stukken vernietigd en de afschriften van de betaling zal niet veel helpen.

Wat is nu eigenlijk het beste om te doen???

Moeten we betalen of nogmaals betalen???

640 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Jul 1, 2011 om 18:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Merkwaardig verhaal. Je vraagt twee keer of je het diner niet hoefde te betalen. Dus "ergens" wist je wel dat het diner er niet bij inbegrepen was. En dan ga onderweg naar huis alle stukken zitten vernietigen.

Gewoon het diner betalen..

Vladja

ci
door ciseleren - Jul 1, 2011 om 18:13
8 Antwoorden / 4 Vragen

Tja...........ik twijfelde..........kan dat nooit in je leven??????
Ik wist het echt niet meer.............Maar uiteindelijk hoefde ik niet te betalen.

=vladja schreef op vrijdag 1 jul 2011, 18:10: Merkwaardig verhaal. Je vraagt twee keer of je het diner niet hoefde te betalen. Dus "ergens" wist je wel dat het diner er niet bij inbegrepen was. En dan ga onderweg naar huis alle stukken zitten vernietigen.

Gewoon het diner betalen..

Vladja

ro
door ron530 - Jul 1, 2011 om 18:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Wij hebben op weg naar huis alle stukken vernietigd en de afschriften van de betaling zal niet veel helpen." Je wist zelf al een beetje dat het niet klopte toch? voor de diners moet je gewoon betalen. De hondjes hebben waarschijnlijk gratis gegeten.

PS, ongelooflijk verhaal.

ci
door ciseleren - Jul 1, 2011 om 23:40
8 Antwoorden / 4 Vragen

Wel, mijn vraag wordt wellicht niet begrepen.
Als ik bij een hotel weg ga, dan gooi ik de rekening weg.
Ik heb geen reden om hem te bewaren en als we bij de receptie overeengekomen zijn dat we dat betalen, dan is voor mij de zaak afgesloten.

Als ik vraag: heb ik alles betaald en er is alles betaald dan is voor mij alles betaald.

Als er dan nog een rekening komt, kan ik wellicht eerst even opgebeld worden met een uitleg dat er iets is misgegaan.

Gewoon een rekening 2 weken later had ook enige toelichting kunnen hebben.

Mijn vraag is dus: juridisch gezien: wat is mijn plicht in deze.

ha
door hanneke - Jul 4, 2011 om 20:17
321 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs al zou u "de stukken niet vernietigd hebben", dan nog zouden die u waarschijnlijk niet geholpen hebben. Immers, daarop staat alleen maar dat u iets betaald heeft. Er staat - neem ik maar even aan - niet zwart op wit op dat u het diner niet hoefde te betalen. Als dat er echter wel op stond, is het wel bijzonder onhandig van u dat u de bon heeft weggegooid.
Wellicht kunt u de oorspronkelijke informatie van de actie nog ergens vinden? Misschien staat daar bij of het diner er wel of niet bij was inbegrepen. Als daar inderdaad op staat dat het diner inbegrepen is, heeft u nog een kans.
In alle andere gevallen vrees ik dat u pech heeft en zult moeten betalen.
Overigens vind ik wel dat het hotel het inderdaad iets eleganter had kunnen aanpakken, aangezien ze kennelijk wel toegeven dat hun receptioniste het verkeerd heeft verteld aan u. Dan zou bijvoorbeeld een 50-50 verdeling een nettere oplossing zijn geweest.