ha
door haakima Dec 20, 2005 om 21:13
Geldzaken & recht

Dat kan toch niet??

Ik had een mobiel abbonnement bij Orange, maar op 8 december liep mijn abbonnement af en ik heb een abbonnement bij Hi genomen, i.v.m. geen bereik op een adres in Amsterdam met Orange. Op 8 december is inderdaad mijn kaart van Orange afgesloten en die van Hi van start gegaan. Nu kreeg ik een rekening in de bus van Orange en er stond nog 73.88 euro op mijn sim/kaart van mijn oude provider, maar die kan ik niet meer gebruiken? Nou heb ik ze opgebeld en kan geen geld terug krijgen, maar dat kan toch zomaar niet. Dat is gewoon mijn geld wat hun hebben en ik kan het niet gebriuken, want die sim doet het niet meer, maar ik kan het ook niet terug krijgen. Ik vind dit echt diefstal en ik kan het geld goed gebruiken. Wie oh wie weet hoe ik dit aan moet pakken. Alvast hartstikke bedankt,

335 4 Rapporteer

ma
door maschoe - Dec 21, 2005 om 00:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je verhaal is niet helemaal duidelijk. Je zegt dat je abonnement bij Orange is gestopt, dat je een rekening kreeg van je Orange. Vervolgens zeg je dat er op je SIMkaart nog 73.88 euro stond van je oude provider. Orange dus? Hoe kan je nog tegoed op je SIMkaart hebben staan als je een abonnement had? Dan heb je het over pre-paid neem ik aan. Als het inderdaad om een tegoed gaat van pre-paid dan heb je helaas pech. Je hebt die minuten al gekocht en dus zijn ze van jou. Je kan contact opnemen of ze onder coulance toch terug willen boeken,maar die kans is erg klein.

Succes

ro
door ronny530 - Dec 21, 2005 om 00:19
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Het is niet duidelijk maar wat vroeger bel minuten waren is wellicht bij orange geld. Als het contract opgezegt wordt kan het gebeuren dat het in rekening gebracht word. beltegoed staat nooit op een sim kaart maar is bekend bij de provider Een plus of een min vergeten?

xandor020
door xandor020 - Dec 21, 2005 om 10:12
180 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas kan dat wel.

Belminuten uitgedrukt in geld, welke u maandelijks 'over' heeft gehouden mag u meenemen en dat wordt cummulatief.

Echter is dit nooit opvraagbaar. Dat zou nml. betekenen dat u in werkelijkheid per maand minder zou hebben betaald aan uw contract.

Tja, dan had u de laatste 2 maanden extra veel moeten bellen om het op te maken.......

Dit staat echt heel duidelijk in de contracten van Orange.

Ik weet niet waarom u dit diefstal noemt. U koopt een kilo andijvie bij AH, eet 500 gram op en wenst dan dat u die andere 500 weer vergoed krijgt.....

pekogi
door pekogi - Dec 21, 2005 om 10:27
143 Antwoorden / 1 Vragen

@xandor020. Normaal reageer ik hierop niet, maar die opmerking van die andijvie is grandioos. Fijne feestdagen.