ju
door jus Jul 26, 2004 om 12:09
Geldzaken & recht

Debit kaart?

Is het mogelijk een debit kaart te krijgen in Nederland?

Heb verschillende banken gebeld, en die doen er niet aan.

Visa heeft een debit kaart, maar kan je die in Nederland krijgen?

Debit kaart is veel handiger dan een credit kaart, daar je geen schulden kan maken en toch alle voordelen van een credit kaart hebt; betalen in het buitenland en op internet, je aankopen verzekerd, etc, etc

Mijn vraag: Waar kan ik een debit kaart aanvragen in Nederland?

2401 3 Rapporteer

ewi
door ewi - Jul 26, 2004 om 16:44
7 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal is het mogelijk je 'debet grens' zelf aan te geven bij je gewone credit card maatschappij. Ik doe het regelmatig, afhankelijk waar naartoe ik reis en hoe groot de risico's zijn dat iemand mijn credit kaart daar van mij zou afnemen of anders misbruiken.

Extreem gezien kan je dus je debet op 0 zetten. Dan moet je wel zorgen dat er voldoende positieve reserve op je credit card vooraf gestort is vooraf je op  reis gaat, of je kan ermee helemaal niet betalen!

Alhoewel vraag ik mij wel af of dit zoveel zin heeft. Het lijkt mij meer zin te hebben om de crediet limiet te begrenzen, pak weg op 1000 of 2000 euro, en wanneer je een grotere uitgave voorziet het verschil dan vooraf op je credit card te storten met je maandelijkse betaling.

American Express en Diners club staan toe de crediet limiet vrij aan te passen (dus ook op nul) en een positieve reserve op de card op te bouwen. Bij Visa is dit ook theoretisch mogemijk, mar in vele gevallen zijn er beperkingen opgelegd omdat Visa vaak deel uit maakt van een Bank pakket en dan aan de door de bank voorgeschreven bepalingen moet voldoen. Bij voorbeeld weigerde de Rabo Bank mij recentelijk een Visa card uit te reiken met minder dan 10,000 Euro crediet limiet....

ju
door jus - Jul 26, 2004 om 17:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nog steeds een credit kaart.

Er is een verschil tussen debit en credit,

daar ik bij de debit kaart *altijd* geld moet storen,

je geen rente betaald en vaak ook geen *credit*kaart kosten bij betalingen.

Een goed voorbeeld hiervan is de Switch kaart (Engeland)

Visa heeft ook een debit kaart (pre-paid).

Bedankt voor je antwoord, maar het zijn en blijven credit kaarten.

Debit kaart is een ander product dan credit kaart... maar goed.

In Nederland doen we er niet aan heb ik wel door.

Gelukkig kan ik in het buitenland ook een rekeningen openen,

toch handig dat we nu overal in Europa euro's hebben :)

fe
door festinger - Nov 25, 2013 om 02:52
410 Antwoorden / 18 Vragen

De stapeling van regels wil ik als besparing toevoegen want dat duit op onvermogen. Iemand heeft NHS. Er zijn 45 mensen in ons land met deze ziekte. Er is een geneesmiddel ontdekt. Helpt heel goed en verbeterd kwaliteit van leven volop. Echter kost 350.000 euro per jaar per patiënt .

Deze discussie gaat over geld. De ontdekkers zijn 1e blij en daarna rijk. Ze hebben knap iets ontdekt en anderen managen hun prestatie. Volgens mij is het beter voor de zorg dat NHS mensen sterven of medicijn kopen met omgeving en inzamelingsactie, immers we zijn een fatsoenlijk volk.

20 miljoen aflaten voor giro 555 en de liefde voor koningshuis. Politieke onzin zonder keuze.