abelc
door abelc May 20, 2009 om 21:08
Geldzaken & recht

Deurwaarderskosten

Ik heb onlangs bij mijn zorgverzekeraar een nota vergeten te betalen van december, daarna heb ik verder alle nota's betaald per maand, deze nota is gewoon mij ontschoten,mar nu sturen ze mij een brief dat ik op de brief van de deurwaarder moet wachten als ik met hun contact op wil nemen, de kosten zijn voor mij allemaal.Ik kan deze nota gewoon overmaken wat moet ik nu doen??

652 6 Rapporteer

aquarius
door aquarius - May 20, 2009 om 22:25
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag Abelc,

Ik raad u aan om toch maar meteen de vergeten nota te betalen en een (liefst aangetekende) excuusbrief te sturen, waarin u uitlegt dat u door omstandigheden helaas vergeten bent de rekening te betalen, maar dat u dat nu alsnog heeft gedaan, dat het aan uw betalingspatroon duidelijk is dat u verder altijd op tijd aan uw betalingsverplichtingen heeft voldaan en vraag of ze mede daarom zo coulant willen ziijn om uw verzuim door de vingers willen zien.

Succes.

pierre60
door pierre60 - May 22, 2009 om 13:33
132 Antwoorden / 14 Vragen

Ik raad u aan om de achterstallige kosten meteen te betalen. Bewaar wel goed het recu of het afschrift. Dat kunt u dan overleggen aan de deurwaarder. Misschien ontloopt u zo de extra kosten en die zijn behoorlijk hoog. Zelfs hoger dan het bedrag dat u nog moet betalen. Niet wachten dus meteen betalen.

vi
door villagevoile - May 22, 2009 om 18:18
53 Antwoorden / 39 Vragen

Ik zou niet wachten, maar direct betalen. Verder gewoon afwachten en alvast een kopie van uw afschrift maken om eventueel aan de deurwaarder te geven. Uw ziektekostenverzekeraar is verplicht om u eerst een herinnering te sturen en u een kans te geven om alsnog te betalen. Uw ziektekostenverzekeraar is gewoon te snel met het inschakelen van een deurwaarder en moet de kosten hiervan zelf betalen, maar dat willen ze natuurlijk niet, daarom schrijven ze u te wachten, maar niet wachten dus.

kenwel2
door kenwel2 - May 22, 2009 om 18:34
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo abek, erg sneu dat de afdeling debiteuren niet direct deze deurwaarder zijn opdracht annuleerd, terwijl u toch duidelijk aangeeft direct te zullen betalen. De afdeling debiteuren van uw zorgverzekeraar, zou (vindt ik) direct deze deurwaarder zijn opdracht dienen in te trekken, temeer u aangeeft, direct te zullen betalen, denk dat dit echt weer eens eens een 'miscommunicatie gevalletej is. Bel ze maandag even op, en vraag naar het hoofd van de afdeling crediteurten, en trek het recht, maakt ondertussen het verschuldigde bedrag direct over op hun rekening. Hoogstvermoedelijk krijgt u de medewerking van uw zorgverzekeraar, temeer omdat u nooit betaalproblemen met uw zorgverzekeraar heeft gehad in het verleden.(naar ik aannneem)

Veel succes! Gr. Henri

aj
door ajtr - May 22, 2009 om 22:26
46 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een kloterig gedoe.Nu pas een brief sturen voor een betaling van december die niet gedaan is.Wie er nu fout jij of die zorgverzekeraar.Jij maar ook de zorgverzekeraar is hier debet aan.Alle  nota's na Dec netjes betaald en nu komen ze er pas achter dat er nog een onbetaalde nota van jou lig van Dec. Wel een beetje laat maar je hoeft geen extra kosten te betalen als deze nota alsnog betaald.In de wet is het zo geregeld met achterstallige betaling dat ze jou eerst een overzicht moeten toe zenden van de nog openstaande factuur(en) het kan ook een herrinering zijn.Dit hebben zij verzuimd en nu mag jij voor de kosten op draaien.Nee zo werkt het betalings systeem niet.Tenminste als jij er al niet eerder bericht van heb gehad.Hoezo excuus aanbieden hoezo bellen --- jij hebt het gewoon vergeten en zij hadden hun administratie niet goed op orde anders had je wel eerder bericht gehad.Zij zijn de gene die fout zitten maar om geen kleur te bekennen kreeg jij deze brief.Betaal gewoon en verder is voor jouw de kous af en laat ze het verder zelf maar uit zoeken.Bellen ze jouw of schrijven ze jou ook als zij iets fouts gedaan hebben Nooit een keer dus waarom jij wel.Gewoon betalen en er verder niet meer aan storen want een deurwaarder of wie dan ook kan jouw niets maken of verwijten daar de schuld bij hun licht ondaks dat je wat te laat bent met betalen.Hadden ze maar eerder aan de bel moeten trekken .

abelc
door abelc - May 22, 2009 om 22:28
3 Antwoorden / 4 Vragen

hai atjr vind het een goede oplossing die jij mij geeft ik heb nog steeds geenbrief en de rekening heb ik overgemaakt nu, dus kunnen ze mij toch niets meer maken volgens jouw ok je hoort het nog wel bedankt alvast groeten abelh