ro
door roosje.ehv Dec 23, 2011 om 15:45
Geldzaken & recht

Deurwaarder/Incasso voor particulier

In het verleden heb ik samen met iemand een VOF gehad. Ik ben daaruit gestapt en het bedrag wat ik toen tegoed had kon mijn partner niet in 1 keer afbetalen. Afspraak is dat dit in maandelijkse termijnen zou plaatsvinden over een periode van 6 jaar. (in de vorm van een lening dus)
Nu heb ik echter al enkele maanden niets meer ontvangen en het ziet er naar uit dat het bedrijf binnen niet al te lange tijd failliet verklaard zal worden.
Op alle site van deurwaarders en incasso buro's kan ik echter nergens iets vinden voor particulieren. Alles is gebaseerd op bedrijven. Ik ben echter een particulier, die geld moet ontvangen van een bedrijf. Iemand enig idee hoe ik dit zo goed en zo snel mogelijk kan aanpakken zodat ik mijn geld wel krijg???
Bij voorbaat dank voor de reakties.

791 5 Rapporteer

getty
door getty - Dec 23, 2011 om 15:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als het bedrijf failliet is of bijna is, heeft een deurwaarder geen toegevoegde waarde. U moet zich dan tot de curator wenden en uw claim bij hem neerleggen, in de afhandeling van het faillissement wordt dan bekeken of u nog wat kan krijgen, maar dat is natuurlijk te betwijfelen.

ro
door roosje.ehv - Dec 23, 2011 om 15:53
12 Antwoorden / 2 Vragen

ja dat weet ik, maar het bedrijf is nog niet failliet. Heb ik voor nu nog mogelijkheden? Ik denk er nl zeker van te zijn dat er wel geld is, maar gewoon niet wordt betaald.

vladja
door vladja - Dec 23, 2011 om 15:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Staat die uitkoop-overeenkomst op schrift? Ben je wettelijk helemaal weg bij die VOF?

Het inschakelen van een incassobureau heeft geen enkele zin. Het enige wat die kunnen doen is dreigen met alles en nog wat dat er nu betaald moet worden en verder zijn ze vleugellam. Dat kan je zelf ook en kost geen geld.

Vladja

getty
door getty - Dec 23, 2011 om 16:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=roosje.ehv schreef op vrijdag 23 dec 2011, 15:53]ja dat weet ik, maar het bedrijf is nog niet failliet. Heb ik voor nu nog mogelijkheden? Ik denk er nl zeker van te zijn dat er wel geld is, maar gewoon niet wordt betaald.

Is er een duidelijke juridische titel voor deze lening, is het dus bewijsbaar dat u recht op het geld heeft? Dit heeft u wel nodig om het geld via een deurwaarder te kunnen claimen. VOlgens mij werken diverse deurwaarders ook gewoon voor particulieren, ik zou er gewoon een paar bellen om te informeren.

ro
door ron530 - Dec 23, 2011 om 16:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een zaak aanspannen tegen de voormalige vennoot is niet handig vooral als de firma bijna op zijn gat ligt. Bij een faillissement sta je onderaan de lijst, een boel kosten en het levert niets op.