bennieol
door bennieol Jun 8, 2020 om 14:33
Geldzaken & recht

Dochter heeft huis gekocht.

dochter heeft met zijn vriend een huis gekocht na nader inzien blijkt dat aan de ene kant de erfgrens niet juist is. wat kan ze het beste doen. gaat zo geschat om 8 vierkante meter.

1626 7 Rapporteer

MR
door MR. Ronald - Jun 8, 2020 om 14:45
18 Antwoorden / Vragen

Komt ze het te kort, of heeft ze er 8m2 bij gekregen?

Ow en een kadaster laten komen voor metingen doet wonderen vaak

marita5
door marita5 - Jun 8, 2020 om 14:58
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bennieol ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.kadaster.nl/situaties/grenzen/kadastrale-grens-en-gebruiksgrens

me
door mein33 - Jun 8, 2020 om 15:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dochter heeft met haar vriend een huis gekocht !  ;-))

Op welke wijze is er geconstateerd dat de erfgrens niet juist is, toch hopelijk niet door af te gaan op de afmetingen die op het plattegrondje van de verkoopbrochure  staan.

Zerkeheid krijgen zij alleen door een meting te laten doen door het kadaster.
Laten zij eerst en vooral bij de buren informeren naar hun kijk op de huidige erfgrens en n.a.v. dat gesprek kunnen zij altijd nog bezien of er tot meting moet worden overgegaan.

Problemen met de buren onstaan heel vaak door erfgrensperikelen en monden veelal uit in ander gekissebis, wat vaak van kwaad tot erger gaat!

getty
door getty - Jun 8, 2020 om 15:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Neem contact op met het kadaster.

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2020 om 17:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft Dochter met haar vriend problemen met de buren gekregen?
Te veel of te weinig grond? Gaat het om het plaatsen van bouwsels, schuttingen etc? Is sprake van verjaring? Heeft ze zelf vooraf niet goed onderzoek gedaan zoals verplicht is bij kopen? Heeft ze het voorgelegd aan haar rechtbijstandsverzekering?
Al contact met de makelaar hierover gehad?

Is er al door het Kadaster een meting gedaan?

ma
door malty - Jun 8, 2020 om 17:31
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk van de makelaar een plattegrond gekregen uit het kadaster register en klopt niet met de werkelijkheid.
Contact opnemen met de makelaar en degene die de 8 m2 in gebruik heeft.
Wanneer de buur die de betreffende 8 m2 misschien al jaren in gebruik heeft niet meewerkt om de erfgrens te corfigeren of beroep doet op verjaring, zult u naar de rechter moeten.
U mag erop vertrouwen dat de gegevens welke door de makelaar geleverd zijn, correct zijn.

Iv
door Ivo W - Jun 9, 2020 om 09:28
731 Antwoorden / Vragen

Op basis waarvan blijkt het niet juist te zijn?
En ten opzichte van welke informatiebron?
Hoe bent u hier achter gekomen?
Wat voor onderzoek is er voor aankoop van de woning gedaan naar de juistheid van bepaalde informatie?