hennymost
door hennymost May 20, 2012 om 18:32
Geldzaken & recht

Bezuinigen overheid

Het zal aan mij leggen, maar volgens mij kan je geen geld WEGGEVEN al je zelf geen geen geld hebt.
Nederland moet ernstig gaan bezuinigen.
Wij gaan meer betalen voor Ziekenfonds, meer BTW, eigen Risico van €220.- naar €350, Liggeld €7.50 in het Ziekenhuis, ect ect.

Dan vraag mijzelf af hoe in Godsnaam, kan je dan 4,5 miljard aan ontwikkelingshulp en weet ik hoeveel geld aan de NAVO ( voor een politie missie ?? ) GEVEN kan geven.

Tabak accijns geef ik niet om, voor mij redenen meer om ff naar belgie te rijden, daar kost een pakje tabak van 50gr nog €5.30 dus de moeite om ff te rijden.

1382 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 20, 2012 om 19:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Voor de een is het dit voor een ander is het anders. Maar betalen wordt het.U gaat nu de belgische kas spekken daar bent u vrij in.Maar wat denk u dat er een politike partij er denkt om de werkweek naar 40 uur wil terug brengen(buitenhof vandaag) Met een half milioen werklozen meer mensen aan de gang brengen, hoe verzin je zoiets. Net zoals ontslag makkelijker te maken om de werkeloosheid op te lossen. Als er dus 1 uit gaat komen 2 terug,natuurlijk niet als er 1 terug ben je nog niets opgeschoten. Het gaat er alleen maar om dat ze weer kunnen doen wat ze zelf willen. De winsten moeten hoger.

hennymost
door hennymost - May 20, 2012 om 22:48
13 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 20 mei 2012, 19:33]Voor de een is het dit voor een ander is het anders. Maar betalen wordt het.U gaat nu de belgische kas spekken daar bent u vrij in.Maar wat denk u dat er een politike partij er denkt om de werkweek naar 40 uur wil terug brengen(buitenhof vandaag) Met een half milioen werklozen meer mensen aan de gang brengen, hoe verzin je zoiets. Net zoals ontslag makkelijker te maken om de werkeloosheid op te lossen. Als er dus 1 uit gaat komen 2 terug,natuurlijk niet als er 1 terug ben je nog niets opgeschoten. Het gaat er alleen maar om dat ze weer kunnen doen wat ze zelf willen. De winsten moeten hoger.

DAT BEDOEL IK, GEK ZIJN ZE

pe
door petrov_1 - May 21, 2012 om 13:45
42 Antwoorden / 0 Vragen

Miljoenen voor Afganistan, JSF , Olymp spelen, wachtgeldregelingen,
en meer van die onzin.

tdehond
door tdehond - May 21, 2012 om 13:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Logisch dat wij geplukt worden op last van Europese regelneven. De miljarden die geschonken zijn aan b.v. Griekenland moeten toch op de Nederlandse belastingbetaler verhaald worden.

Persoonlijk vind ik het erger dat er fors gedoneerd wordt aan armlastige Europese landen die er een puinhoop van gemaakt hebben, dan aan derde wereldlanden waar de mensen verhongeren.

Vervolgens afpersing op last van Europese regelgeving ligt mij zwaar op de maag.

Kijk goed welke partijen ons bij het K.U.T. akkoord te grazen hebben genomen en stemt daar in September niet op.

donna
door donna - May 24, 2012 om 14:01
207 Antwoorden / 43 Vragen

Wat ik niet begrijp, als wij in Europa allemaal gelijk zijn, waarom moeten wij dan tot 67 jaar werken en is in Frankrijk de verhoging van de pensioenleeftijd van 60 naar 62 jaar al weer teruggedraaid. En gaat men in Griekenland met 50 jaar met pensioen. Dat klopt dan toch ook niet.

valerius-2
door valerius-2 - May 25, 2012 om 12:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=donna schreef op donderdag 24 mei 2012, 14:01]Wat ik niet begrijp, als wij in Europa allemaal gelijk zijn, waarom moeten wij dan tot 67 jaar werken en is in Frankrijk de verhoging van de pensioenleeftijd van 60 naar 62 jaar al weer teruggedraaid. En gaat men in Griekenland met 50 jaar met pensioen. Dat klopt dan toch ook niet.
Het schijnt dat een regering hebben die alleen maar bekent willen worden met het weg geven van andermans geld, al ze nu een 1 jaar hun vergoeding terg geven, dan zijn ze zelf bereid om er aan mee te betalen. Maar het zijn niets anders dan het ene uitstapje na de andere van de belasting centen.

czar
door czar - Jun 24, 2012 om 18:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=hennymost schreef op zondag 20 mei 2012, 18:32]Het zal aan mij leggen

Yep, het leg aan jou ...

hereistom
door hereistom - Jun 24, 2012 om 19:40
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donna schreef op donderdag 24 mei 2012, 14:01]Wat ik niet begrijp, als wij in Europa allemaal gelijk zijn, waarom moeten wij dan tot 67 jaar werken en is in Frankrijk de verhoging van de pensioenleeftijd van 60 naar 62 jaar al weer teruggedraaid. En gaat men in Griekenland met 50 jaar met pensioen. Dat klopt dan toch ook niet.
Ja dat vraag ik me ook al steeds af!
Maar goed dat vind ik nog het minst erg, ons geld uitgeven aan al die onzinnige dingen vind ik nog erger!
We worden genaaid waar we bij staan!

bk
door bkkjourney - Jun 24, 2012 om 20:15
44 Antwoorden / 9 Vragen

En wat te denken van de €800.000.000 die in onze Nederlandse pensioenenpot zit waar Brussel al op ligt te aasgieren? Leuk bedrag voor het geldinfuus van de EU. En tegen de tijd dat wij aan de beurt zijn om van onze rust te kunnen gaan genieten, wordt dan doodleuk gezegd "helaas de pot is leeg"?

bk
door bkkjourney - Jun 24, 2012 om 20:21
44 Antwoorden / 9 Vragen

Sla een willekeurig woordenboek er op na, bij de betekenis van bezuinigen zul je vinden "besparen, minder uitgeven". Wat de overheid doet is idd niet bezuinigen, maar het doorvoeren van ordinaire lastenverhogingen.

bk
door bkkjourney - Jun 24, 2012 om 20:25
44 Antwoorden / 9 Vragen

moet natuurlijk €800 miljard zijn (paar nulletjes te weinig zou Rutte gezegd hebben)

jo
door jorisw - Jun 24, 2012 om 21:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bkkjourney schreef op zondag 24 jun 2012, 20:21]Sla een willekeurig woordenboek er op na, bij de betekenis van bezuinigen zul je vinden "besparen, minder uitgeven". Wat de overheid doet is idd niet bezuinigen, maar het doorvoeren van ordinaire lastenverhogingen.

Als de overheid echt op de uitgaven zou gaan bezuinigen dan wordt je niet blij vrees ik. Als de overheid minder gaat uitgeven betekent dat:

- 10.000-en ambtenaren ontslaan (wat uiteindelijk desastreus is voor de echte economie, een ex-ambtenaar met een uitkering heeft immers niet veel meer besteden)
- uitkeringen korten
- geen uitgaven meer doen aan de Nederlandse infrastructuur.
- korten op de zorguitgaven (verzekeringspremies zijn ca. 25% van de totale zorguitgaven, de rest komt uit de algemene middelen)
- korten op onderwijs
enz, enz.

hereistom
door hereistom - Jun 24, 2012 om 23:28
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 24 jun 2012, 21:45]En waar haal je al deze wijsheid vandaan?
volgens mij moet je nog wat onderzoek doen, want je leutert letterlijk uit je nek.
Laat me raden: al jaren werkeloos?
Hoezo klets hij uit zijn nek? Hoe zit het dan?

Een paar punten waar ze wel flink op kunnen bezuinigen;
- JSF vliegtuigen, besparing 7,2 miljard. Daarboven komt nog de opleidingen voor piloten en tecnici. Vervolgens komt het onderhoud er bij. De 7,2 mljrd is dus vanaf prijs. Dan komt nog jaarlijks 10% er boven op wegens inflatie.
- Ontwikkelingshulp, 5 miljard per jaar!
- Militaire missies, 4,5 miljard per jaar!
- Hypotheekrente aftrek, 15 miljard per jaar!