Ma
door Martine Bakkenes Feb 2, 2021 om 13:36
Geldzaken & recht

Dagloon bij UWV

In 2002 ben ik nóg volgens het oude systeem van de WAO gedeeltelijk afgekeurd.  Gelukkig heb ik nog 19 jaar gedeeltelijk kunnen blijven werken. Nu ben ik helaas 80/100% afgekeurd.  Toendertijd is mijn dagloon vastgesteld op 125 euro. Ondertussen door loonsverhogingen e.d. is mijn dagloon 165 euro. Maar mijn uitkering wordt vastgesteld op het oude dagloon , mag dit ?

3620 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2021 om 17:06
16870 Antwoorden / 202 Vragen

U  kunt in bezwaar gaan wanneer je schriftelijk een beslissing ontvangt van het UWV, bijvoorbeeld over de hoogte van je uitkering of van een keuring of herkeuring. In de brief staat dan ook aangegeven dat het mogelijk is om in bezwaar te gaan. en zie Bezwaar maken tegen een beslissing | UWV | Particulieren

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 2, 2021 om 18:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Omdat je met Subsidie  bleef werken geld de oude datum....

Proberen  kan maar  denk dat  dit helaas de regel is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 2, 2021 om 18:22
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Martine,

Voor dit soort vragen kunt u terecht bij uw vakbond.

Als u die niet heeft, kunt u uw vraag stellen aan een advocaat, die gespecialiseerd is in arbeidsrecht.

Een advocaat is uiteraard niet gratis, maar misschien komt u in aanmerking voor subsidie, de zogenaamde "toevoeging".

justmeagain
door justmeagain - Feb 3, 2021 om 00:34
623 Antwoorden / 8 Vragen

Lijkt mij correct. U kreeg vanaf 2002 een uitkering waar u deels bij werkte.
De basis van die uitkering was 125 per dag.
Nu veranderd er feitelijk niets aan uw dagloon maar alleen aan het afkeuringspercentage.

Daarnaast was u al voor bijvoorbeeld 65% afgekeurd en kon dus maar over 35% een hoger dagloon verdienen. Zou erg oneerlijk zijn als u dan over 100% een hoger dagloon zou ontvangen, dan zou het dus maximaal over die 35% berekend moeten worden wat uitkomt op 139 euro. Maar dat is dus aan de hand van dit percentage.

panter22
door panter22 - Feb 3, 2021 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

Het lijkt mij logisch dat het dagloon gelijk blijft en het percentage wordt verhoogd.
Ík vond een organisatie die je misschien kan helpen, maar misschien zijn er ook wel andere organisaties die gepecialiseerd zijn in uitkeringen. Moet je even googelen,
https://www.stichtingbwn.nl/hoogte-en-duur-wao
Als je geen lid bent van een vakbond of rechtsbijstand, dan kun je juridisch advies vragen bij het juridisch loket:
https://www.juridischloket.nl/
Denk aan de bezwaartermijn. Lukt het je niet binnen deze termijn bezwaar te maken, maak dan bezwaar onder aanvulling van gronden.

tr
door truvanu - Feb 3, 2021 om 12:04
51 Antwoorden / 0 Vragen

Leg het eens voor aan kandoor.nl

Kandoor is een maatschappelijk initiatief waar vrijwilligers met kennis van geldzaken andere mensen op weg helpen. Er zit geen winstoogmerk achter, ook is het niet bedoeld voor financieel advies (daar heb je immers een adviseur voor nodig en die kost geld). De vrijwilligers zijn zelf werkzaam in de financiële sector en denken in hun vrije tijd mee.