da
door daanenjo Jan 7, 2006 om 18:12
Geldzaken & recht

Bolscher Van der Brug Huzink Notarissen Amersfoort

Bij deze notarissen heb ik de aktes voor mijn (nieuwbouw) koophuis laten passeren, dit is netjes afgehandeld.

Daarna heb ik een vraag over de grondkering gesteld, die ligt nu ineens bij mij in de tuin, terwijl deze op de tekening en in de aktes bij de buren twee deuren verder stond gepland .

Heb het kantoor hierover heb ik twee keer gebeld met de vraag of de aktes aangepast moeten worden, aangezien ik niet getekend heb voor de grondkering. De dame aan de telefoon zei dat ik terug gebeld zou worden door de betreffende notaris, maar helaas geen telefoon gehad van iemand van het kantoor.

Daarna maar 2 mailtjes gestuurd, met twee weken tussenpauze, maar weer geen reactie.

Dit is weer typisch een geval het geld is binnen, laat de klant maar stikken!!!

1477 1 Rapporteer

diertjes
door diertjes - Jan 7, 2006 om 20:50
299 Antwoorden / 3 Vragen

De term grondkering zegt me niets, mogelijk bedoelt u de erfgrens.

Kennelijk staat uw huis in een nieuwbouwproject. De grond waar de huizen komen te staan, is één kadastraal perceel. Nadat de huizen zijn gebouwd en verkocht, moeten de huizen en de daarbij behorende grond worden opgedeeld in stukjes, oftewel nieuw kadastrale percelen. Dit opdelen heet "uitmeten" en dat gebeurt door medewerkers van het kadaster.

De omvang van uw eigendom staat in uw koopakte. Nadat uitmeting heeft plaatsgevonden, kan de grens van uw eigendom (de erfgrens) ook op een kaart worden ingetekend.

Wel kinderachtig dat het notariskantoor u kennelijk niet inlicht hierover. Groet, M@rtin