ve
door verheij_1 Jul 30, 2008 om 14:27
Geldzaken & recht

Betaling aan compuserve

Hallo,

Ik heb een vraag over de maandelijkse betaling aan compuserve (internet en telfonie).
De betalingen worden nu geïnd via automatische incasso. Dit zou ik graag willen veranderen naar een betaling met acceptgiro.
Als ik hun bel zeggen zij dat ik alleen maar per automatische incasso kan betalen. Dit staat ook op hun website. Dit is trouwens de enige mogelijkheid die zij hebben wat betaling betreft.

Volgens de wet is het toch zo geregeld dat een bedrijf minimaal twee mogelijkheden van betalen móet aanbieden?
Weet iemand hoe ik nu toch anders kan betalen? Desnoods via internet bankieren?

mvg,
verheij

334 6 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 30, 2008 om 15:42
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@verheij

Voorwaarden Compuserve: 3) Kosten en rekeningen

U doet de betaling aan ons via het betaalmiddel dat u gekozen hebt gedurende de inschrijf procedure. (credit-card, automatische overschrijving)

U kunt dit wijzigen door contact op te nemen met de afdeling Ledenservice.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2008 om 16:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Verheij,

Volgens welke wet zou dit dan geregeld moeten zijn?
Nog even en dan zijn acceptgiro's ook passé:-(
Hardware ERror MAN.

al
door albertk - Jul 30, 2008 om 16:46
14 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.nu.nl/news/982948/34/Papieren_acceptgiro_blijft_bestaan.html

zie link: de acceptgiro blijft

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2008 om 16:58
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ albert:

Quando costa?

Dan ga je er goudgeld voor betalen. In deze vorm verwacht ik verdwijning. Daar zal ik mezelf wel tegen verzetten.

Het enige dat al jaren geleden al door het Hof van Europa is vastgelegd is dat je altijd zonder kosten aan je direct opvraagbare geld moet kunnen komen. Dus ophalen zonder kosten. Mits het niet via een boeteclausule vastgezet is.
H.

ve
door verheij_1 - Jul 30, 2008 om 17:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allen bedankt voor de reactie.

Ik heb vanmiddag nogmaals gebeld met compuserve om aan te geven dat ik een acceptgiro wil ontvangen voor betaling.

Aan de telefoon werd mij wederom vertelt dat dat niet mogelijk was. Toen heb ik vertelt wat er in hun algemen voorwaarde staat. (bedankt Kiran). Toen konden zij wel ineens mijn automatische incasso stop zetten en een acceptgiro sturen?!

Raar maar waar!

Vriendelijk bedankt.

Verheij

cr
door criticus - Aug 23, 2008 om 12:32
48 Antwoorden / 4 Vragen

Het is belangrijk dat je voor je een overeenkomst aangaat (maakt niet uit met welk bedrijf) je in de algemene voorwaarden gaat zoeken wat de betalingscondities zijn. Veel internet/bel en energiebedrijven hebben in hun algemene voorwaarden staan dat je via automatische incasso moet betalen. Als je dus accoord gaat met de algemene voorwaarden  kan je niet af van de incasso verplichting. staat het niet in hun voorwaarden dan moeten ze zich aan de regels houden die gelden voor automatische incasso. dat betekent dat de klant dan kan kiezen voor betaling via bv acceptgiro

vriendelijke groeten criticus