gg
door ggerald Feb 3, 2009 om 19:51
Geldzaken & recht

Bkr registratie

goedendag,

ik zit nu nog een jaar in de schuldsanering

er wordt gezegd als je uit de sanering bent,

dat je niet meer bij de bkr vermeld staat,

klopt dat ?

zo niet hoelang duurt het dan dat je niet meer,

bij de bkr gemeld staat ?

groetjes g.g.d

2595 17 Rapporteer

my
door mylo1 - Feb 3, 2009 om 19:58
75 Antwoorden / 2 Vragen

 5 jaar!

kenwel2
door kenwel2 - Feb 3, 2009 om 19:59
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, het klopt inderdaad, dat als je schuldsanering is afgelopen, dus alles betaald is, je geen negatieve vermelding meer hebt bij het bkr, wle moet degene die de schuldsanering heeft geregeld, ook zorgen, dat hij/zij dit meld aan het bkr (in Tiel) Je zult dan ook snel niet meer als negatief vermeld staan.

Succes, Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Feb 3, 2009 om 20:01
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo mylo, hoezo 5 jaar? Staat dat dan ergens vermeld? (ik weet het tenminste niet, maar ben ook nooit in zo'n situatie geweest)

Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Feb 3, 2009 om 20:06
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo gggerald: Hieronder nog een link met info:

Groet, en succes, Henri

http://www.registratievrij.nl/?gclid=CMWS5KqFwZgCFZSD3godID6YYQ

my
door mylo1 - Feb 3, 2009 om 20:07
75 Antwoorden / 2 Vragen

Goed voor jouw Henri...maar mijn ex vriend had hier mee te maken ...en geloof mij 5 JAAR...hij heeft 2 jaar bij mij gewoond en heeft nog steeds een bkr  vermelding!

Kan zelfs geen [normaal] banknummer krijgen waarop hij kan bellen /Internetbankieren enz

kenwel2
door kenwel2 - Feb 3, 2009 om 20:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo mylo1: Wat erg lijkt me dat zeg! Je kunt dan erg weinig kanten op.

Succes in ieder geval,

Groeten, Henri

my
door mylo1 - Feb 3, 2009 om 20:13
75 Antwoorden / 2 Vragen

Ach Henri ..ik heb hier geen last van...hij wel!

En meneer is weg ..en er vallen al weer laatste aanmaningen in mijn bus..terwijl ik hem helemaal schoon heb laten gaan!

stacey
door stacey - Feb 3, 2009 om 23:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Iedereen die ooit bij het BKR geregistreerd heeft gestaan als 'wanbetaler', heeft een code achter zijn naam staan die aangeeft dat er een achterstand in de betaling is geweest. Bij het voltooien van de schuld door afbetaling, een akkoord of bijvoorbeeld een schone lei na de Wsnp, wordt er een einddatum (datum van het vonnis waarin staat dat de Wsnp beëindigd is) vermeld bij de registratie van de schuld.

Vanaf deze einddatum blijft uw registratie nog 5 jaar staan. Aangesloten leden van BKR kunnen zich zo laten informeren over het betaalgedrag van de persoon waarmee ze te maken hebben. Vijf jaar na de einddatum verdwijnt deze registratie automatisch. Wilt u uw registratie eerder verwijderd zien, dan kunt u de schuldeiser, die verantwoordelijk is voor de registratie, schriftelijk verzoeken dit te laten verwijderen. De schuldeiser is echter niet verplicht hier aan mee te werken.

WSNP

askjeeves
door askjeeves - Feb 4, 2009 om 00:17
134 Antwoorden / 3 Vragen

het is al gezegd.....5 jaar na einddatum WSNP verdwijnt je BKR-registratie..........

Hou je er wel rekening mee dat je na einddatum WSNP nog 10 jaar in het insolventieregister blijft staan :)

By the way........zou mij drukker om maken om die schone lei te halen en blij wezen dat het je daarna 5 jaar lang bemoeilijk word om een krediet af te sluiten om misschien weer in de schulden te komen.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Feb 4, 2009 om 13:55
84 Antwoorden / 1 Vragen

Een poosje geleden heeft mijn schoonzoon ook iets dergelijks aan de hand gehad met een registratie bij BKR. Dit was het welbekende akkefietje met legio-lease waarbij een schuld overbleef.

De schuld is toen in 1x afbetaald, maar toen hij een hypotheek voor zijn nieuwe huis wilde afsluiten kon dit niet vanwege die registratie. Hij heeft toen via aangetekende brief  een verzoek ingediend bij Dexiabank om per direct de BKR registratie in te trekken. Dit is gehonoreerd en 3 weken later kon hij wel de hypotheek afsluiten omdat in het scherm zichtbaar was dat de registratie was ingetrokken.

Voor een dergelijk dringende zaak is het dus van belang om verwijdering schriftelijk aan te vragen.  SUCCES

ho
door hoveling - Feb 4, 2009 om 14:45
19 Antwoorden / 9 Vragen

Wat een stelletje oplichters is deze site!!! Tuin hier niet in!!! Voor 4,50 per persoon bij de bank en een paar postzegels ben je klaar!

Na de WSNP (met een schone lei) zijn de schuldeisers wettelijk verplicht de einddatum aan te passen. Na deze datum sta je nog 5 jaar geregistreerd en verdwijn je automatisch uit het systeem. Een half jaar na het einde van je WSNP (ivm afhandelingen door de bewindvoerder) vraag je via de bank je gegevens op bij het BKR. Zo weet je wie je gegevens heeft bijgewerkt na je schone lei. De gene die dat niet hebben gedaan stuur je een brief met een copie van de rechtbank over je schone lei en met het verzoek de einddatum bij het BKR aan te passen met een code 3 notering. Doen ze het dan nog niet, kun je naar de geschillencommissie stappen van het BKR. De schuldeisers zijn het nl bij wet verplicht mee te werken. Na een half jaar zou je evt een nieuwe uitdraai van het BKR kunnen aanvragen om te kijken of je nu goed geregistreerd staat. Dit kost je max 9 euro per persoon met wat postzegels. Vele malen goedkoper dan 300 euro!! Echt schandalig!!!!

Heel veel succes!

ho
door hoveling - Feb 4, 2009 om 14:56
19 Antwoorden / 9 Vragen

En ik bedoel daar deze link mee:

http://www.registratievrij.nl/?gclid=CMWS5KqFwZgCFZSD3godID6YYQ

Stelletje oplichters die rijk willen worden door de onwetendheid van sanieten..... Jullie moesten je schamen! Zie mijn eerdere bericht.

kenwel2
door kenwel2 - Feb 4, 2009 om 15:04
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, aan g.g.d: Heb nog eens e.e.a goed doorgelezen op de site van bkr, als alle schuld is ingelost, blijf je nog 5 jaar zichtbaar, wat niet wegneemt, dat je na je schuldsanering een krediet verstrekt kunt krijgen, deze beslissing is immers aan de (eventuele) kredietverstrekker... bkr registreert, maar neemt geen beslissingen over kredietverstrekkingen...zo staat het er tenminste, niet zelf verzonnen of bedacht....ga maar naar de site van ze. www.bkr.nl

Daar staat alle info.

Succes, Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Feb 5, 2009 om 09:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@hoveling:1000x Excuses mijnerzijds, stomme zet inderdaad, @Stacey.Ja, IK heb een foutje gemaakt.....

Had de site niet goed doorgelezen...helaas. Na doorlezen moet ik ook toegeven, dat deze site eigenlijk niet behoort te bestaan.

Nogmaals, aan allen die zich gepasserd voelen: Excuses daarvoor!!

Aan vraagsteller, stacey schrijft duidelijk wat je moet doen, lijkt me.

Gr. Henri

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 6, 2009 om 10:01
632 Antwoorden / 58 Vragen

Een aantal jaren geleden had ik ook een notering bij het bkr. Nu weet ik niet of het ook nog afhangt van het bedrag, maar ik stond vijf jaar genoteerd voor een lullig bedragje van €185.00!

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 6, 2009 om 10:06
632 Antwoorden / 58 Vragen

Daarbij vergeet ik te vermelden dat ik die €185.00 direcht had betaald, maar evengoed 5 jaar nog genoteerd stond.

gr
door grant - Sep 11, 2009 om 18:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is hier de site "www.registratievrij.nl" genoemd.

Ik kan jullie melden dat ik daar 3 weken geleden mee in zee ben gegaan (100 euro aanbetaling) en twee weken later konden ze mij melden dat mijn negatieve aantekening weg was. Heb een nieuw BKR overzicht aangevraagd en verdomd...het was weg!

Lees natuurlijk goed hun site door, je moet aan een paar voorwaarden voldoen. Ik voldeed daaran en het is gelukt. Een loden last van mijn schouders!

Dat is mij die 400 euro dubbel en dwars waard. Het werkt echt. Nogmaals: als je aan de voorwaarden voldoet, een citaat:

- De achterstand is ingelost of de vordering is onjuist;

- U heeft niet meer dan 2 negatieve BKR-registraties;

- Uw schulden zijn niet gesaneerd ingevolge de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP).

Als je daaraan voldoet is het de moeite waard.

Peter