sh
door shoarma Mar 20, 2007 om 21:38
Geldzaken & recht

Betalen of niet?

hallo,ik kreeg van incassoburo transfair een rekening van 100 euro,dit naar aanleiding van niet betaalde abbonementsgelden van canal/digitaal,ik vraag me af hoe en waarom ik moet betalen,hetzijn verschillende bedragen ik heb ze telkens terug laten boeken,omdat ik sinds 2005 geen schotel meer heb en ook per aanget/brief heb opgezegd ,nu komen er allerlei kosten bij ,hoe kan dat ik heb ook gebeld ,maar die zg medewerker (met voorgeprogameerde stem praat er gewoon overheen,wat een service!!!!!!!!!!!!!!,wat moet ik nu doen betalen of weigeren? dit is toch van de gekke! alvast bedankt.

366 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u toen gemeend dat een telefoontje genoeg zou zijn?

In ieder geval moet men in zulke gevallen waar het gaat om opzeggingen dit altijd schriftelijk doen, het liefst aangetkend met bericht van ontvangst.

Heeft u dat zo gedaan?
En dat nog bewaart en er een (aantal) copie(en) van gemaakt?
Stuur dan alsnog deze brief met bewijzen naar Canal-Digital.
Met dat incassobureau heeft u (nog) niets te maken.
Hooguit kunt u dat bureau inlichten over de situatie en hen mededelen dat alle kosten die u moet maken door hun onnodige actie(s) op hen verhaalt zal worden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur een kopie van de aangetekend verzonden opzeggingsbrief naar het incassobureau met de mededeling dat Canal Digital geen vordering op u heeft. Naar ik aanneem heeft u de opzegtermijn destijds in acht genomen, maar ik heb het vermoeden dat daar wellicht het probleem kan zitten. Kijk het nog eens na voordat u de vordering bestrijdt. Voorts moet u al eerder door Canal Digital zijn herinnerd en gesommeerd om de eventuele openstaande vordering te betalen.
Het incassobureau zal bij overtuigend bewijs van uw gelijk met hun opdrachtgever terugkoppelen en zullen in eerste instantie vasthouden aan de vordering van Canal Digital. Ze worden natuurlijk altijd door mensen gebeld met de mededeling dat de vordering niet terecht is. Daar zult u dus doorheen moeten prikken.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste shoarma,

u vraagt: "betalen of niet"? Wèl betalen wanneer het een correcte nota is, niet betalen wanneer dat niet zo is. Dat betekend dat u dit uit moet gaan zoeken. In de brief van het incassobureau zal vast en zeker staan over welke periode het gaat. Controleer of u die betalingen inderdaad niet heeft gedaan. Wanneer u die betalingen wel heeft gedaan, dat doorgeven aan het incasso-bureau. Wanneer de betalingen betrekking hebben op een periode nà uw opzegging, ook dat doorgeven aan hen. Heeft Canal-digitaal destijds uw opzegging bevestigd? Heeft u, voordat het incassobureau zich bij u meldde, herinneringen van Canal-digitaal ontvangen?

IJzerbroot