sh
door shoarma Mar 20, 2007 om 21:38
Geldzaken & recht

Betalen of niet?

hallo,ik kreeg van incassoburo transfair een rekening van 100 euro,dit naar aanleiding van niet betaalde abbonementsgelden van canal/digitaal,ik vraag me af hoe en waarom ik moet betalen,hetzijn verschillende bedragen ik heb ze telkens terug laten boeken,omdat ik sinds 2005 geen schotel meer heb en ook per aanget/brief heb opgezegd ,nu komen er allerlei kosten bij ,hoe kan dat ik heb ook gebeld ,maar die zg medewerker (met voorgeprogameerde stem praat er gewoon overheen,wat een service!!!!!!!!!!!!!!,wat moet ik nu doen betalen of weigeren? dit is toch van de gekke! alvast bedankt.

366 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u toen gemeend dat een telefoontje genoeg zou zijn?

In ieder geval moet men in zulke gevallen waar het gaat om opzeggingen dit altijd schriftelijk doen, het liefst aangetkend met bericht van ontvangst.

Heeft u dat zo gedaan?
En dat nog bewaart en er een (aantal) copie(en) van gemaakt?
Stuur dan alsnog deze brief met bewijzen naar Canal-Digital.
Met dat incassobureau heeft u (nog) niets te maken.
Hooguit kunt u dat bureau inlichten over de situatie en hen mededelen dat alle kosten die u moet maken door hun onnodige actie(s) op hen verhaalt zal worden.

De Vrije Vogel



ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stuur een kopie van de aangetekend verzonden opzeggingsbrief naar het incassobureau met de mededeling dat Canal Digital geen vordering op u heeft. Naar ik aanneem heeft u de opzegtermijn destijds in acht genomen, maar ik heb het vermoeden dat daar wellicht het probleem kan zitten. Kijk het nog eens na voordat u de vordering bestrijdt. Voorts moet u al eerder door Canal Digital zijn herinnerd en gesommeerd om de eventuele openstaande vordering te betalen.
Het incassobureau zal bij overtuigend bewijs van uw gelijk met hun opdrachtgever terugkoppelen en zullen in eerste instantie vasthouden aan de vordering van Canal Digital. Ze worden natuurlijk altijd door mensen gebeld met de mededeling dat de vordering niet terecht is. Daar zult u dus doorheen moeten prikken.



ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Beste shoarma,


u vraagt: "betalen of niet"? Wèl betalen wanneer het een correcte nota is, niet betalen wanneer dat niet zo is. Dat betekend dat u dit uit moet gaan zoeken. In de brief van het incassobureau zal vast en zeker staan over welke periode het gaat. Controleer of u die betalingen inderdaad niet heeft gedaan. Wanneer u die betalingen wel heeft gedaan, dat doorgeven aan het incasso-bureau. Wanneer de betalingen betrekking hebben op een periode nà uw opzegging, ook dat doorgeven aan hen. Heeft Canal-digitaal destijds uw opzegging bevestigd? Heeft u, voordat het incassobureau zich bij u meldde, herinneringen van Canal-digitaal ontvangen?


IJzerbroot

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer