re
door respondent Jul 14, 2015 om 20:25
Geldzaken & recht

Demonstratie tegen de eu

Wie wil a.s. maandag op het binnenhof demonstreren tegen de EU? We leven namelijk in een schijndemocratie . Er wordt over miljarden van ons geld beslist zonder ons een bindend referendum te bieden

847 16 Rapporteer

emcede
door emcede - Jul 14, 2015 om 21:33
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik niet. Zie je wel op het 8-uur journaal...

re
door respondent - Jul 14, 2015 om 22:01
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=emcede schreef op dinsdag 14 jul 2015, 21:33]Ik niet. Zie je wel op het 8-uur journaal...

Ik laat de toekomst van mijn kinderen tenminste niet zonder slag of stoot verkwanselen door een anti democratisch europa

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2015 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ook niet. Verl succes.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 15, 2015 om 00:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat zal leuk zijn met al die raddraaiers die er op af komen om er een rel van te maken. Maar als u ergens bent moet u niet een ander voor u karretje spannen want op dit soort zaken kan men elke dag wel een protest houden de wereld is nu een maal niet perfect maar dat zal dan ook nooit komen.. De een wil dat en de ander weer wat anders. Als ik in die 85 jaar overal tegen in was gegaan had ik geen leven gehad en deze leeftijd gehaald Succes er mee

jo
door jorisw - Jul 15, 2015 om 09:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je dan zo begaan bent met ene democratische samenleving begin dan eerst eens de boel in het minst democratische land van Europa op te lossen, t.w. Nederland:

Wij mogen onze burgemeester niet kiezen.
Wij mogen onze wethouders niet kiezen.
Wij mogen onze Comissarissen der Koning niet kiezen.
Wij mogen onze gedeputeerden niet kiezen.
Wij mogen onze minister-president niet kiezen.
Wij mogen ons kabinet niet kiezen.
En bovenal: ons staatshoofd krijgt die rol omdat hij toevallig uit de juiste baarmoeder komt.

En dan zeuren over een zgn. ondemocratische EU?

me
door mein33 - Jul 15, 2015 om 12:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ga niet proberen u hier vanaf te houden, maar een éénling wordt niet gezien of gehoord en zeer waarschijnlijk ook niet serieus genomen.
Een democratie bestaat niet.
Zoals u heeft kunnen constateren heeft de lijsttrekker van de grootste partij bij de afgelopen verkiezingen in het eerste uur na zijn verkiezing reeds zijn eerste belofte gebroken en daarna heeft hij dit nog vele malen straffeloos herhaald.
Allemaal zonder ook maar enige verantwoording hierover af te leggen.
De afbraak van het sociale stelsel wordt door geen enkel sociaal ingestelde Nederlander gesteund, maar de op het moment van de verkiezingen grootste socialistische partij loopt wel voorop in de keuze voor een participatiemaatschappij (vrij vertaald: zoek het zelf maar uit samenleving), maar deze partij heet dan ook nietvoor niets Partij van de Afbraak.
Aanvullend verwijs ik naar de reactie van @jorisw

re
door respondent - Jul 15, 2015 om 12:17
73 Antwoorden / 8 Vragen

Media aandacht is wat belangrijk is.

jo
door jorisw - Jul 15, 2015 om 13:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Democratie bestaat wel, alleen klopt het verwachtingspatroon van veel mensen niet. Een consequentie van democratie is ook dat je het af en toe niet mee eens bent met de uitkomst van een verkiezing. Maar dat maakt het niet minder democratisch.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2015 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 15 jul 2015, 12:17]Media aandacht is wat belangrijk is.

Klopt. Maar dan zullen die wel 'ergens' op moeten reageren.
Heb je ze al met oproepen 'bestookt'?
Ben bang dat je met je oproep hier véél te weinig mensen bereikt.

Suc6 met je actie.

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2015 om 22:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ga ook niet en wens u ook veel succes in deze stad achter de duinen:
klik hier.

sh
door shoppertje - Jul 17, 2015 om 12:14
10 Antwoorden / 5 Vragen

Hoort dit niet onder de rubriek "Babbeltrucs"?
We worden namelijk dagelijks besodemietert en belogen door onze minister president en de rest van zijn kabinetsleden.

jo
door jorisw - Jul 17, 2015 om 18:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@shoppertje: richt een politieke partij op en ga het zelf beter doen. Gezien het aantal klachten over de huidige politiek moet je makkelijk een meerderheid kunnen halen. Nooit jezelf afhankelijk maken van anderen.

curly
door curly - Jul 18, 2015 om 10:28
162 Antwoorden / 18 Vragen

Het heeft weinig zin om te demonstreren tegen een goochelaars vereniging zoals deze ! Deze EU club beschouwt hun inwoners, net als in Amerika, als souvenirs als ze zijn afgedankt.

van leyden
door van leyden - Jul 18, 2015 om 17:06
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Protesteren tegen de eu?

Je kan net zo goed tegen slecht weer protesteren.

Nutteloos, dus, de enige manier om iets te bereiken is via stemmen, zelfs via een referendum zal dat niet lukken, want dan is het er eentje voor de kat zijn viool. geen consequenties dus.

Dat moet zo, stel dat het klootjesvolk zich ermee bemoeit, het zou dan zo maar kunnen dat een meerderheid voor uittreding is, met grote gevolgen voor die duizenden graaiers in Brussel en omstreken. Daarom komt er ook nooit een referendum, zelfs een niet bindende.
De resultaten zouden alleen voor verontrusting zorgen, de boel is en blijft onder beheer van de grote opvreters.

De chantage in Nederland is geruisloos en doeltreffend. we weten allemaal wat er gebeurt als het misloopt met Griekenland> alles met een uitkering / pensioen komt op straat te staan.

Nederland stapt nooit uit de eu, tenzij die Duitsers ook de handdoek in de ring hangen.

Zal nog even waarzegger spelen> over een paar maanden begint dat zelfde gezeur met Griekenland weer.

mahadma
door mahadma - Jul 18, 2015 om 17:19
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht is dit wat, klik HIER.

jo
door jorisw - Jul 18, 2015 om 18:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals: richt zelf een politieke partij op en bij de volgende verkiezingen zal blijken hoeveel belangstelling er voor die ideeen is. Dat is effectiever dan hier in een achterkamertje van het internet klagen. Sommige mensen denken echt dat heel Nederland tegen de huidige politieke partijen en de EU is. Als dat werkelijk zo is is het heel makkelijk om een royale meerderheid in de Tweede Kamer te krijgen en uit de EU te stappen en dan meteen een democratisch land van Nederland te maken.