foekie
door foekie Mar 18, 2012 om 19:48
Geldzaken & recht

BRIEFADRES

BESTE ALLEMAAL
GRAAG WIL IK WETEN OF HET WETTELIJK IS OM EEN BRIEVENBUS TE PLAATSEN ,WANT MIJN WONING STAAT NIET AAN DE OPENBARE WEG , DE REDEN VAN MIJN VRAAG IS ,DE BEWONERS AAN DE OPENBARE WEG WILLEN NIET DAT ER EEN BRIEVENBUS GEPLAATST WORDT ,VOOR MIJN BRIEVEN , DUS VAN OVERHEIDS WEGEN KRIJG IK GEEN POST OP MIJN ADRES DREEF45A 4813ED OMDAT DAAR VAN DE BUREN ,,GÉÉN ,, BRIEVENBUS MAG KOMEN TE HANGEN OF STAAN ,,WIE KAN EN WIL ME HELPEN ???? GR

4034 34 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2012 om 20:45
11548 Antwoorden / 51 Vragen

van de Post.nl site:

"De plaats
De belangrijkste eis is dat uw brievenbus
zo dicht mogelijk aan de openbare weg staat.
Wanneer uw brievenbus in of aan uw woning
zit, dan mag de afstand die de postbode moet
afleggen vanaf de openbare weg naar uw
brievenbus niet meer dan 10 meter bedragen
.
Als het voorste deel van het pad naar uw
woning over een stukje gemeentegrond loopt,
wordt dat ook meegerekend. Ook mag de
postbode geen trappen op en af die hoger zijn
dan 2,5 meter - gerekend vanaf het wegdek.
"

bij deze.

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 20:54
38 Antwoorden / 38 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 18 mrt 2012, 20:45]van de Post.nl site:

"De plaats
De belangrijkste eis is dat uw brievenbus
zo dicht mogelijk aan de openbare weg staat.
Wanneer uw brievenbus in of aan uw woning
zit, dan mag de afstand die de postbode moet
afleggen vanaf de openbare weg naar uw
brievenbus niet meer dan 10 meter bedragen
.
Als het voorste deel van het pad naar uw
woning over een stukje gemeentegrond loopt,
wordt dat ook meegerekend. Ook mag de
postbode geen trappen op en af die hoger zijn
dan 2,5 meter - gerekend vanaf het wegdek.
"

bij deze.[quote=spooky01 schreef op zondag 18 mrt 2012, 20:09]Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een opmerking. Hoofdletters worden gezien als schreeuwen en leest niet lekker, dus is er een kans dat mensen je vraag niet lezen.
sorry voor de hoofd letters ingrid
Groetjes Ingrid

spooky01
door spooky01 - Mar 18, 2012 om 20:55
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een opmerking. Hoofdletters worden gezien als schreeuwen en leest niet lekker, dus is er een kans dat mensen je vraag niet lezen.

Groetjes Ingrid

getty
door getty - Mar 18, 2012 om 20:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe ver is uw woning verwijderd van de openbare weg?

tr
door trappist - Mar 18, 2012 om 21:01
240 Antwoorden / 0 Vragen

waar bevindt zich 45a dan?
woont u boven die viswinkel? of er achter?
en is 45a een officieel huisnummer of door u zelf toegekend?

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2012 om 21:03
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Soertje,

er zijn nog twee andere opties om je post te ontvangen. Probeer zoveel mogelijk je post per email binnen te krijgen, of open een postbus. Dat laatste kost wel wat geld, maar dan krijg je wèl je post in huis als je die afhaalt. Het is alleen wel zo dat bepaalde instanties van wetswege bepaalde post niet per email mogen versturen. Off topic: er raakt meer post zoek via post.nl als via de email, maar dat terzijde.

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:05
38 Antwoorden / 38 Vragen

[quote=trappist schreef op zondag 18 mrt 2012, 20:52]waar bevindt zich 45a dan?
woont u boven die viswinkel? of er achter?
en is 45a een officieel huisnummer of door u zelf toegekend?
beste trappist ,dit is een bestaand adres bij gemeente ,en cadaste en notaris bekend,

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:09
38 Antwoorden / 38 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 18 mrt 2012, 21:03]Soertje,

er zijn nog twee andere opties om je post te ontvangen. Probeer zoveel mogelijk je post per email binnen te krijgen, of open een postbus. Dat laatste kost wel wat geld, maar dan krijg je wèl je post in huis als je die afhaalt. Het is alleen wel zo dat bepaalde instanties van wetswege bepaalde post niet per email mogen versturen. Off topic: er raakt meer post zoek via post.nl als via de email, maar dat terzijde. hallo mhamadma daar gaat het nu juist om de belangrijkste brieven van de overheid enzo die worden alleen bezorgd op het bestaande woonadres ,en ik kan van mijn zus haar adres gebruiken ,maar dat keurt de gemeente breda NIET goed wat nu ??

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:12
38 Antwoorden / 38 Vragen

[quote=getty schreef op zondag 18 mrt 2012, 20:28]Hoe ver is uw woning verwijderd van de openbare weg?
beste getty ,de afstand is zeker 25 meter van de straat af ,

tr
door trappist - Mar 18, 2012 om 21:15
240 Antwoorden / 0 Vragen

er van uitgaand dat u de woning bereikt via een pad of steeg, is het niet mogelijk dan om daar een paal met een brievenbus te plaatsen?

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:19
38 Antwoorden / 38 Vragen

mijn vraag is eigenlijk ,is er een instantie die aan dreef 45 4813ed breda een brief kan sturen ,met de verplichting om van mijn kant een brievenbus te plaatsen ,??? ik heb begrepen dat het wettelijk verplicht is dat ik daar een brievenbus kan plaatsen ,maar dreef 45 4813ed wil dat niet ,

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:22
38 Antwoorden / 38 Vragen

hallo trappist ,natuurlijk is dat mogenlijk , en hebben we het fatsoenlijk gevraagd ,en het antwoord was ,,,NEE, dus wat nu ,

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2012 om 21:31
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Ik neem even aan dat dit een huurhuis betreft. Neem in dat geval contact op met de verhuurder.

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:31
38 Antwoorden / 38 Vragen

weet u al mij post komt aan op een post adres , maar de belangrijkste brieven van overheidswege en gemeente instanties ,en rdw ,die kunnen alleen maar bezorgd worden op mijn bestaand adres ,dreef 45a .waar géén brievenbus mag komen van de bewoners van dreef 45,,vandaar deze oproep ,gr

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:33
38 Antwoorden / 38 Vragen

mahadma , deze woning is mijn eigendom !

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:36
38 Antwoorden / 38 Vragen

]wie zou mij hiermee een advies kunnen geven ?
welke instantie ???

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2012 om 21:37
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Als het je eigendom is, moet er toch of linksom of rechtsom een manier zijn om een bereikbare plek te vinden voor een paaltje in de grond met een brievenbus of ergens aan een muur in goed overleg en redelijkheid en billikheid met nr 45.

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:39
38 Antwoorden / 38 Vragen

ja ja dat is het nou net ,dat willen ze NIET

stacey
door stacey - Mar 18, 2012 om 21:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=soertje schreef op zondag 18 mrt 2012, 21:39]ja ja dat is het nou net ,dat willen ze NIET

Is die poortdeur van jou/naar jou terrein ?
Dan kun je daar toch een bus aan spijkeren, of een brievenbus erin maken met een opvangbak erachter.

Maar huur je wat van 45 ?

freya
door freya - Mar 18, 2012 om 21:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En ik vraag mij eigenlijk af wát dan precies het probleem van de bewoners van 45 is. Of is het een kwestie van buurtje pesten?

Freya

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:53
38 Antwoorden / 38 Vragen

stacey,ik huur niets van dreef45
en mijningang poort is op adres dreef 43 en die doen ze altijd op slot .ik heb uiteraard wel een sleutel . en die zijn bang dat de kliko er dan niet meet doorgaat5 merg allemaal hé

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2012 om 21:55
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Is er op de een of andere manier sprake (mogelijk) van recht op overpad? Wellicht dat andere forumlezers hier wat mee kunnen?

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:56
38 Antwoorden / 38 Vragen

hallo Freya ,dat is het denk ik ,je hebt het bij het juiste want ze hebben méér moeilijkheden met stankoverlast enzo ,van het viswinkel gebeuren,in de straat ,

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 21:57
38 Antwoorden / 38 Vragen

Ja er is een recht van overpad naast het pand van dreef 43 voor mnaar mijn woning te komen .

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2012 om 21:59
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Is er op de een of andere manier met nummer 43 wat te regelen?

stacey
door stacey - Mar 18, 2012 om 22:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=soertje schreef op zondag 18 mrt 2012, 21:53]stacey,ik huur niets van dreef45
en mijningang poort is op adres dreef 43 en die doen ze altijd op slot .ik heb uiteraard wel een sleutel . en die zijn bang dat de kliko er dan niet meet doorgaat5 merg allemaal hé

Als dat toegang is tot jou woning is het toch jou toegangspoort ?
Of huur je van 43 dan ?
Wat is het argument, het minder fraaie uitzicht ofzo ?
Als je er een gewone brievenbus in zou maken met een postopvangbak of zak aan de andere kant kan die kliko er ook nog wel gewoon door hoor .
Informeer anders een bij de gemeente en leg je probleem daar voor, wellicht kunnen ze wat voor je betekenen.

freya
door freya - Mar 18, 2012 om 22:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat nummer 45 die viswinkel is en dat het pand gesplitst is in een winkel (de voorkant met nummer 45) en een woonpand (de achterkant met nummer 45a).

Even googlemaps geraadpleegd. ;-)

(correct me, if I'm wrong)

Freya

stacey
door stacey - Mar 18, 2012 om 22:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 18 mrt 2012, 22:14]
Even googlemaps geraadpleegd. ;-)

(correct me, if I'm wrong)
Freya

De vervelende buren staan er nu in elk geval gekleurd op ;-)

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2012 om 22:22
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Wat is het probleem om een normale brievenbus direct naast de deur van 43 op te hangen?

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 22:23
38 Antwoorden / 38 Vragen

wat bedoel je ,met de vervelende buren staan er nu in elk geval gekleurd op ???

freya
door freya - Mar 18, 2012 om 22:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=soertje schreef op zondag 18 mrt 2012, 22:23]wat bedoel je ,met de vervelende buren staan er nu in elk geval gekleurd op ???

Niet jij..., de visboer staat er gekleurd op..... ;-)

Freya

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 22:27
38 Antwoorden / 38 Vragen

mahadma ,ik ga nog één poging maken om tot de oplossing te komen ,op jou antwoord,naast de deur van dreef 43 4813edbreda ,allemaal geweldig bedankt voor de antwoorden hoor groetjes van mij alias soertje.

foekie
door foekie - Mar 18, 2012 om 22:33
38 Antwoorden / 38 Vragen

Stacey ,ook ik ga wéér naar de gemeente toe ,als het niet lukt met die brievenbus aan de dreef plaatsen ,ook bedankt voor de antwoorden ,jullie hoeren het als een van de adviezen heeft resultaat hebben gehad ! oké??!! groetjes soertje

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 19, 2012 om 02:35
66 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zijn de voorwaarden van PostNL (en zo mogelijk andere postbezorgers) hierover: ettelijk vastgesteld in de „Postregeling 2009”:

"Wanneer moet ik een buitenbus plaatsen?

Als uw brievenbus in of aan de woning zit, mag dat zolang dat niet meer dan 10 meter lopen vanaf de openbare weg is. Brievenbussen moeten gemakkelijk en snel bereikbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat uw brievenbus aan de eisen voldoet. Basis is dat uw brievenbus zo dicht mogelijk bij de openbare weg moet staan. In onze brochure kunt u nalezen, wanneer en waar u een brievenbus dient te plaatsen.

De eisen zijn vastgesteld in de wettelijke `Postregeling 2009`."

Postregeling 2009