md
door mdelgrosso Aug 25, 2009 om 14:17
Geldzaken & recht

Budgetticket Woekeraars!!!!!!!

Wij gaan in november 09 met 4 pers naar K3 in Groningen.


We hebben 79 euro per kaart betaald. Hier kwam nog 15 euro verzend en adm.kosten bij. TOTAAL 331 Euro


Op de binnengekomen kaarten staat gedrukt 25 euro


221 euro bemiddelingskosten? Dus dit te veel betaald


 


Budgetticket gebeld, echter vermelden ze dat we maar de kleine lettertjes in de voorwaarden hadden moeten lezen, dat kaarten wel iets duurder konden zijn.Hierdoor ontduiken ze de mazen van de wet,


 


Wat kunnen we hier aandoen?


 

656 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Aug 25, 2009 om 14:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Helaas niets denk ik.  Deze manier van verkoop is legaal. Het is aan u om vooraf te onderzoeken of de verkopende partij betrouwbaar is. Tik het bedrijf in op google en de klachten stromen naar boven, dus u had gewaarschuwd kunnen zijn.

edrick3
door edrick3 - Aug 25, 2009 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Dat is zuur! Maar waarom dáár kaarten gekocht? Je kunt ze toch ook rechtstreeks bestellen:


martiniplaza


 


Overigens staat er nu bij budgetticket een prijs van 59 euro.


U had zich beter eerst even goed kunnen informeren!


 


Om op uw laatste vraag antwoord te geven: Niets! U kiest zelf voor het bestellen van deze (véél te dure) kaarten.


 


Tocj maar van het concert gaan genieten! Veel plezier.


Met vr.gr.


 

kiran
door kiran - Aug 25, 2009 om 14:35
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@mdelgrosso


"Wat kunnen we hier aandoen"?


Niets. Is maar net wat je ervoor over hebt. En je had het ervoor over neem ik aan.


Op de site staat: 'we hebben in het verleden veel negatieve publiciteit gehad, maar we gaan nu voor 120%'. Maar wat 120%? Zou dat maar in het midden laten??  


Gedane zaken nemen geen keer .... is ff slikken .... veel plezier gewenst!

he
door henk1951 - Aug 25, 2009 om 15:36
256 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kunt er niets aan doen er zijn al zoveel items geweest over dit soort ticket bureaus ,op tv op forums in kranten noem maar op. Je zou denken dat niemand meer in zee gaat met dit soort bureaus,maar helaas zolang mensen blijven bestellen blijven ook dit soort bureaus bestaan.
Veel plezier bij het concert.

gr Henk



vladja
door vladja - Aug 25, 2009 om 15:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Kaartjes zijn € 25,==, budgetticket rekent € 79,--. Ze gaan niet voor 120% (dan zou een kaartje € 30,-- kosten), nee ze gaan voor dik 300%, excl. administratie- en verzendkosten.




aurora1
door aurora1 - Aug 25, 2009 om 17:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dit onderwerp is al vele malen voorbijgekomen, lees ook dit: 

 

stacey
door stacey - Aug 25, 2009 om 18:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--Wat kunnen we hier aandoen? --


Jezelf beter informeren en rondshoppen voor je overgaat tot koop......

poltol
door poltol - Aug 25, 2009 om 18:40
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,


We kunnen hier niets aan doen. U had beter op moeten letten. Het is algemeen bekend dat ticketkantoren de zaak opwaarderen. Als u, en ook anderen die dit lezen, kaartjes zoeken, ga dan eerst naar de site van de groep waar u naar toe wil gaan. Daarna kijken bij de plaats van optreden. Dan komt u altijd aan de juiste goedkope kaartjes. Is het uitverkocht? U wil toch gaan? Dan moet u vooral bestellen bij de ticketkantoren maar dan hier niet zeuren over het te betalen geld. En ook niet als de regulaire uitbater de kaartjes ongeldig verklaard. Als u zoekt op GOOGLE dan komt u altijd eerst bij de slimme [dure en heel dure] jongens uit. Dat is logisch want GOOGLE is immers geen filantropische instelling. Voor een fiks aantal EURI's sta je altijd op eerst als men kaartjes zoekt. Daarom zijn de kaartjes bij de ticketbureaus ook al duurder. Zij moeten immers advertentie ruimte kopen bij GOOGLE met de eis vooraan te staan.


Vr.gr. poltol

birdies
door birdies - Aug 25, 2009 om 18:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

..........Wat kunnen we hier aandoen?.........

WIJ niets, JIJ kan voortaan beter opletten! En inderdaad: op de kleine lettertjes letten in het vervolg. Had je in dit geval een hoop geld gescheeld.


stacey
door stacey - Aug 25, 2009 om 19:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--echter vermelden ze dat we maar de kleine lettertjes in de voorwaarden hadden moeten lezen--


 


Gelijk hebben ze, lettertjes zijn overigens niet klein maar duidelijk zat en bij de (algemene informatie had je het ook al kunnen zien.......


 


--De prijs komt tot stand door de marktwerking van vraag en aanbod; prijzen kunnen dus fluctueren.--- Budgetticket Informatie


 


Artikel 4. Prijzen


1.      Bij de verkoop van tickets door Budgetticket is sprake van wederverkoop. De door Budgetticket gehanteerde prijzen wijken daarbij af van de eventueel op de tickets aangegeven prijzen, waaraan door koper geen rechten kunnen worden ontleend. In de door Budgetticket gehanteerde prijzen zijn alle kosten inbegrepen, met uitzondering van de verzendkosten. Voor de nominale waarde van de tickets kunt u ons bellen of e-mailen. Algemene Voorwaarden


 


Komen hier steeds meer mensen gillen te zijn besodemieterd nadat ze Zelf zo stom zijn geweest helemaal Niets te lezen..... ;-(   vermoeiend..

hutch
door hutch - Aug 25, 2009 om 20:11
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Mdelgrosso,


dit is inderdaad een grote teleurstelling. U bent ook niet de enige. Velen zijn u voor gegaan. Een hele kleine (schrale) troost: (o.a.) dit bedrijf houdt meestal geen vaste klanten over en moet het hebben van (onwetende) 'nieuwkomers'.


Maar als geschreven, indien u gelezen had (ook via Google) over dit bedrijf, had u dit kunnen weten. Het zijn woekerprijzen, maar niet verboden, tenminste niet wettelijk. Er wordt ook veel voor gewaarschuwd.


Pas dus op voor dit soort bedrijven!!!! Zij berekenen altijd woekerprijzen voor entreekaarten. En zij hebben het zelf over de (beruchte) 'kleine lettertjes'. Daarmee geven zij dus zelf al (indirect) aan, dat het woekerprijzen zijn. Anders hadden ze dat wel in gewone letters op de 'voorpagina' gezet. En reken maar dat zij elke dag klachten krijgen........


U kunt er dus niets aan doen. Helaas, het is niet anders.


Gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer