ma
door mark1962 Sep 7, 2005 om 11:11
Geldzaken & recht

Dagvaardiging niet aangemeld bij de rechter

Hallo,

Ik ben door een gerechtsdeurwaarder gedagvaard om voor de rechter te verschijnen voor een niet betaalde rekening. Heb er zelf behoorlijk psychisch onder geleden. Vannacht geen oog dicht gedaan, een kennis heeft vrij genomen om me te brengen en bij te staan. Ik ben daar geweest en nu blijkt dat de deurwaarde het niet eens heeft aangemeld. Terwijl in een vraag van mij aan de gerechtsdeurwaarder om de zitting niet door te laten gaan om de kosten niet onnodig op te drijven. Heb hier antwoord op gekregen dat ze de zitting niet introkken. En dat niet in dikke letters en onderstreept zoals hier boven. Ik vind dat hier heel onbeschoft en buiten alle fatsoennormen is gehandeld. Kan een gerechtsdeurwaarde en incassobureau dit zomaar ongestraft doen of is er nog zoiets als gerechtigheid in dit land en kan ik er wat aan doen?

Met vriendelijke groet, P

1447 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 7, 2005 om 11:18
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er was dus geen rechtszitting maak ik op uit uw verhaal. Dat is dan
redelijk goed nieuws. Die kosten zijn dus niet gemaakt en kunnen dus
niet aan u berekend worden.

Ik denk dat hij de rechtzitting niet aangemeld heeft, omdat u daar om
verzocht heeft. Misschien was hij bang dat hij dan bij een uitspraak
door de rechter niet alle kosten op u kon verhalen.

Beschouw het als een ultiem middel om u te dwingen om te betalen.

Vladja

ma
door mark1962 - Sep 7, 2005 om 12:04
11 Antwoorden / 12 Vragen

Er is inderdaad geen rechtszitting geweest en de kosten zijn dus niet gemaakt. Waarom wel een brief gekregen dat de zitting niet werd ingetrokken? Heb nu weken in de stress gezeten en behoorlijk slaap te kort gehad. Deze zaak heeft niet alleen mij geraakt maar ook mijn kinderen en mijn gezinsleven. (volgens een kennis valt dit onder geestelijke marteling. Verboden volgens de conventie van Geneve). Maar als ik niet verschijn voor de rechter wordt ik automatisch schuldig bevonden. Is het dan niet waarschijnlijk dat andersom het ook zo is? Aan u antwoord merk ik dat deurwaarders en incassobureaus zich ongestraft aan dit soort praktijken schuldig kunnen maken. Mensen onder dwang zetten. Een rekening sturen compleet met de gemaakte kosten en dan aangekondigde zitting niet aanmelden. Ik vind dit echt een absurde manier van werken en dit gaat in mijn ogen buiten alle fatsoen en gedragsnormen.

Op grond van conventie, artikel.1-97, wil ik de betrokken gerechtsdeurwaarders - en incassobureau aanklagen bij het Internationale Hof voor de Mensenrechten vanwege hun gedragingen c.q.berusting/lijdzaam en/of  passiviteit ten aanzien van de wrede psychische behandeling die mij ten deel viel.

P.

vladja
door vladja - Sep 7, 2005 om 12:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Misschien is het handiger en
sneller om een klacht in te dienen bij de Kamer. Zie onderstaand.

De Kamer voor
Gerechtsdeurwaarders (onderdeel van de rechtbank te Amsterdam) is belast met de
tuchtrechtspraak. Een klacht tegen een (toegevoegd kandidaat-)
gerechtsdeurwaarder kan worden ingediend bij:

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders

Postbus 84500

1080 BN Amsterdam

Tel.: 020 - 541 28 25

Fax: 020 - 541 21 80

Voor info over het indienen van
een klacht ga naar:

http://www.kbvg.nl/index.php?id=134

Vladja

ju
door juramax - Sep 15, 2005 om 17:27
24 Antwoorden / 1 Vragen

Uit uw verhaal maak ik op dat u wel naar de kantonrechter/rechtbank bent gegaan. Wat is daar besloten. Hebt u verstek tegen de eiser gevraagd met zijn veroordeling in de kosten?  U kunt namelijk de dagvaarding aan de rechter tonen en mededelen dat de eisende partij blijkbaar om niet bekende redenen de zaak niet doorzet. U bent wel verschenen en kunt dan veroordeling van de niet verschenen eiser in de kosten vragen. Een deurwaarder is bij het uitbrengen van een dagvaarding alleen maar een tussenpersoon en handelt in opdracht van de feitelijke schuldeiser. Een rechtsprocedure aanspannen is geen strafbaar feit en als de dagvaarding niet tijdig aan de rchter wordt aangeboden met verzoek de zaak op de rol te plaatsen is dat wel dom en schadelijk voor de eiser maar niet voor u als gedagvaarde. Hoe de zaak verder zal worden afgehandeld hangt af van wat er in het contact tussen u en de deurwaarder is afgesproken. Ik hoop dat dit schriftelijk - liefst aangetekend - is gebeurd. Van een telefonisch onderhoud pleegt men zich, als het er op aan komt,  ineens "niets meer te herinneren". Uw vraag is op dit punt wat vaag evenals het feit of u werkelijk iets verschuldigd bent of niet.

ma
door mark1962 - Sep 15, 2005 om 18:11
11 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaag in de bus gekregen een ambtelijk stuk met daarin de uitspraak van een rechter op een andere datum. Dus er is iets fout gegaan bij de deurwaarder. Ik heb opgebeld naar de deurwaarderskantoor en kreeg het advies om een advocaat in te schakelen. 99% kans dat de zaak geseponeerd word en de gemaakte onkosten (advocaat) vergoed word. De deurwaarder ging ook contact opnemen met de incassobureau M.G. de Jong dat ze geen verder actie meer mochten ondernemen richting mijn persoon. Wat er verder gaat gebeuren weet ik niet.

Met vriendelijke groet, P