am
door amadejong Jul 4, 2016 om 20:41
Geldzaken & recht

BSR dagvaardiging zonder eerdere correspondentie. Bedrag 135 en boete 60 euro!

Ik heb vorige week een dagvaardiging ontvangen per post maar in 2016 niets ontvangen. BSR zegt dat ze de aanslag en aanmaning verzonden hebben. Hoe kan ik bewijzen dat ik deze niet heb ontvangen? Post NL vindt het vreemd dat het 2x niet bezorgd is dus kan verder niets doen. Wat zijn mijn mogelijkheden?

2361 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 4, 2016 om 20:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is simpel. Je kan niet bewijzen iets niet ontvangen te hebben. Zij kunnen waarschijnlijk wel bewijzen dat ze de aanslag en aanmaning verzonden hebben.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2016 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat valt door u uiteraard niet te bewijzen. Maar ik neem aan dat u wist dat u die aanslag had moeten krijgen, dus u had ook even kunnen informeren waar hij bleef.

Als u een machtiging tot automatische incasso had afgegeven, had u het ook vanzelf gezien op uw afrekeningen. Als u een berichtenbox aangemaakt had van de overheid, zou die aanslag waarschijnlijk ook daar in zijn komen te staan.

jo
door jorisw - Jul 4, 2016 om 20:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is er wel sprake van openstaande rekeningen?

ha
door halex - Jul 4, 2016 om 20:56
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U weet dat u elk jaar rond februari uw aanslag gemeentelijke belastingen krijgt. Hebt u in maart geïnformeerd waar deze bleef?
Activeer in ieder geval uw Berichtenbox op https://mijn.overheid.nl/. U mist dan in de toekomst de aanslagen niet meer. Dat scheelt u in ieder geval de komende jaren de verhoging van € 60,-.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2016 om 01:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat uw mogelijkheden zijn is hier te lezen (met ook een verwijzing naar een bijsluiter die bij de dagvaardiging zat): http://www.bsrincasso.nl/faq/over-een-dagvaarding/

ru
door ruitenheer Jul 6, 2016 om 15:32
120 Antwoorden / 0 Vragen

BSR is waarschijnlijk de belastingsamenwerking rivierenland. BSR incasso is een commercieel bedrijf. Beide instellingen hebben niets met elkaar te maken.