Ba
door BartVAH Jan 28, 2024 om 13:13
Geldzaken & recht

DHL levert pakketje bij verkeerde servicepunt 50km verderop

Via Vinted is er een pakketje aan me retour gestuurd. Dit zou gaan via DHL en naar een Servicepunt hier in de buurt.

Er zijn meerdere servicepunten in de regio Haarlem, dus genoeg uitwijkmogelijkheden zou je zeggen.

Nu bleek die aflevering om de een of andere reden niet te lukken en daarom heeft de bezorger bedacht dat het handig is om het pakketje in Hilversum af te leveren! Dat is zeker 51km hier vandaan! Wat denken ze nou?! Pakketjes afleveren is toch de core business van dit bedrijf?

51 km verderop bezorgen is toch geen serieuze optie? Nu krijg ik doodleuk meldingen dat ik mijn paketje in Hilversum kan ophalen!

Vast een heel leuk dorp, Hilversum. Maar ik kom daar nooit. Dan kan ik net zo goed zelf het pakketje gaan ophalen bij de verzender!

Wat een onzin.

DHL stelt via chat dat het servicepunt het pakketje zal terugsturen naar de zender. Dan mag ik zeker nog een keer betalen voor verzending?!

Waardeloos!

Hebben anderen ook dit soort ervaring meegemaakt? Is dit gangbaar bij DHL? Bij PostNL heb ik zoiets nog niet meegemaakt, maar die is wel iets duurder.

4403 10 Rapporteer
sw
door swat1500 - Jan 28, 2024 om 14:51
3796 Antwoorden / 0 Vragen

In uw verhaal.is nu niet duidelijk of u de oorspronkelijke verzender van het pakketje bent of de beoogde ontvanger van het pakketje.
In het eerste geval heeft een overeenkomst met dhl over de verzending en de eventuele retourontvangst van het pakketje. In de verzend voorwaarden staat wat u kunt verwachten van dhl. Ophalen bij een service point op 51 km afstand lijkt mij niet correct klinken maar uit de voorwaarden moet blijken of dit wel of niet opgenomen of uitgesloten is. Handelt dhl niet volgens haar eigen voorwaarden dan kunt u een klacht indienen bij dhl.
Bent u uitsluitend de beoogde ontvanger dan heet dhl geen overeenkomst met u en kunt u alleen uw ongenoegen uiten bij de verzender van het pakket. Die moet zorgen dat u het pakket dichterbij kan ophalen.

Ba
door BartVAH - Jan 28, 2024 om 15:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

"Via Vinted is er een pakketje aan me retour gestuurd." Ik meende dat daarmee duidelijk was dat het pakketje aan mij verstuurd wordt. Ik ben de ontvanger van het pakketje, maar heb zelf wel betaald voor de retourzending. Dus ben ik ook opdrachtgever.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de voorwaarden heb doorgelezen. ( Doet iemand dat? ). Als ik opdracht geef om een pakketje te versturen, dan verwacht ik dat dat pakketje op de afgesproken plek aankomt. Dat is de kern van de overeenkomst! Volgens mij mag je in de voorwaarden de kern van de overeenkomst niet beperken. Maar goed ik ben geen jurist, maar gewoon een klant die verwacht dat de dienstverlener doet wat je vraagt. Zonder beperkingen in kleine lettertjes. Beperking in voorwaarden zou DHL nog onbetrouwbaarder maken, in mijn ogen, dan ze al zijn.
"We leveren het pakketje (misschien) af ((als dat ons uitkomt))."
Laat dan maar!

JMA2
door JMA2 Jan 29, 2024 om 00:04
121 Antwoorden / 2 Vragen

En toch bent u geen opdrachtgever. De verzender moet zich bij DHL melden.

1paul
door 1paul Jan 29, 2024 om 08:20
3173 Antwoorden / 0 Vragen

JMA KAN ZEKER WEL, GOED LEZEN!!

wi
door wilhelmina59 - Jan 28, 2024 om 16:54
519 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon aan de noordkant van een grote rivier en een DHL bezorger heeft het ooit geflikt om een pakketje hemelsbreed 700 meter bij mij vandaan  op een depot  achter te laten.
Dat daar een dikke rivier tussen zat en een brug die ook nog eens een brug te ver was dat had ie even niet in gecalculeerd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 28, 2024 om 17:17
2096 Antwoorden / Vragen

Een pakje dat retour komt gaat logischerwijs terug naar het punt waar je het afgegeven hebt. Misschien maar eens iemand bij DHL "door de telefoon trekken" of ze helemaal van de ratten bezeken zijn. Als het pakket het toch niet waard is op te gaan halen kun je misschien nog een DHL medewerker over de zeik te krijgen. Als zij geen enkel respect voor jou op kunnen brengen is er geen reden hun te respecteren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 28, 2024 om 19:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst, de verzender is verantwoordel;oijk, dat bent u niet al bent u wel de opdrachtgever. U heeft kennelijk dit : https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support/ontvangen/klacht omdat men men bij DHL aangeeft het terug te zenden aan de verzender. En herrhaald U bent niet de verzender!  Is is Vinted die verantwoordelijk is voor juiste adressering en aflevering en als er dus iets fout gaat zal Vinted het toch gratis voor u moeten oplossen en weer aan u zenden. Frappant is wel dat men bij DHL het kennelijk niet doorzend aan het wel goede afhaalpunt.

U kunt evenwel ook dit benutten met aantekening dat dat mogelijk niet gratis is en kijk dan dus wel even goed naar de voorwaarden: https://www.klacht.nl/dhl/e

Ba
door BartVAH Jan 28, 2024 om 19:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Aah, dat is goed om te weten. Dus ook al betaal ik voor de terugzending, het is Vinted die de opdrachtgever is. En ik moet dus bij Vinted aankloppen met dit probleem. Ondanks dat DHL er hier een zooitje van maakt.
Ga ik doen!

Re
door Reinier182 - Jan 29, 2024 om 10:46
169 Antwoorden / Vragen

Mijn ervaring is dat ik als ontvanger aan kan geven welk ophaalpunt ik het pakket wil ophalen. Soms is het even zoeken maar kan het altijd aangeven. Heb je het niet zelf door moeten geven welk punt het geleverd kan worden?

rb
door rbaks - Jan 31, 2024 om 10:29
2 Antwoorden / Vragen

iets soortgelijks is mij ook overkomen, weliswaar werd mijn pakket niet op 51 km afstand afgeleverd maar in mijn geval gebeurde dat helemaal aan de andere kant van de stad. Dit was overigens niet de eerste keer dat ik ver moest fietsen om mijn pakket op te halen bij een DHL-punt. Ik heb ook eens contact opgenomen met het bedrijf naar aanleiding van een levering in de (natte) coniferen voor mijn huis. Geen reactie. Ik heb besloten om niet meer over te gaan tot online bestellen als duidelijk is dat het verzending door DHL betreft.

KasjavH
door KasjavH - Jan 31, 2024 om 11:28
4 Antwoorden / Vragen

Ik heb dus dit meegemakt afgelope november met post NL. Een pakketje met hondenvoer van 14kg. Ik mocht het in een andre stad zelf gaan ophalen. Na een klacht bij PostNl krij ik te horen dat ik hoef het niet  ophallen, ze zullen naar paar dagen van zelf retour sturen naar verzender! Ik woon in de regio Drechtsteden. Dit vind ik echt schandalig!

Op
door Oplossing2019 - Jan 31, 2024 om 11:58
1 Antwoorden / Vragen

Klopt, DHL heeft echt een verschrikkelijke service, in 1 maand tijd is 2x aangekocht artikel wegens beschadigdiging retour gezonden, en
1 x pakket op 10 km servicepunt afgegeven terwijl er 2 service punten op 3 km afstand zitten.
Chat is ook waardeloos, kom je absoluut niet verder mee.
Geef mij maar Post.nl, service veel beter

mo
door mof - Jan 31, 2024 om 13:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat staat in de algemene voorwaarden?