am
door amjhoebers Jun 9, 2011 om 21:16
Geldzaken & recht

Bijdrage aan bedrijfsuitje

Twee weken geleden besloten om met het bedrijf, 2 dagen (1 overnachting) naar Londen te gaan. Toen meteen ook de vlucht geboekt.

Twee weken later kregen we te horen dat er verwacht wordt dat we een eigen bijdrage van 100 Euro pp. leveren.

Kan de leidinggevende je verplichten om een gedeelte, van de kosten van een bedrijfsuitje, te betalen?

2428 5 Rapporteer

re
door renate07 - Jun 9, 2011 om 21:19
142 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, Als wij een bedrijfsuitje hebben moeten we meestal bijbetalen. Het ligt eraan wat het budget is en wat voor uitje wij kiezen. En als je het er niet mee enns bent ga je niet mee.
Gr. Renate

snah
door snah - Jun 9, 2011 om 22:02
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=amjhoebers schreef op donderdag 9 jun 2011, 21:16]Twee weken geleden besloten om met het bedrijf, 2 dagen (1 overnachting) naar Londen te gaan. Toen meteen ook de vlucht geboekt.

Twee weken later kregen we te horen dat er verwacht wordt dat we een eigen bijdrage van 100 Euro pp. leveren.

Kan de leidinggevende je verplichten om een gedeelte, van de kosten van een bedrijfsuitje, te betalen?

Een bedrijf mag voor zo'n uitje aan het personeel een bijdrage vragen , wel was het netter geweest als dit gelijk vermeld werd .
U kunt dan altijd beslissen om wel of niet mee te gaan .

Hans

ampi
door ampi - Jun 19, 2011 om 23:20
17 Antwoorden / 0 Vragen

U had er van te voren van op de hoogte gesteld moeten worden dat er een eigen bijdrage zou worden verwacht. U had dan immers de mogelijkheid gehad daar al of niet mee in te stemmen of ervoor te kiezen niet mee te gaan. Nu u die mogelijkheid niet heeft gehad heeft u alle recht om te weigeren de eigen bijdrage te betalen!

stacey
door stacey - Jun 19, 2011 om 23:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ampi schreef op zondag 19 jun 2011, 23:20]. Nu u die mogelijkheid niet heeft gehad heeft u alle recht om te weigeren de eigen bijdrage te betalen!

Je hebt nu de mogelijkheid te zeggen Nee, dank je Dan ga ik niet mee........

bosbess
door bosbess - Jun 20, 2011 om 07:37
354 Antwoorden / 40 Vragen

amjhoebers, dit is toch niet het eerste bedrijfsuitje dat het bedrijf organiseert? Is het bij dit bedrijf gebruikelijk dat het personeel een bijdrage betaalt?

Zo ja, dan had je het kunnen weten, al vind ik 100 euro een fors bedrag voor een bijdrage. Dat hadden ze wel even meteen kunnen meedelen.

Zo niet, dan had je tevoren op de hoogte moeten worden gesteld. Maar wat wil je er aan doen? 't Is betalen en meegaan of niet betalen en thuis blijven. Allebei gaat niet, want je gaat natuurlijk niet de relatie met je werkgever verpesten door die 100 euro achteraf terug te eisen, wat trouwens toch vergeefs zou zijn. Wel zou ik verzoeken om de eigen bijdrage in het vervolg tevoren kenbaar te maken, zodat je in alle vrijheid kunt beslissen.