carcassonne
door carcassonne Jun 13, 2020 om 01:00
Geldzaken & recht

Bewindvoering boven de 1400 euro.

Ik vroeg mij eens af hoe dit juridisch werkt.

Ik sta onder bewind voering.

En als ik bedragen boven de 1400 euro aanvraag.

Moeten het via de rechtbank aangevraagd worden.

Zo is het mij altijd duidelijk geworden ok.

De vraag nu heb ik al dit jaar 1600 euro aan b&o

Spullen aangevraagd en gekocht want dat mocht.

Nu had ik een tv aangevraagd die naast nog

Een speaker van b&o op het verlanglijstje stond.

Want deze tv kon ik 2de hands voor de helft krijgen.

En dat was deze maand dat ik hem zag staan op

Marktplaats voor de helft voor 1750.

Volgens mijn bewindvoerder kon het financieel wel.

Alleen kon hij de aanvraag niet langs de

Rechtbank krijgen omdat ik dit jaar al 1600 euro

Kwijt was aan b&o spullen.

Of te wel mijn bewind zij tegen mij.

Als ik weer langs de rechtbank ga voor een

Aanvraag voor de tv van b&o van 1750 euro.

Zal de rechtbank zeggen dat ik teveel aanvraag.

En mijn bewind te veel uitgeeft ook al kan het.

En ik moest volgens hem wachten tot 2021.

Dus ik vroeg mij af over de rechtspraak.

is het waar wat mijn bewindvoerder zegt?.

En moet ik daadwerkelijk tot 2021 wachten?.

En waar kan ik meer lezen bewind voering met

grote Bedragen uitgeven?.

Want ik vind dit wel interessant om over te lezen als

Client zijnde hoe dat allemaal werkt.

4079 15 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Jun 13, 2020 om 01:29
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Carcassonne,

In principe bepaalt je bewindvoerder hoe jouw geld wordt uitgegeven :hij moet dit verantwoorden aan de rechtbank.

Er is natuurlijk een reden waarom jij onder bewind staat,maar dat is privé......

Als je ontevreden bent over je bewindvoerder,zul je naar de rechtbank moeten gaan om de bewindvoering te ontbinden.

carcassonne
door carcassonne - Jun 13, 2020 om 05:15
29 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom ik onder bewind sta is inderdaad prive te noemen.. Maar is ook gewoon omdat ik anders binnen een maand
mijn huis vol met b&o heb staan en mijn saldo op nul staat.
Maar ik ben zeker niet ontevreden over de bewind nu.
ik vroeg me alleen af vanwege intresse hoe de juridische kant van de bewind werkt.
en hoe dat dan gaat.
Als ik dan geld via de rechtbank aanvraag.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 13, 2020 om 07:13
7191 Antwoorden / 3 Vragen

Uw bewindvoerder draagt er zorg voor dat u niet onder uw budget uitkomt, er zijn meer dingen nodig die geld kosten en in 2021 zal u nog wel eens een koopje tegenkomen.
Kiezen is niet gemakkelijk als de belangstelling voor b&o wat groter is.
Zo te lezen hebt u het getroffen met uw bewindvoerder.
https://www.advocatenkantooroste.nl/bewindvoering/alles-over-bewindvoering

marita5
door marita5 - Jun 13, 2020 om 07:27
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Carcasonne ,

U staat niet voor niks onder bewindvoering ,
Is deze bewindvoerder nog altijd i.v.m begeleid wonen ? Zo ja , gelukkig dan maar , anders was uw leven een puinhoop van schulden .
Als ik deze bedragen lees , betreft uitgaven en aankopen , zou ik eerder zeggen : uw ogen zijn groter dan uw portemonnee .
Dus volg het advies van de bewindvoerder , en wacht tot 2021 .

Lees hier wat de taken zijn van een bewindvoerder ,

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Bewind/Paginas/taken-en-verplichtingen-niet-professionele-bewindvoerder.aspx#aae61cac-b092-47d2-beee-93e2f50a8e727919b76e-54fa-4ec0-a72b-c47af73c02fe4

ne
door neodutchio - Jun 13, 2020 om 07:42
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U bent dus al flink aan het inslaan geweest en uw bewindvoerder trekt nu aan de rem. Daar is niets mis mee. Weet u hoeveel geld u hebt? Weet u welke uitgaven er nog aan gaan komen? Weet u wat uw buffer is?
Het is de bedoeling dat u niet in de problemen gaat komen. U praat enkel over grote aankopen, maar ik lees nergens dat u dit echt nodig heeft en dat u het kan betalen.

carcassonne
door carcassonne - Jun 13, 2020 om 08:38
29 Antwoorden / 10 Vragen

Nauw begin ik het te begrijpen.
echter ligt het zeker niet aan mijn spaargeld want die is best hoog.
dus 1750 een keer is best te doen.
echter ging de tv het niet worden.
en word er nu blindelings gespaard naar spullen.

Nu ik begin ik de rechtspraak te begrijpen. Ja ik houw graag van dure spulletjes. Maar ik smijt het zeker niet allemaal weg aan spullen. En wat marrits zegt is wat ik wilde weten bedankt.

Ka
door Kassagebruiker - Jun 13, 2020 om 10:29
683 Antwoorden / 5 Vragen

Uit zelfbescherming is het verstandig dat u bijgestaan wordt. Blij dat dàt ook gebeurd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 13, 2020 om 10:31
16851 Antwoorden / 202 Vragen

M.a.w. dus in het vervolg rustig aan doen en goed geldbeheer zelf regelen als bewind over is. Let op het gegeven dat er ook ongetwijfels aantekeningen in het BKR zullen staan. Zie ook nog deze als mogelijkheid om van schulden af te komen (die mogelijk bij u aan de orde is? https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en-regelingen/productbeschrijvingen/wettelijke-schuldsanering-wsnp

carcassonne
door carcassonne - Jun 13, 2020 om 10:43
29 Antwoorden / 10 Vragen

Nee schulden nooit gehad bewind is er inderdaad alleen voor zelfbesxherming echter het geld was er wel gewoon maar de aanvraag zou niet gaan werken.
en dat wilde ik hem best geloven.
Toen heb ik dat prima gevonden.

me
door mein33 - Jun 13, 2020 om 11:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR CARCASSONNE 13 JUN. 2020
Want deze tv kon ik 2de hands voor de helft krijgen.

En dat was deze maand dat ik hem zag staan op

Marktplaats voor de helft voor 1750.

En moet ik daadwerkelijk tot 2021 wachten?.

@carcassone,

Vraag aan de aanbieder wel of deze hem voor je vast wil houden tot het volgend jaar, anders is hij misschien alwel verkocht voor dat je de mogelijkheid hebt om hem te kopen.
Zo'n "koopje" voor een oude TV kun je toch niet aan je voorbij laten gaan.   ;-(((

carcassonne
door carcassonne - Jun 13, 2020 om 11:27
29 Antwoorden / 10 Vragen

Dat was inderdaad een koopje.
maar het was ook best makkelijk om nee tegen de verkoper te zeggen.

lo
door lovewinnie - Jun 13, 2020 om 12:08
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Er moet een bepaald bedrag staan in de boedel. Deze is voor uitgaves als wasmachine, droger en andere noodzakelijke artikelen. Een tv is prima maar vind budget voor de tv nogal hoog . Zelfs zonder bewind is de prijsklasse absurd en onnodig. De bewindvoerder kan dit nooit verklaren tegenover de rechtbank waarom een tv van z'n hoog bedrag nodig zou zijn . Ook heeft u via marktplaats geen bon of iets dergelijks. Er is een gedrag vrij te besteden vast gesteld en is is waarschijnlijk al op voor dit jaar. Voor volgend jaar gaat dan nieuw potje open. De boedel moet eigenlijk altijd aangevuld blijven en een bepaalde marge hebben.
Ik denk dat u over u vrij te besteden bedrag heen zit en nu indd daarom moet wachten . Wellicht met vakantiegeld kleinere tv kopen? Goedkopere.
Er kan van alles op verlanglijst staan met u zit waarschijnlijk niet voor niks onder bewind en hand op de knip houden is soms echt nodig

Nog even wachten dus en 2021 maar weer verder kijken

luppo
door luppo - Jun 13, 2020 om 12:17
69 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik onder bewint stond zou ik het uit mn hoofd halen zulke dure spullen aan te schaffen.
Ik zou eerst mn schulden maar eens aflossen.

ap
door apiejoepie Jun 13, 2020 om 12:55
130 Antwoorden / 4 Vragen

u kunt beter een leescursus nemen

gerbera
door gerbera Jun 13, 2020 om 15:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Toch even de reacties van de TS lezen, deze heeft geen schulden en om te voorkomen dat die schulden maakt is die vrijwillig onder bewind gegaan.

ro
door ron503 - Jun 13, 2020 om 12:22
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een bewindvoerder wordt als u vrijwillig onder bewind gaat aangesteld om u tegen dit soort aankopen te beschermen maar terzijde. Een deel van uw inkomen wordt door de bewindvoerder gereserveerd als zijnde onvoorziene uitgaven denk aan een kapotte wasmachine e.d. maar niet voor luxe artikelen die niet noodzakelijk zijn. Voorbeeld, als van uw inkomen maandelijks 150 euro gereserveerd wordt voor onvoorziene uitgaven dan heeft u na een jaar een buffer van 1800 euro opgebouwd maar dat is volgens de normen van het nibud die ik overigens betwijfel veel te weinig. Als u toestemming krijgt om van die buffer een tweede hands tv aan te schaffen dan blijft er geen geld meer over en als er dan onverhoopt is gebeurdt waar hoge kosten voor staan kunt u die niet betalen en dat is wat de bewindvoerer wil voorkomen want die is verantwoordelijk.

mi
door miennaamishaaz - Jun 13, 2020 om 18:41
725 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn meerdere vormen van onder bewind staan.

1 Verplicht via de rechtbank {vanwege schulden}
2 Vrijwillig Na schuldenvrij verklaart te worden
3 Vrijwillig omdat u niet om kan gaan met Geld, en/of Cijferblind bent.

Indien het het eerste voorbeeld is kan de Rechter zeggen dat het niet kan.
Bij de 2e/3e voorbeeld Kan de rechter dit afhankelijk van uw situatie Bepalen indien u over het Limiet heen bent dat de Rechter heeft bepaald.

Daarnaast even een comment omtremt technologie.
Wat was de reden dat u een B&O TV wilde.

Als je op sites zoals tweakers.net reviews bekijkt, ziet u dat deze TV niet bepaald de beste is omtremt beeldqualiteit.