Cr
door Creditcarddiscriminatie Aug 11, 2021 om 19:12
Geldzaken & recht

Creditcard

Mijn partner is "hoofd kaarthouder" en ik "houder van de extra kaart" van een ABN AMRO credit card. Hoewel alle betalingen van onze gezamenlijke rekening plaatsvinden mag alleen de hoofdkaarthouder alle betalingen van BEIDE kaarten inzien en de "extra kaart houder" alleen de betalingen van betreffende kaart.
Anno 2021 en met de moderne automatiseringen moet dit toch niet meer getolereerd worden!
Wij willen dus per direct naar een andere organisatie waar beide kaarthouders evenveel rechten hebben en niet gediscrimineerd wordt.
Wie kan mij vertellen bij welke credit card organisatie beide kaarthouders gelijke rechten hebben?

3979 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2021 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zou ik zeker niet tolereren. Hoe durven ze de houder van de extra kaart zo te discrimineren.

Ga naar een andere bank en neem allebei zelf een creditcard, dat zal ze leren.

Uw partner zou u natuurlijk ook de inloggegevens kunnen geven. Maar ja dat maakt het makkelijk.

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2021 om 19:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb op onze en/of rek bij de rabo 1 creditcard. Mijn partner kan gewoon als en/of rek gebruiker alle inzicht in de rekening + credticard hebben op de pc en de gsm. Zij kan dus exact zien wanneer ik hoeveel aan wie enz heb betaald. Dus probeer eens een mobiele app op je tel te installeren zodat je ook alles kan zien. Lijkt mij simpel.

rj
door rjw - Aug 11, 2021 om 21:39
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt toch gewoon overal voor beide een eigen creditcard aanvragen? Waarom zoiets ingewikkelds als een hoofd kaarthouder en een houder van een extra kaart? En gewoon allebei een eigen rekening.

justmeagain
door justmeagain - Aug 12, 2021 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Zolang u gebruik maakt van een partnercard kan alleen de hoofdkaarthouder alles inzien.
Ook bij inloggen op de site gaat de 2FA code naar de hoofdkaarthouder. Dit is bij alle creditcards zo geregeld. U zult een kaart op eigen naam moeten nemen om dit te voorkomen. Dat is wel duurder maar dat is een keuze.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2021 om 08:58
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp uw vraag niet helemaal. U stelt dat alleen de hoofdkaarthouder alle betalingen van beide kaarten kan inzien. Is het dan niet zo dat de hoofdkaarthodre u dat niet laat zien? Indien u het inzien op electronische wijze bedoelt is het toch een kwestie van ook de toegangscode hebben en weten?

Wij hebben ten tijde van ook het hebben van een ABN creditkaart en ook het langduriger hebben van een ANWB-VISA  card hier nooit enig probleem mee gehad /. in gezien.

Zo het inderdaad toch problemen oplevert, wat zegt men bij de bank? U kunt hoe dan ook uw probleemvraag hier melden:  https://meld.nl/melding/discriminatie/ en/of hier https://www.melddiscriminatie.nu/ en dan antwoord van hen afwachten.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2021 om 09:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Discriminatie (lees en huiver...): https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/discriminatie/vraag-en-antwoord/wat-is-discriminatie

Mag u van uw partner die gegevens dan niet inzien?
Dan maar ieder een kaart op eigen naam nemen?

Dan bent u beide kaarthouder. En dan heeft u gelijke rechten. Hoe eenvoudig kan het zijn.
Het is toch ook ouderwets en niet meer van deze tijd met al die automatisering om aan hoofd kaarthouder en extra kaarthouder te doen? Dat zou anno 2021 niet meer getolereerd moeten worden.
Overigens gelden overal dezelfde regels. U zou anders ook nog bij alle creditcardverstrekkers informatie daarover kunnen opvragen.

panter22
door panter22 - Aug 12, 2021 om 15:20
6599 Antwoorden / Vragen

Om een credit cart te krijgen moet je aan  bepaalde inkomenseisen voldoen.
Als je geen of weinig inkomsten hebt, dan kun zelf geen credit card krijgen, maar wel een extra card op rekening van je partner.
Je hebt geen gelijke rechten, omdat je zelf geen  credit card hebt . Je partner betaalt jouw credit card en is verantwoordelijk en aansprakelijk voor  jouw uitgaven.

gosman
door gosman - Aug 13, 2021 om 20:47
5 Antwoorden / Vragen

ga sowieso bij ABN AMRO  weg lees een de media die inbicielen willen voor alles geld zie en je moet overal voor betalen no even en voor elke dienst moet je betalen

justmeagain
door justmeagain Aug 14, 2021 om 00:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

ABN zal slechts de eerste zijn. Alle banken gaan de kosten van fraude doorberekenen aan hun klanten, op welke wijze ook.

ti
door tilpend Aug 14, 2021 om 10:59
134 Antwoorden / 0 Vragen

In wat voor land leven we als je moet betalen voor een dienst???
Echt schandalig, het lijkt hier wel een kapitalistische markteconomie!!
....oh wacht...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 15, 2021 om 08:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wat een matige vraag en antwoorden!

De kaart werkte toch prima,  alleen uitlezen wat er betaald is voor maar 1 persoon!

Mijn bank heeft hetzelfde, mijn vrouw ziet wat ik kocht... en op haar mobiel is elke betaling terug te zien.
Enige nadeel is dat ik niet het rest Saldo weet, dus moet er voldoende op hebben.

Jeannetims
door Jeannetims - Sep 24, 2021 om 14:22
51 Antwoorden / 3 Vragen

Dat komt omdat de rekening en/of is. Een en/of creditcard bestaat nergens, dus iemand is hoofd kaarthouder.  Wanneer je een creditcard op een eigen rekening aanvraagt bestaat dit probleem niet.