sh
door shoarma Apr 21, 2006 om 14:01
Geldzaken & recht

Betalen of niet ?

ik heb een andere verzekering afgesloten voor de auto, deze bleek goedkoper ,en heb ik ook per brief opgezegd naar mijn tussenpersoon , volgens contract, 3 mnd van te voren nu zegt deze tussenpersoon dat hij nooit een brief heeft ontvangen, en sommeert mij toch te betalen,wie heeft hier een antwoord op ?? m.vr. gr

307 3 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 21, 2006 om 14:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je ergens lid van wilt worden, komen de brieven altijd aan. Als je ergens vanaf wilt, schijnen ze altijd niet aan te komen. Een merkwaardig verschijnsel.

Helaas is het aan de verzender van de brief om aan te tonen dat deze verstuurd is en dan gaat alleen als deze aangetekend (met ontvangstbewijs) is verzonden.

U kunt proberen aan uw nieuwe verzekering te vragen of zij bereid zijn de nieuwe verzekering voor 1 jaar op te schorten, met premie restitutie minus een deel administratiekosten. Zij zijn niet verplicht om hieraan mee te werken.

Aan de andere kant is het zo, dat bij schade altijd de oudst (eerst gesloten) verzekering voorgaat om de schade te dekken. U heeft nu een dubbele autoverzekering. De oude verzekering is de verzekering waar het risico op gelopen wordt, niet de nieuwe. Zij lopen dus geen enkel risico. Mogelijk dat zij daarom aan een verzoek willen meewerken.

Vladja

hm
door hmt - Apr 21, 2006 om 16:07
37 Antwoorden / 0 Vragen

Uit uw verhaal maak ik op dat het verzoek tot royement niet aangetekend is verzonden. Het bewijs dat er een opzegging is gedaan is dus niet aanwezig. Inderdaad, de opzegging is gedaan, rekening houdend met de gebruikelijke opzegtermijn. Starheid van de tussenpersoon? Ik weet het niet. Wat is nog mogelijk? Is er sprake geweest van een premieverhoging en/of een wijziging in de van toepassing zijnde verzekeringsvoorwaarden, dan is beeindiging per vervaldatum mogelijk. Dan zou ik snel zijn met de verzekering alsnog te beeindigen.

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 22, 2006 om 01:28
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer genoeg heeft u kennelijk geen gebruik gemaakt van de opzegservice die de meeste nieuwe schadeverzekeraars bieden, want in dat geval zou het beslist goed zijn verlopen. Van schadeverzekeringen kan de betaling van de premie gerechtelijk worden afgedwongen en nu u geen bewijs van verzending (of ontvangst) heeft lijkt het raadzaam om het advies van Vladja op te volgen.