gt
door gtd Aug 18, 2005 om 00:06
Geldzaken & recht

Deurwaarde Tandarts

Beste Mensen op de Forum.


Het volgende probleem doet ons voor en we weten niet meer wat we er aan kunnen doen of wat onze rechten zijn.
Een tijd geleden hebben wij een Tandarts Nota gehad deze hebben we te laat betaald maar wel met medeweten van de tandarts dmv een telefoontje.
Dit was allemaal ok.
We hebben echter nog een nota gekregen met 6 euro administratie kosten deze hebben we niet betaald omdat dat via de telefoon was afgesproken.
Nu kregen we as dinsdag een brief van de deurwaarde dat we morgen vrijdag moeten betalen anders komt er weer een verhoging bij.
Het gaat hier om een bedrag van rond de 56 euro (via een berekening kwamen ze op 50 euro dit hebben ze wel gedaan over het hele bedrag wat wij moesten betalen en al betaald hadden behalve die 6 euro) die 6 euro van wat er nog open stond.
Na bellen en steeds heen en weer gestuurd te worden van wij als deurwaarde kunnen niks doen zolang onze client ons geen opdracht geeft en de tandarts zegt wij kunnen niks doen want wij hebben het uit handen gegeven, Is men zover gekomen dat we een bezwaar schrift in kunnen dien waarop de de deurwaarde weer zegt dat dit wel voor vrijdag afgerond moet worden anders komt er een verhoging.
Welke weg moet ik nu inslaan want beide werken niet echt mee en wijzen lekker na elkaar. Oja de Tandarts weet op eens ook niks meer van het Telefoontje want het is niet genoteerd.


Alvast bedankt

330 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


 


Ik zou in ieder geval mijn rechtsbijstand oid inschakelen. Zij weten wellicht de te bewandelen wegen.


 


Succes!


 


Jolanda

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stuur aan de deurwaarder/incasso aangetekend een brief met daarin de
datum waarop het hoofdbedrag betaald is en voeg een kopie van het
betalingsbewijs toe. Stuur een kopie van die brief met ook kopie van
het betalingsbewijs naar de tandarts.



De deurwaarder heeft opdracht van de tandarts gekregen. De tandarts is
zijn opdrachtgever en de tandarts kan alleen de opdracht intrekken of
wijzigen.



Bewaar het stuk van de deurwaarder goed, want daarin staat de
berekening van de kosten over het hele bedrag en dus niet over de €
6,-- administratiekosten, die u nog verschuldigd bent. Betaal de € 6,--
aan de deurwaarder en eis een herberekening van de kosten over het
werkelijk verschuldigde bedrag.



Door de € 6,-- te betalen is de schuld afgelost en blijft het verder "matten" over de kosten. Maar er is geen schuld meer.



Vladja

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jolanda,



Ik denk dat als deze mensen een rechtsbijstandverzekering hadden, ze
deze vraag hier niet gesteld zouden hebben, maar rechtstreeks naar hun
rechtsbijstandverzekering zouden zijn gegaan.



Een rechtsbijstandverzekering is niet verplicht en dus zijn er veel mensen die zo'n verzekering niet hebben.



Vladja

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo , De rekeningen die u eerder ontving waren die rechtstreeks van de Tandarts? of b.v. Famed uit Zwolle of een ander Administratiekantoor.Veel artsen hebben de fakturering uit handen gegeven (vanwege wanbetaling) en daarom moeten de goeden onder de kwaden lijden.En kan de arts zich bezig houden met zijn taak i.p.v. dat gedoe met rekeningen.fred 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer