si
door simone1966 Dec 21, 2010 om 16:30
Geldzaken & recht

Deeltijd ww aanvragen

Onze werkgever gaat deeltijd ww aanvragen voor ons. Waar moeten wij als werknemer rekening meehouden. Wat zijn onze rechten en plichten, addertejs onder het gras?

520 5 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Dec 21, 2010 om 17:34
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Let heel goed op de afspraken die gemaakt worden ten aanzien van recht op ww na ontslag en pensioenopbouw.

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 17:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Over niet gewerkte uren, wordt geen pensioen opgebouwd.

Vladja

zo
door zoeker - Dec 22, 2010 om 13:22
78 Antwoorden / 3 Vragen

Vervelend voor jullie.
Deeltijd WW is bedoeld om tijdelijke dip in het werk te kunnen overbruggen. Daarna zou je weer 100% aan het werk moeten gaan bij de werkgever. Helaas komt het nogal eens voor dat werkgevers alsnog geen 100% werk meer kunnen bieden en daarom tot ontslag over gaan.
Hij loopt dan het risico dat hij een boete moet betalen aan het UWV die jouw uitkering heeft betaald. Als werknemer geeft dit een ander risico: hoe lang je recht hebt op WW wordt bepaald door hoe lang je hebt gewerkt voor je werkloos werd. Tijdens de deeltijd WW 'snoep' je al van je totale WW periode. Als je dan alsnog ontslagen wordt, is je resterende WW periode korter dan je zou denken.
lees ook even http://www.ornet.nl/overig/deeltijd-ww-gevolgen-voor-de-ww-2803.html
Sterkte!

si
door simone1966 - Dec 29, 2010 om 12:13
3 Antwoorden / 5 Vragen

Hartelijk dank voor de zinvolle antwoorden en de genomen moeite.
Het gaat iets ingewikkelder worden. Ik kan nergens informatie vinden op internet over het volgende:
Ik heb een arbeidscotract van 32 uur en mijn werkgever moet een deeltijd ww gaan aanvragen om het bedrijf door het laagseizoen te loodsen.
Nu heb ik naast mijn arbeidscontract sins kort ook een eigen bedrijfje. Er zijn nog bijna geen inkomsten.
Ik wil graag weten of dat gevolgen heeft voor de deeltijd ww of dat dat er helemaal los van staat. Waar kan ik daar informatie over vinden ?
Alvast hartelijk bedankt voor de eventuele tip

marcel75
door marcel75 - Dec 29, 2010 om 12:18
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Zodra je wel wat gaat verdienen met je eigen bedrijf, dan zal dat in mindering komen op je deeltijd ww.