je
door jenn540 Mar 19, 2006 om 16:48
Geldzaken & recht

Betalen van een geannuleerde fotoshoot voor 50 euro?

Ik had laatst een soort van contract overeenkomst ondertekend van try out models. DIt was naar hun zeggen voor een professionele fotoshoot en zij hadden een zaal gehuurd boven een groot restaurant in Rotterdam centrum.
TOen ik alles al had ondertekend zeiden ze tegen ons drieën dat we daarvoor 100 euro moesten betalen maar dat we ze wel voor allerlei dingen konden gebruiken.
Eindelijk was het zondag (dag van de fotoshoot) en kwam ik erachter dat ik van de 400 euro eigenlijk helemaal geen geld meer overhad om die fotoshoot te betalen. Dus belde ik zondag ochtend op om te annuleren. Mevrouw aan de telefoon was beetje boos omdat ze niemand anders meer kon inplannen. Ze had niks gezegd over de 50 euro boete. Nu is mijn vraag kan ik het nog ontlopen? Kunnen ze je geld aanvragen voor annuleren wegens strict schema? Ik heb er namelijk totaal geen geld voor en ik vind het zonde om te betalen terwijl ik nog geen eens een fotoshoot heb gedaan. Op het papiertje stond dat ik dit moest betalen over 14 dagen. ze accepteren geen creditcards of pinpassen. Groetjes Jenniffer Infante

413 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie trapt daar nou in?

Ja helaas, ik neeml tenminste aan dat in de zg fotoshoot overeenkomst niets stond over de kosten.

Dit riekt naar oplichting en waarschijnlijk is het dat ook met alle voorzichtigheid.

Op zondag een zaal huren is niet zo duur, het is dus snel verdiend als er voldoende "gegadigden" zijn die foto's laten nemen waarmee ze vervolgens zelf "de boer mee op moeten".

Hun dienstverlening zou dus niets anders zijn dan een paar (dure) foto's.

Zo u ooit weer zo'n aanbieding krijgt, lees dan goed de overeenkomst door om te bezien wat de dienstverlening is, wat de kosten zijn etc. Staat dat laatste er al niet in ---- gemakkelijk geld verdienen ten koste van u.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

een kennis van mij dacht ook dat het wel leuk zou zijn professionele foto's gelukkig had ze vriendinnen meegenomen want eenmaal binnen moesten het toch wel iets anderefoto's worden dan zij dacht dus kijk uiit !!!!

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, dat is een veel voorkomend probleem. Feit is dat ze voordat de contracten ingevuld gaan worden u volledig moeten informeren over eventuele kosten. U had de contracten na ondertekening en nadat u te horen kreeg dat u nu dat geld moest betalen meteen kunnen annuleren. Alleen al het feit dat men u niets daarover heeft verteld heet dwaling en of misleiding.  U bent met meerdere personen daar aanwezig geweest, dus getuigen zijn er voldoende. Ik adviseer u dan ook om de firma een briefje (liefst aangetekend) te zenden waarin u hen verzoekt het betaalde bedrag terug te storten. Mocht dit geen resultaat geven dan kunt u bij een in uw woonplaars terecht bij de "gratis" rechtshulpinstantie (bureau voor rechtshulp), die ongetwijveld voor u in de bres zullen springen. Ik adviseer u wel om alle aanwezigen een verklaring te doen opstellen en laten ondertekenen waarin men verklaard niet vooraf te zijn geïnformeerd. Ik wens u veel succes bij de te nemen stappen

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga snel naar een bureau voor rechtshulp, per 1 april a.s. wijzigen de voorwaarden.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is helemaal niet nodig om hoge bedragen neer te leggen voor fotoshoots. Een goed modellenbureau schrijft je namelijk gratis in.

Wil je voor een redelijke prijs gefotografeerd worden en verder als model, kun je je aanmelden bij www.theartistadvice.nl

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is geen site om gratis reklame te maken voor je eigen bedrijf .

Dit is een vraag en antwoord site van de vara/kassa

ve
door verwijderd - Jun 29, 2007 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit nu precies in hetzelfde schuitje. Ben erachter gekomen omdat het op de regionale zender stond, op teletekst!
Ik heb eerder gister een afspraak gemaakt bij Try Out Models, maar nu ga ik hem zeker annuleren! Ik ben bang dat ik net zoals vele andere meisjes hier in Enschede, de dupe word, omdat ik 100euro betaal, voor een paar (on)proffessionele foto's die voor 50 cent op een CDtje worden gebrand. En vervolgens nit eens mooi zijn. Sommige mensen hebben gezegd dat ze zelfs maar 8 foto's kregen, i.p.v. de afgesproken ca. 100 foto's!!!

Nu moet ik dus ook 50 Euro betalen....... Wat een afzetters!!