yo
door yoyo Oct 19, 2014 om 20:44
Geldzaken & recht

Betaling?

Ik heb nu voor de 3e keer een brief ontvangen van Vesting Finance, het bedrijf dat de financien van Neckermann behartigt met het verzoek om een betaling te doen. Ik heb alles betaald, kan dat bewijzen, maar desondanks krijg ik weer een brief. Wat kan ik hier aan doen?

2160 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Oct 19, 2014 om 21:24
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dien een klacht in via de website

klik HIER

Zeg ook maar dat u met uw klacht op het Kassaforum staat.

yo
door yoyo - Oct 19, 2014 om 21:48
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hartelijk bedankt zoekster, heb er gelijk gebruik van gemaakt.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 20, 2014 om 00:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Zuinig op de bewijzen, zodat als een rechtzaak van komt, u stevig in de schoenen staat.

yo
door yoyo - Nov 23, 2014 om 22:08
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zondag 19 okt 2014, 21:24]Dien een klacht in via de website

klik HIER

Zeg ook maar dat u met uw klacht op het Kassaforum staat.

yo
door yoyo - Nov 23, 2014 om 22:12
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zondag 19 okt 2014, 21:24]Dien een klacht in via de website

klik HIER

Zeg ook maar dat u met uw klacht op het Kassaforum staat.

Ik heb een klacht ingediend, desondanks kreeg ik opnieuw een brief van Vesting Finance. Nu een brief geschreven en aangetekend verstuurt. Inmiddels ook een brief ontvangen van een advocatenkantoor dat er een pakket bij neckermann staat. Die kan ik afhalen of niet. Dat heb ik niet gedaan. Nu heb ik weer een brief gekregen met een aanmaning dat ik het bedrag binnen 5 werkdagen moet betalen anders sturen ze een incassobureau. Wat kan ik nu nog doen om dit allemaal te voorkomen?

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2014 om 22:14
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

U moet me eerst even uitleggen waar dat pakket van is. Heeft u dat indertijd gekocht van Neckermann, of geretourneerd? Is het een gerepareerd product?

yo
door yoyo - Nov 23, 2014 om 22:23
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

Het pakket is van Neckermann. Het is een bestelling geweest die niet naar mij is gestuurd omdat men al failliet was. Ik heb dus ook niet betaald.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2014 om 22:44
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

U hoeft ook niet te betalen, want dit is koop op afstand. U kunt zonder opgave van redenen de koop afblazen. Dat is uw WETTELIJK recht.

Men wil u met iets opzadelen wat u niet hoeft te kopen. Heel goed dat u dat pakket nooit bent komen ophalen.

Wat nu? Laat dat incassobureau maar opkomen. Ze zijn zelf toch een incassobureau, waarom zeggen ze een incassobureau te sturen. Bedoelen ze dat ze bij u thuis komen? Dat zou helemaal idioot zijn.
Een incassobureau heeft in feite geen enkele macht, behalve hard blaffen, bijten zit er niet in. Alleen met een vonnis van een rechter kunnen ze geld van u afdwingen. Maar ik garandeer u, een rechter veegt de vloer aan met dit soort praktijken.

Wel zijn incassobureaus zoals VF er in gespecialiseerd om mensen flink bang te maken. Ze hopen dat u zwicht onder de druk. Dat u uit angst dan maar betaalt.

Wat u nog kunt doen is aangetekend schrijven dat u gebruik maakt van uw wettelijke herroepingsrecht dat u heeft bij een overeenkomst op afstand en dat u daarmee de koop ongedaan maakt.
Vermeld verder dat u niets zult betalen aan het incassobureau, omdat u de vordering betwist en dat ze deze zaak dan maar voor een rechter moeten laten komen.
Dateer uw brief. Zet er ook uw dossiernummer in.

Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

Ik neem aan dat in de aangetekende brief een postadres staat.

Doe dit tevens via hun contactformulier.

yo
door yoyo - Nov 23, 2014 om 22:54
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

Beste zoekster, fijn dat u zo snel antwoord. Ik ga opnieuw een brief schrijven en aangetekend versturen. Maak dan maar kopieen van alle leveringen en retouren en stuur deze mee. Dit moet dan echt voldoende zijn lijkt mij.
Bedankt voor uw steun en ik laat weten hoe dit afloopt!

yo
door yoyo - Nov 23, 2014 om 22:55
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

Even een toevoeging: het was een geretourneerd pakket en geen nieuw besteld pakket.

19
door 1953 - Nov 23, 2014 om 23:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Laat mij raden: het pakket is nimmer geretourneerd bij Neckermann aangekomen?

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2014 om 23:24
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=yoyo schreef op zondag 23 nov 2014, 22:55]Even een toevoeging: het was een geretourneerd pakket en geen nieuw besteld pakket.
Een geretourneerd pakket? En u zegt eerst dat het niet naar u was gestuurd....

Zo begrijp ik er niets meer van.

zoekster
door zoekster - Nov 24, 2014 om 08:41
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=yoyo schreef op zondag 23 nov 2014, 22:55]Even een toevoeging: het was een geretourneerd pakket en geen nieuw besteld pakket.
Als u mij geen juist beeld geeft van wat er precies aan de hand is, dan kan ik u ook geen correct antwoord geven. Het zou dus kunnen dat wat ik u eerder heb gemeld niet klopt.

Vandaag verder geen tijd meer om nog te antwoorden.

yo
door yoyo - Nov 24, 2014 om 21:34
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

U reageert wel een beetje vreemd. Ik ben misschien niet zo duidelijk geweest, maar dan toch. Het advocatenkantoor stelt in de brief dat het om een geretourneerd pakket gaat. Ik heb wel een pakket geretourneerd en wat ik heb behouden heb ik betaald. Daarna heb ik wel iets besteld, maar nooit ontvangen en daar heeft Vesting Finance het over. Het is een ingewikkeld verhaal. Is het misschien nu iets duidelijker?

ridder_1
door ridder_1 - Nov 24, 2014 om 22:01
376 Antwoorden / 8 Vragen
0

Geef zoekster wel gelijk want het is toch vreemd , eerst besteld en niet verzonden vanwege faill. van neckerman en nu betreft het een geretourneerd pakket.
Al met Al als u heel zeker weet dat u alles heeft betaald (aantoonbaar via digit. bankafschrifhten van uw bank en kontroleer tevens op eventueel (onbewust) niet betaalde rekeningen door bv. onvoldoende banksaldo of een foutieve boeking(rekeningnummer) of storno boekingen ) heeft u geheel niet bang te zijn tot zelfs de Hoge Raad der Nederlanden.
Blijft dan gewoon wachten, verzamel alle gegevens ter overlegging, een kantonrechter maakt gehakt van ze als hun administratie niet klopt en u kunt aantonen dat alles WEL door u is betaald.
Over hoeveel geld praten we , kleine vorderingen worden niet snel naar de rechter doorgestuurd vanwege de hoge kosten en lange afhandelingstermijn.

do
door donderdragon - Nov 24, 2014 om 22:06
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

U spreekt uzelf tegen.

=yoyo schreef op zondag 23 nov 2014, 22:12: Inmiddels ook een brief ontvangen van een advocatenkantoor dat er een pakket bij neckermann staat. Die kan ik afhalen of niet.

=yoyo schreef op maandag 24 nov 2014, 21:34: Het advocatenkantoor stelt in de brief dat het om een geretourneerd pakket gaat.



yo
door yoyo - Nov 24, 2014 om 22:55
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

Dit was een aanvulling.

zoekster
door zoekster - Nov 25, 2014 om 17:57
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Omdat er toch wat onduidelijkheid blijft bestaan wat er nu precies gaande is, kunt u beter uw probleem voorleggen bij het juridisch loket. Persoonlijk of aan de telefoon worden onduidelijke kwesties vaak wat sneller opgelost. Dan zullen zij u wel het juiste advies geven.

klik HIER

yo
door yoyo - Nov 25, 2014 om 23:32
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

Zoekster, bedankt voor de informatie.

yo
door yoyo - Dec 5, 2014 om 14:04
19 Antwoorden / 9 Vragen
0

Even een terugkoppeling. Na 2x een aangetekende brief gestuurd te hebben en met de laatste brief kopieen van een bon en bewijs van betaling, kreeg ik een brief met een ingebrekestelling. Na advies van de Consumentenbond gebeld naar Neckermann waar ik een bandje te horen kreeg met doorverwijzing naar Vesting Finance. Die gebeld en het bleek dat de laatste brief met de Ingebrekestelling nooit naar mij had moeten worden gestuurd! Tja....excuses werden er gemaakt en de mededeling dat de zaak nu was afgehandeld.Ik heb nog wel om een schriftelijke bevestiging gevraagd, maar dat kon nog wel een tijdje duren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer