gt
door gtd Jul 18, 2005 om 19:51
Geldzaken & recht

BOL.com

Hallo
Graag wil ik weten of nog meer mensen problemen hebben met bol.com (ik heb al 1 persoon gevonden die het zelfde had)


Ik bestel een camera tas juist hier omdat hun de goedkoopste waren en de enige die die tas snel konden leveren.
Op hun site zal het max 7 dagen duren met in hun voorwaarde dat dit een richtlijn is.
Pas op dag 7 veranderd men de status dat deze bij de levarancier in bestelling is (mijn eerste vraag dus waarom dan pas ?? )
Ik dus bellen en de dame wil het wel anuleren en dan het geld terug sturen dat wil ik niet ik wil die tas maar moet weten hoe lang ik nog moet wachten.
Ik krijg een mailtje dat deze in week 28 komt nou goed dan wacht ik daar wel op.


Vrijdag belde ik weer en kreeg weer de keus van anuleren
Ik gaf daarop aan dat ik het niet eens ben met hun manier van contact voeren dit omdat ze best iemand eerder op de hoogte van een bestelling en dat ze hun afspraak niet zijn nagekomen.

De mevrouw wil mijn klacht bij het hoofdkantoor neerleggen die mij vandaag een mailtje sturen dat mijn bestelling week 30 binnen komt maar dat ze het geanuleerd hebben op mijn verzoek.

Ik meteen bellen en mailen dat ik die tas wil.
In mijn telefoontje kreeg ik te horen dat ik hem opnieuw moet bestellen dus ik leg het uit en zegt de jongen het weer neer teleggen bij het hoofdkantoor zodat hun het nog kunnen veranderen


En weer nemen ze geen contact op
Heeft iemand hier meer ervarng mee ??

426 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Die vertaging is het gevolg van de bescherming van consumenten. De wet koop op afstand bepaalt dat een klant het recht heeft om binnen 7 of 8 dagen kostenloos te annuleren. Dus al die tijd is de leverancier er niet zeker van of de order wel doorgaat. Aangezien de leverancier bij zijn leverancier niet kostenloos kan annuleren wacht hij gewoon tot de bedenktijd is verlopen.

Deze wet is gemaakt om u te beschermen maar kent dus ook nadelen...

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat maakt het nog niet goed voor die andere afspraak en het zomaar anuleren tevens kan je ook dan levetijd 14 dagen neerzetten ipv 7

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kennelijk heeft hun leverancier BOL.com ook in de steek gelaten. Het is correct dat men u de mogelijkheid bied om te annuleren, maar u was meer geholpen met een niet mis te verstaan telefoontje richting hun toeleverancier. Daarbij was het ook correct geweest wanneer men u op tijd op de hoogte had gesteld van het verloop.

Het zal wel weer zo zijn dat service geld kost (zucht)...

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op het moment dat Bol de levertijd verandert van 7 dagen in 'onbekend' veranderen zij eenzijdig de overeenkomst en kan deze door koper worden geannuleerd. De bepalingen met betrekking tot koop op afstand zijn dan niet (meer) van toepassing. Overigens hanteren de meeste postorderbedrijven een zichttermijn van een x-aantal dagen zodat je pas na ontvangst van het bestelde artikel hoeft te beslissen of je het houdt of retourneert. Ik weet niet of Bol dit ook doet. Groeten - E.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer