Pr
door Prophetmax Apr 17, 2018 om 11:32
Geldzaken & recht
Biogreen Invest B.V.

Wie heeft er ervaring met het bedrijf Biogreen Invest B.V. (www.biogreeninvest.nl) of wie heeft ervaring in de obligaties  van dit bedrijf?

Grt,
PR

3058 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2018 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u uw geld kwijt wilt, moet u daarin investeren. Maar u kunt het ook net zo goed uit het raam gooien, dan hebben de voorbijgangers er nog wat aan,

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2018 om 11:37
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou zeggen: Google eens; heeft u wat te lezen. Nee, zelf geen ervaring in dit soort obligaties.

gerbera
door gerbera - Apr 17, 2018 om 11:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wie zijn wij? Biogreen Invest B.V. geeft obligaties uit omdat het gelooft in
Moringa. Moringa- voorkomt kanker, diabetes, geneest astma, geeft energie en is
een krachtig natuurlijk antibioticum. Zekerheden en garanties. Gegarandeerd
rendement van 7% op jaarbasis. Maandelijks vast rendement; Vaste looptijd (
maximaal 5 jaar)...

Als ik dit lees krijg ik al de kriebels. Zou die € 2500 per obligatie dan maar direct aan het KWF, Astmafonds en Diabetes fonds overmaken. Heeft u er in elk geval een goed gevoel bij.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2018 om 12:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uiteraard heb ik geen ervaring met de obligaties van dit bedrijf, want ik gebruik m'n verstand. ;-)
Gegarandeerd  rendement van 7% op jaarbasis.
Voor sprookjes moet je naar de Efteling o.i.d.

me
door mein33 - Apr 17, 2018 om 14:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@prophetmax,

De kans dat u op deze site iemand zult treffen die ervaring heeft met deze investeerder is nu nog zeer klein.
Want alle, maar ook alle alarmbellen en sirenes gaan gelijktijdig af als er een onwaarschijnlijk hoog rendement wordt beloofd en er ook nog eens wordt geïnvesteerd in plantage's.
Als het beloofde rendement werkelijheid zou kunnen worden behaald, dan zouden bijv. alle pensioenfondsen er als aasgieren op af duiken, want zij behalen nog steeds nauwelijks rendement op hun investeringen.
Er zijn in het (recente) verleden al veel mensen met tekens in de ogen hun spaarcentjes kwijtgeraakt door zgn. te investeren in plantages met hardhout en andere onduidelijke fatamorgana's.

Kort door de bocht :  niet aan beginnen !!

Topantwoord

hutch
door hutch - Apr 17, 2018 om 17:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit bedrijf dat ook een woningontruimingsbedrijf heeft? Je moet dan wel gek zijn om te investeren in hun obligaties.

En een door hen gebruikt telefoonnummer dat eveneens verbonden is aan een 'advocatenbureau'?? Heel vreemd.

En lees dit ook eens goed:

hansje klein
door hansje klein - Apr 17, 2018 om 17:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Eén van de weinigen met veel ervaring (de-bio-peulen-teller) >is marcus bongartz<

Hij organiseert individuele reizen door Zuid-Marokko (ook met een bio-naam) >biomedi<

Toeval?

hutch
door hutch Apr 17, 2018 om 17:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gelukkig is hij geheel onpartijdig en heeft verder geen banden met Biogreen....... of??

hansje klein
door hansje klein Apr 17, 2018 om 18:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hij (Marcus Bongartz) organiseert individuele reizen door Zuid-Marokko ... toeval?

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2018 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Toeval? Hebt u dat stuk niet gelezen waar uw link naar verwijst? Die Marcus hoort bij Biogreen.

hansje klein
door hansje klein Apr 17, 2018 om 20:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jawel, het gaat over de 'peulenteller' en ik heb er gelijk nog aan toegevoegd (met een hyperlink om 17.42h), dat hij óók individuele rondreizen organiseert vanuit Duitsland naar/door Zuid-Marokko.

hansje klein
door hansje klein - Apr 17, 2018 om 21:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Prophetmax ...

Ik lees vooreerst nog voornamelijk over een jonge star-up op basis van héél véél Obligaties en een Trustcompany, die nog opgericht moet gaan worden en zie een paar schamele proefvelden tussen citrusbomen. Allemaal nog géén probleem om er een beetje overtollig geld in stoppen, zolang het u maar niet pijn doet, wanneer er geen afzetmarkt voor deze peulen blijkt te zijn. Een afspraakje met de Marokaanse regering om het project te gaan ondersteunen ...  ...  ... om de europese markt te veroveren?

U kunt beter eerst een individuele rondreis boeken om de plantages te gaan bekijken bij de oprichter van Biogreen Invest B.V.  en dat is dan weer in Nederland. Vraag de aangeboden documentatie op en stel dan een paar betere vragen.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2018 om 21:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts kan daar beter verre van blijven en ook niets opvragen want dan is zijn adres daar bekend en zal hij voortdurend lastig gevallen worden.

Dit is gewoon weer een luchtkasteel, gefinancierd door onnozele zielen, die straks hun geld kwijt zijn.

hansje klein
door hansje klein - Apr 18, 2018 om 10:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U zoekt een goede rendite? Langlopende obligatie is momenteel een verkeerde keuze. Ik pluk er, als alternatief, zomaar eentje uit van de dagelijkse beursnoteringen:

AdCaptital is een industrieholding, die zich concentreren op kernindustrieën zoals de electrotechniek, metaal- en kunststofverwerking. machinen- en werktuigbouw voor automotive. Het aandeel is verhandelbaar op de beurs. Al tien jaar lang geeft dit aandeel een jaarlijkse rendite van 15,2%.

Waarom dus investeren in niet handelbare bedrijfsobligaties met een onbewezen concept ergens in Zuid-Marokko? Wanneer u primair voor 'BIO' gaat ... is het natuurlijk weer een ander verhaal. Op de beurs vindt u meer 'bewijzen', die echter voor de toekomst natuurlijk ook niet gegarandeerd kunnen worden.

PS. Plichtlectuur >AMF<  https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/producten

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 18, 2018 om 14:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U kunt beter bij mij investeren.
Ik geef u 2 zekerheden
1 u krijgt 15% rendement.
2 zodra uw geld is overgemaakt besta ik nog maar een paar weken.
Conclusie,  iedereen kan wel iets roepen en beloven. Waarmaken is echter veel lastiger.

hutch
door hutch - Apr 18, 2018 om 17:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat TS reclame maakt (probeert te maken) voor dit clubje.
Mogelijk heeft TS zijdelings met hen te maken, of, nog erger, heeft hij (financiële) belangen bij dit 'bedrijfje'.

Cookies
door Cookies Apr 18, 2018 om 17:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit vermoeden had / heb ik ook. 1. Vanwege de gebruikersnaam. 2. Het geplaatste logo.

ju
door juliomariner Apr 18, 2018 om 18:33
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Alleen bijkt spammen op dit forum en op het forum van de collegas van Radar averechts te werken. Doet me denken aan die kneus die hier ,bij radar en bij tweakers op een doorzichtige manier zijn chinese huis beveiliging te promoten Nooit meer wat van weer gehoord

ro
door ron503 - Apr 18, 2018 om 19:29
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dit clubje wordt niet door de AFM gecontroleerd en speelt in op de hebberigheid van mensen met een kleine beurs die de huidige spaarrente ook maar niets vinden. Mijn tip wegblijven.

Mi
door Mikedutch - Apr 25, 2018 om 22:18
1 Antwoorden / Vragen

Er is een criminele organisatie actief uit Arnhem die zich met allerlei "groene" investeringen bezig houdt. Een van de personen achter deze club is Stefan de Bruin uit Arnhem. Hij runde vorig jaar het bedrijf NederlandKiestGroen met de website www.nederlandkiestgroen.nl. Inmiddels is dit bedrijf falliet met 10-tallen gedupeerden achter zich te laten. Zie oa facebook pagina https://www.facebook.com/gedupeerdenlkiestgroen/ opgericht door één van deze gedupeerden.
Deze criminelen hadden naast deze website ook websites als www.degroeneobligatie.nl.
Het vermoeden bij mij bestaat dat deze personen ook achter de website https://www.biogreeninvest.nl/ zitten. De opbouw van de site komt ZEER sterk overeen met eerder genoemde websites. Maar ook het TOTAAL onwaarschijnlijke (gegarandeerde) rendement van 7% per jaar.
Ik kan echt maar één advies geven. TRAP HIER NIET IN.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 26, 2018 om 00:18
554 Antwoorden / Vragen

Ts is in ieder geval handig met het beeldmerk van deze organisatie in zijn eerste en ook enigste post.

hutch
door hutch Apr 26, 2018 om 21:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En waarschijnlijk (en hopelijk) zijn laatste......

Pr
door Prophetmax Apr 30, 2018 om 10:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor iedereen die denkt dat ik enigzins reclame probeer te maken of zelf probeer te vereiken.
onderstaand bericht van AFM.

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Biogreen Invest beschikt op dit moment niet over een vergunning of goedgekeurd prospectus van de AFM.

Op het moment dat een onderneming effecten aanbiedt zoals obligaties, geldt een prospectusplicht. In sommige situaties is een vrijstellingsregeling van de prospectusplicht van toepassing. Als gebruik kan worden gemaakt van vrijstelling van de prospectusplicht, is de onderneming verplicht om dit duidelijk te communiceren in hun uitingen door middel van de vrijstellingsvermelding. Op de website van Biogreen Invest ontbreekt echter deze vrijstellingsvermelding. Lees meer over vrijstelling van toezicht.

De website van Biogreen Invest is inmiddels binnen de AFM doorgestuurd naar de afdeling die onderzoek doet naar mogelijk illegale financiële activiteiten. Vanwege onze wettelijke geheimhoudingsplicht kunnen wij u helaas niet op de hoogte brengen/houden van de afwikkeling van uw melding of van eventuele (lopende) onderzoeken. Op basis van ontvangen signalen, onder meer van consumenten, kan de AFM onderzoek doen. Dit kan ertoe leiden dat de onderneming op een waarschuwingslijst wordt geplaatst. Lees meer over de werkwijze van de AFM.

Als u zaken heeft gedaan met Biogreen Invest of aanvullende informatie heeft, dan ontvangen wij dat graag van u. U kunt dit mailen naar: info@afm.nl.

Als u nog vragen heeft, kunt u ons bereiken op werkdagen tussen 10:00 en 17:00 uur via telefoonnummer 0800-5400 540.

Met vriendelijke groet,

Senior medewerker Contactcentrum & Eerstelijns Toezicht

Toezicht Service Centrum

Pr
door Prophetmax - Apr 30, 2018 om 10:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

*Informatie Update*

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Biogreen Invest beschikt op dit moment niet over een vergunning of goedgekeurd prospectus van de AFM.

Op het moment dat een onderneming effecten aanbiedt zoals obligaties, geldt een prospectusplicht. In sommige situaties is een vrijstellingsregeling van de prospectusplicht van toepassing. Als gebruik kan worden gemaakt van vrijstelling van de prospectusplicht, is de onderneming verplicht om dit duidelijk te communiceren in hun uitingen door middel van de vrijstellingsvermelding. Op de website van Biogreen Invest ontbreekt echter deze vrijstellingsvermelding. Lees meer over vrijstelling van toezicht.

De website van Biogreen Invest is inmiddels binnen de AFM doorgestuurd naar de afdeling die onderzoek doet naar mogelijk illegale financiële activiteiten. Vanwege onze wettelijke geheimhoudingsplicht kunnen wij u helaas niet op de hoogte brengen/houden van de afwikkeling van uw melding of van eventuele (lopende) onderzoeken. Op basis van ontvangen signalen, onder meer van consumenten, kan de AFM onderzoek doen. Dit kan ertoe leiden dat de onderneming op een waarschuwingslijst wordt geplaatst. Lees meer over de werkwijze van de AFM.

Als u zaken heeft gedaan met Biogreen Invest of aanvullende informatie heeft, dan ontvangen wij dat graag van u. U kunt dit mailen naar: info@afm.nl.

Als u nog vragen heeft, kunt u ons bereiken op werkdagen tussen 10:00 en 17:00 uur via telefoonnummer 0800-5400 540.

Met vriendelijke groet,

Senior medewerker Contactcentrum & Eerstelijns Toezicht

Toezicht Service Centrum

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws van de AFM? Meldt u zich dan aan voor één van onze nieuwsbrieven.

 Logo AFM

Autoriteit Financiële Markten

Bezoekadres: Vijzelgracht 50, 1017 HS Amsterdam

Postadres : Postbus 11723, 1001 GS  Amsterdam

Fax: 020 796 3819

www.afm.nl

De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten.

Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.

hansje klein
door hansje klein Apr 30, 2018 om 10:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Prophetmax ... bedankt voor uw feedback, maar wat voor conclusies trekt u hier nu uit? Wordt alles duidelijker? Doe u een gokje? Ikzelf denk, dat BIOGreen Invest de nog ontbrekende informatie (moet) gaan toevoegen en er verder niet veel gaat veranderen. CITAAT: "De AFM kan geen directe persoonlijke oplossing bieden voor jouw situatie. Met jouw klacht lever je vooral een belangrijke bijdrage om de financiële markten eerlijk te laten werken".

Pr
door Prophetmax Apr 30, 2018 om 20:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat duidelijker geworden is dat dit bedrijf niet de juiste vergunningen bezit en of de vrijstellingen om dit soort financiële producten aan te kunnen bieden. Dat dit nader door het AFM onderzocht wordt geeft mij in ieder geval een goed gevoel dat dit soort louche bedrijven niet de kans krijgen mensen te duperen.

Na wat nader internet onderzoek te hebben gedaan naar de betrokkenen personen. Leert mij eveneens dat deze al eens eerder betrokken zijn geweest in een grootschalig valuta fraude zaak in 2012

hansje klein
door hansje klein - Apr 30, 2018 om 11:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer men 'moringa' googled (de basis van het BioGreen-project), (b)lijken er wonderen te gaan gebeuren met deze wonderboom, maar ik zie dit nog even helemaal los van de wonder-obligaties en de organisator die hierachter zit. Wanneer u uit idealisme iets wilt bijdragen ... niemand zal u ervan afhouden, zolang u overtollig kapitaal hierin wilt beleggen.